Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2021
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Siena
    Rocznik
    2001

    Problem z temperaturą

    Hej,

    Siena 1.2 8v 73km 2001

    mam problem ze wskaźnikiem temperatury - dochodzi do czerwonego pola ale temperatura silnika jest prawidłowa (sprawdzone przez mechanika), dodatkowo po wyłączeniu silnika temperatura jest inna na zapłonie. Czy może to być wina jakiegoś czujnika lub zegarów?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Zmień mechanika. Jak widać nie masz pojęcia o mechanice. Twój mechanik tez jej nie ma wiec zmieniaj go jak najszybciej. Skoro samochód trafił do mechanika to ciebie tu na forum nie powinno być. Tyle w temacie.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    290
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Ale po co tak atakować? ; ) Co to znaczy, żę sprawdzone przez mechanika? Sprawdził zewnętrznym termometrem?

    W Twoim egzemplarzu jest jeden czujnik temperatury, jednocześnie załącza termowentylator, wyświetla na desce wskazanie i podaje do ECU. Czy odczytaliście przez złącze diagnostyczne temperaturę?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał adamko3 Zobacz post
    Ale po co tak atakować? ; ) Co to znaczy, żę sprawdzone przez mechanika? Sprawdził zewnętrznym termometrem?

    W Twoim egzemplarzu jest jeden czujnik temperatury, jednocześnie załącza termowentylator, wyświetla na desce wskazanie i podaje do ECU. Czy odczytaliście przez złącze diagnostyczne temperaturę?
    Gdyby mechanik był dobry to nie było by tu tego posta bo problem został by rozwiązany.

    Dodam że w 1.2 jak leci uszczelka pod głowicą to wskaźnik temperatury szaleje - sprawdzone w praktyce w dwóch autach.

    Ww problem w tym silniku może wystąpić gdy:

    Walnięty jest termostat - trzeba sprawdzić czy węże między silnikiem a chłodnica robio się ciepłe

    Uszkodzony wentylator - najlepiej podpięć na krótko czy działa bo czujnik z tego co mówi autor działa

    UPG - jeśli faktycznie temperatura zmierzona np pirometrem albo termometrem jest OK to trzeba zrobić próbę CO2. Najczęściej jest tak że temperatura rośnie w oczach. W takim przypadku przegazuj, jak temperatura spadnie to na 99% UPG.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2021
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Siena
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Gdyby mechanik był dobry to nie było by tu tego posta bo problem został by rozwiązany.

    Dodam że w 1.2 jak leci uszczelka pod głowicą to wskaźnik temperatury szaleje - sprawdzone w praktyce w dwóch autach.

    Ww problem w tym silniku może wystąpić gdy:

    Walnięty jest termostat - trzeba sprawdzić czy węże między silnikiem a chłodnica robio się ciepłe

    Uszkodzony wentylator - najlepiej podpięć na krótko czy działa bo czujnik z tego co mówi autor działa

    UPG - jeśli faktycznie temperatura zmierzona np pirometrem albo termometrem jest OK to trzeba zrobić próbę CO2. Najczęściej jest tak że temperatura rośnie w oczach. W takim przypadku przegazuj, jak temperatura spadnie to na 99% UPG.
    masz 100% racji

    Objawy:
    1. Wskaźnik bardzo szybko wędruje pod czerwone pole
    2. Górny przewód od termostatu do chłodnicy jest gorący
    3. Dolny przewód prowadzący do pompy wody jest do połowy zimny
    4. W zbiorniczku wyrównawczym robią się bardzo małe bąbelki
    5. Nie dymi na biegu jałowym, dopiero przy mocniejszym depnięciu pojawia się biały dym
    6. Wentylator nie włącza się wcale

    Siena ma przebieg 95k. Jutro zrobię test UPG.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Jak UPG to robota prosta i przyjemna. Jak ogarniesz planowanie głowicy to do zrobienia w jeden dzień (4-5h bez planowania). Dodatkowo robota jest tania nawet z zakupem klucza dynamometrycznego. Myśle że zamkniesz się z gratami w okolicy 400pln z rozrządem (zestaw uszczelek do głowicy, rozrząd, oleje + filt oleju + płyn chłodniczy + klucz dynamometryczny do dokręcenia głowicy).

    Robota jest na tyle prosta że osoba niedoświadczona da sobie radę.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2021
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Siena
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Jak UPG to robota prosta i przyjemna. Jak ogarniesz planowanie głowicy to do zrobienia w jeden dzień (4-5h bez planowania). Dodatkowo robota jest tania nawet z zakupem klucza dynamometrycznego. Myśle że zamkniesz się z gratami w okolicy 400pln z rozrządem (zestaw uszczelek do głowicy, rozrząd, oleje + filt oleju + płyn chłodniczy + klucz dynamometryczny do dokręcenia głowicy).

    Robota jest na tyle prosta że osoba niedoświadczona da sobie radę.
    Problem rozwiązany.

    Przyczyną był uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego ERA 330560 - po wymianie temperatura nie dochodzi nawet do połowy. Poprzedni mechanik miał rację - komputer wskazywał dobrą temperaturę mimo tego wskazówka dochodziła do czerwonego pola. Dodatkowo wymieniłem termostat na Behr


 

Podobne tematy

  1. problem z temperaturą
    Napisany przez NowaWizja na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-10-2019, 22:53
  2. Brava JTD problem z temperaturą.
    Napisany przez jakubus3 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-11-2015, 13:39
  3. Problem z temperaturą silnika
    Napisany przez kazar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-12-2012, 17:21
  4. Problem z temperaturą
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-05-2011, 10:15
  5. Problem z temperaturą - CC900
    Napisany przez wyposazony na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 06-04-2009, 23:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl