Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Stilo 1.9JTD

    problem z chłodeniem silnika

    Witam,
    Problem (kolejny) wygląda następująco: przestał włączać się wentylator na chłodnicy, temperatura wzrosła powyżej normalnej. Myślałem, że wentylator padł więc dla pewności podłączyłem go na "ostro" ale działał. Pojechałem do mechanika który stwierdził, że to prawdopodobnie czujnik na chłodnicy i go wymienił. Wymiana nic nie pomogła, jak skazówka dochodzi do połowy to wywala wodę;/ . Do tego mechanika więcej nie jechałem bo on chciał się mnie po prostu pozbyć (żeby tylko auto wyjechało o własnych siłach..) Po konsultacjach telefonicznych wymieniłem termostat..i oczywiście to też nie pomogło. Szukałem kolejnego mechanika i dowiedziałem się, że najprawdopodobniej do wymiany uszczelka pod głowicą...
    Jako, że ja nie jestem mechanikiem to szukam kogoś kto się zna i nie naciągnie mnie na zbędne koszty. Czy możecie polecić kogoś w Krakowie?
    Mam nadzieje, że to jednak nie uszczelka;/.
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    93
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL
    Rocznik
    08.1999
    nie chcę Ciebie martwić ,ale też w takiej kolejności przerabiałem temat i na koniec okazało się że uszczelka do wymiany.
    Cytat Napisał dariusz201 Zobacz post
    Wymiana nic nie pomogła, jak skazówka dochodzi do połowy to wywala wodę;/
    ewidentnie uszczelka ,tak nie powinno być

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Wygląda na uszczelkę. Gdyby to była wina wentylatora, to płyn wywalało by po zagotowaniu (wskaźnik temperetury w czerwonym polu), jeśli zaś wywala płyn wcześniej, to znaczy, że przyczyną jest przedmuch spalin do płynu (uszczelka głowicy).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    225
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    UPG to częsta przypadłość w tych silnikach. ja wymieniałem w styczniu i płaciłem 450zł u znajomego mechanika. na pierwszym garze była delikatnie przepalona

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2012
    Skąd
    Chełm
    Postów
    28
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,6 16v
    Rocznik
    1999
    Witam, sprawdz czy pod korkiem wlewu oleju niema białego osadu oraz czy płyn nie zmienił koloru, jeżeli tak to uszczelka do wymiany. U mnie jak się nie włączył wentylator to też wygoniło płyn przez to że nie łączył przewód na dole przy chłodnicy,a uszczelkę mam ok

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Stilo 1.9JTD
    a więc.. wczoraj jeszcze dorabiałem przełącznik na wentylatora, żeby załączać wentylator z wnętrza jak temperatura skoczy. Na końcu chciałem sprawdzić czy zadziała no i okazało się, ze wentylator włączył się sam zanim ja to chciałem zrobić. odczekałem jeszcze chwilę i kolejnymi razami też już sam się włączał. Zatem problem rozwiązał się "prawie sam" pytanie czy chwilowo czy na lata
    Pod korkiem wlewu oleju nie ma białego osadu, oczywiście lekko dmucha z pod korka.. płyn (woda) może i jest lekko zabarwiona ale nie ma tłustych plam po oleju.
    Naprawa uszczelki o ile nie byłoby innych rzeczy do zrobienia (zawory itp) to podobno ok 1000zł :/. Problem w tym że wartość samochodu nie jest wysoka, a od początku jego użytkowania pewnie dołożyłem już z 3000...;/

  8. #7
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał dariusz201 Zobacz post
    Naprawa uszczelki o ile nie byłoby innych rzeczy do zrobienia (zawory itp) to podobno ok 1000zł
    Mechanik za taka robotę bierze 200 -300 zł. Nawet z planowaniem głowicy nie powinno przekroczyć 500. Jeśli pojedziesz do znachora, to może przepisze jakieś ziółka, okadzi pachnidełkiem i skasuje 1000
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Stilo 1.9JTD
    poleca ktoś może jakiegoś mechanika w Krk w takim razie, tak "w razie w" na przyszłość?


 

Podobne tematy

  1. Problem z rozruchem silnika
    Napisany przez sietek na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-08-2013, 21:22
  2. Problem z odpaleniem silnika - GP 1.4 8v
    Napisany przez fela na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 12-06-2013, 16:37
  3. Fiat Brava 1.6 16V - Problem z pracą silnika po nagrzaniu silnika
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2012, 13:14
  4. problem z obrotami silnika
    Napisany przez boris82 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 15-12-2011, 19:42
  5. [osprzęt silnika] problem z uruchomieniem silnika seicento 9
    Napisany przez sgotowy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-10-2009, 20:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl