Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: Problem z hamulcami  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    W-wa
    Postów
    7
    Auto
    Siena 1.2
    Rocznik
    2000

    Problem z hamulcami

    Witam.
    Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem. Wymieniam hamulce w Sienie 1.2. Zakupiłem tarcze (Kager) i klocki (Kamoka) w sklepie na podstawie VIN.
    Teraz problem jest ze złożeniem tego do kupy.
    Odległość od maksymalnie wciśniętego tłoczka do końca zacisku to 52mm. Komplet klocek tarcza klocek mają 56mm (18+20+18).
    Nie idzie tego złożyć. W sklepie mówią, że części dobrane są dobrze i nie mają cieńszych klocków lub tarcz.
    Porównywałem klocki ze "starymi" (mają pewnie z 1500km przebiegu) i wygląda, że były takiej samej grubości. Jedynie co to tarcza była styrana dość mocno.
    Krew mnie zalewa bo hamulce robię już 2 tygodnie (zaczęło się od ukręconych odpowietrzników i urwanych sprężyn).
    Błagam pomocy!!!!!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał JakubJa Zobacz post
    Odległość od maksymalnie wciśniętego tłoczka do końca zacisku to 52mm.
    Średnica tłoczka?

    Były też stosowane tarcze 240 mm o grubości 11 mm (12 mm?), ale ta wersja nie powinna być zamontowana w twoim aucie. Prawdopodobnie ktoś po drodze coś wymodził, i zamontował hamulce od starszej wersji. Bo fabrycznie na pewno nie miałeś tarcz 240/12, w aucie wyprodukowanym po roku 1998 to niemożliwe.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    W-wa
    Postów
    7
    Auto
    Siena 1.2
    Rocznik
    2000
    Tłoczek 54mm. Te tarcze 11mm (12mm) to zapewne niewentylowane. Ja mam i miałem wentylacje. Sprawdzałem już chyba wszystko.
    Myślałem, że to kwestia zacisku bo zamieniłem ze względu na ukręcone odpowietrzenia. Zaciski kupiłem szrotowe od Palio. Z porównania organoleptycznego wynika że są identyczne jak moje stare.
    Lekko zmieniony jest tłoczek (głębszy menisk od strony zacisku). Myślałem, że może w tych szrotowcach mam wyższy tłoczek ale NIE. Jest identyczny ze starym. Ręce opadają.
    Albo mam jakieś zmotane zaciski albo ktoś wcześniej założył tłoczki za długie? Przeglądam sklepy z częściami ale nie mogę namierzyć informacji o wysokości tłoczka.

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał JakubJa Zobacz post
    Tłoczek 54mm.
    Prawidłowo, do tarcz wentylowanych mają średnicę 54 mm, długość tłoczka 51 mm. Do niewentylowanych idą tłoczki 48x51.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2017
    Skąd
    Raszyn/W-wa
    Postów
    78
    Auto
    Fiat Uno 1.0 Fire & Polonez Caro Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    2002 & 2000
    Słuchaj, ja do Uno wrzuciłem zestaw tarcze 240mm wentylowane i zaciski Palio/Siena, wszystko nowe (zacisk też tłoczek 52mm) i żeby to założyć, musiał zeszlifować na równej powierzchni klocki-i zdemontowałem takie blaszki z klocków (te, które są na zewnętrznej stronie klocka)

    Nie wiem, który typ klocków mam (bo chyba od 240mm i 257mm klocki da się wpasować do zacisków i tarcz 240mm), ale pewnie zeszlifowanie klocków pomoże.

    Kupowałem graty ATE.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    W-wa
    Postów
    7
    Auto
    Siena 1.2
    Rocznik
    2000
    Dzięki za wszystkie informacje. Już ogarnąłem. Okazuje się, że tłoczek przyblokował się na uszczelce wewnętrznej. Przydusiłem żabą i się schował te parę milimetrów. Tarcza wchodzi na styk.
    Tu jeszcze uwaga dla osób wymieniających zaciski. Trafiłem ze szrotu komplecik i sam regenerowałem (uszczelki, odpowietrzenie). Przy zakładaniu okazało się, że jarzma zacisków są grubsze (przy otworach montażowych do piasty).
    Rezultat taki, że zacisk miałem przesunięty względem tarczy o 2mm i nie szło tego złożyć. Kupione zaciski identyczne z oryginałem (choć opisane jako od Palio). Był powrót na stare jarzma i teraz śmiga.
    Co się nabluzgałem to moje.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2018
    Skąd
    Swarzędz
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Witam Was jaki sprzęt i jakie klucze są potrzebne aby zabrać się za regeneracje zacisków , mam na myśli wymiane tłoczka na nowy , nigdy czegoś takiego nie robiłem , mechanikiem też nie jestem , ma ktoś może jakis filmik albo dokumentacje foto z takiej wymiany ?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    W-wa
    Postów
    7
    Auto
    Siena 1.2
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał yoczek Zobacz post
    Witam Was jaki sprzęt i jakie klucze są potrzebne aby zabrać się za regeneracje zacisków , mam na myśli wymiane tłoczka na nowy , nigdy czegoś takiego nie robiłem , mechanikiem też nie jestem , ma ktoś może jakis filmik albo dokumentacje foto z takiej wymiany ?
    Klucz 17 do odkręcenia jarzma (2 śruby od strony silnika). Klucz ampolowy (sześciokątny) do odkręcenia prowadnic w zacisku. Tu nie pamiętam czy 6 czy 7. Kupiłem komplet i na starych zaciskach miałem chyba 6 a na kupionych do zmiany 7 (lub odwrotnie). Klucz do przewodu chyba 14. Klucz do odpowietrznika 6 lub 7. Filmików do Punto jest kilka na YT. Powodzenia.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2018
    Skąd
    Swarzędz
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Czy kanał jest potrzebny zeby to zrobić , czy da rade bez tego ?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał yoczek Zobacz post
    Czy kanał jest potrzebny zeby to zrobić , czy da rade bez tego ?
    Niepotrzebny, wystarczy podnośnik i zabezpieczenie dodatkowe pod próg auta.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2018
    Skąd
    Swarzędz
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Podnośnik taki do zmiany koła czy taki który całe auto podniesie do góry ? A to zabezpieczenie pod prog auta to co to ma być ?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Podnośnik wystarczy taki jak do auta, do zabezpieczenia osobiście stosuje taki https://allegro.pl/kobylki-podporki-...379245960.html ale wystarczy że dasz pod próg zdemontowane koło i resztę szczeliny wypełnisz np. deseczkami. Chodzi oto żeby podczas pracy auto nie osunęło się na Ciebie. Czasem sam podnośnik bywa zawodny i jest nieszczęście.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2021
    Skąd
    Międzyrzecz
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Witam. Podłączę się pod temat i proszę i pomoc. W sienie 1.4 EL 97 zapieka się prawy zacisk. Widząc jego stan postanowiłem wymienić oba. Niestety jak się okazuje, wszystkie zamienniki w rozsądnej cenie są do tarczy wentylowanej i nie znalazłem takiego do niewentylowanej? Czy może ktoś z Was widział jeszcze takie dostępne?
    Jeżeli nie, to czy istnieje możliwość przeróbki układu, tzn. wymiana tarczy na wentylowanej (240x20) i montaż szerszych zacisków oraz nowych klocków? Oczywiście bez wymiany zwrotnic, itp?
    Proszę o pomoc.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    467
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Zaciski hamulcowe w tej wersji są takie same jak w cinqecento/seicento, punto1/2(słabsze wersje) i bez problemu można je kupić.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2021
    Skąd
    Międzyrzecz
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Mogę prosić o jakiś link? Z tego, co widzę, to zacisk do np. Seicento jest mocowany tylko na tylko jedną śrubę (z drugiej strony jest "ośka" z zabezpieczeniem. Zacisk do Sieny ma normalnie dwa trzpienie które "chodzą" w gumie. Ponawiam pytanie, czy można zmienić zaciski i tarcze na wentylowane.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z hamulcami
    Napisany przez Kangur033 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-11-2017, 00:56
  2. Problem z hamulcami (tył)
    Napisany przez lordtomcio na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-04-2016, 01:03
  3. Problem z Hamulcami
    Napisany przez TiK17 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-04-2016, 11:05
  4. Problem z hamulcami
    Napisany przez michalm3987 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-08-2014, 09:47
  5. Problem z hamulcami
    Napisany przez lukasz754 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-01-2010, 23:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl