Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2009
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    23
    Auto
    palio 1.6 16V

    prawdopodobnie zalany silnik, jak go odpalic

    witam

    zostawilem auto pod blokiem na pare dni i rozladowal mi sie akumulator.
    niewiele myslac krecilem kluczykiem i wciskalem pedal gazu, ale efektem bylo tylko powolne chechlanie rozrusznika.

    naladowalem akumulator, zanioslem spowrotem do samochodu i niestety dalej nie odpala, rosrusznik kreci, ale silnik nie startuje.

    jak do tego podejsc? czy zalalem silnik?

    aktualnie mam taki plan na popoludnie:
    mam klucz do swiec, dzisiaj po pracy je wykrece i sprawdze czy sa suche, ewentualnie osusze, sprawdze czy jest iskra.
    rozumiem ze jesli w cylindrach jest paliwo, to musze odlaczyc pompe paliwa i krecic rozrusznikime az wypluje wszystko.
    czy to ma jakis sens? czy wiecej szkod narobie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wystarczy że wykręcisz świece paliwo samo wyparuje. jak wyciągniesz świece to przeleć je szczotką drucianą żeby oczyścić je z sadzy i innych zanieczyszczeń często pomaga.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2009
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    23
    Auto
    palio 1.6 16V
    niestety klucz jaki mam jest za krotki, dosiega do swiec, ale musze go wlozyc do konca, tak ze nie wystaje powyzej kolektora i nie da sie go obrocic.
    musze sobie kupic jakis dluzszy.

    niestety widze tu pewien problem, nawet jesli odkrce swiece, to nie bede mial jej jak wyciagnac (jest umieszczona bardzo gleboko poniezj poziomu kolektora), czy sa jakies specjalne klucze ktorymi da sie chwycic taka swiece i wyciagnac do gory?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    jak kupisz długi klucz nasadowy do świec to on ma taką gumkę a jak nie kup sobie magnes na takiej wysuwanej jak antena w radiu rączce koszt jest nieduży a czasem się przydaje

  6. #5
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja używam szczypcy chirurgicznych takich długich i łapie za trzonek swiece a klucz mam taki rurowy z poprzeczką
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2009
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    23
    Auto
    palio 1.6 16V
    kupilem w castoramie dlugi klucz ze specjalna guma w srodku. ladnie lapie swiece. wykrecilem je, ale byly suche. dalem silnikowi troche czasu na obeschniecie (o ile bylo jakies paliwo w srodku), sprawdzielm czy jest iskra na swiecach -> jest. skrecilem calosc spowrotem, ale dalej nie pali.

    obstawiam ze moze problemem jest co innego. sprawdzilem miernikiem jakie jest napiecie akumulatora:
    przed rozruchem ok 12,7V
    podczas rozruchu spada do ok 10,2V - 10,5V
    po rozruchu ok 12,5V i powoli rosnie do 12,7V

    wynika z tego ze nienaladowalem akumulatora do konca (zielone oczko wyplynelo na powierzchnie i widac je przez okienko)
    moj akumulator to centra futura+ 62Ah 640A prad rozruchu, a prostownik to bosch BC8
    moze jakis blad tu popelnilem (a pewnie popelnilem):
    podlaczylem go na noc z poniedzialku na wtorek, po ok 3 godzinach napiecie na zaciskach wynosilo ok 15V, prad na ladowarce koło 4A, ale akumulator gazowal (wyraznie bylo slychac). odlaczylem go od ladowarki, rano sprawdzielm napiecie, bylo 12,7V, zielone oczko sie pojawilo, uznalem ze jako tako sie naladowal.
    chyba jednak sie nie naladowal.
    w ktorym momencie powinienem odlaczyc go od ladowarki? kiedy prad spadnie do ok 1A, czy kiedy zaczyna gazowac?
    dodam ze jest to akumulator "bezobslugowy" bez dostepu do korkow.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    przy rozruchy zawsze będzie ci tak spadało bo rozrusznik jest bardzo prądożerny. zobacz czy on w ogóle paliwo dostaje. może pompka siadła?? zobacz czy jest prąd i masa na kości wchodzącej w pompkę jak będzie to zobacz czy pompka podaje paliwa poprzez zdjęcie wężyka z pompki jeśli tuż za pompką będzie to zdejmij pod maską przewód paliwowy i zobacz czy tam dochodzi paliwo.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2009
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    23
    Auto
    palio 1.6 16V
    dzisiaj byl pan z assistance od akumulatora (centra futura). podlaczyl starter i nie odpalilo, podlaczylismy pozniej jego lawete kablami, ale tez nie odpalil. powiedzial ze to nie akumulator, ale cos innego, moze rozrusznik albo pompa.
    sprawdzielm pompe paliwa, jak zdjalem wezyk przy pompie, to poleciala benzyna, wiec cisnienie daje. nie sprawdzalem pod maska jeszcze, jak sprawdze to napisze.

    dodam ze rozrusznik nie kreci tak szybko jak powinien, tylko dosyc wolno. takze stawialbym na rozrusznik, moze tylko szczotki. no ale z tym to juz sobie raczej sam nie poradze.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    a nie myślałeś żeby spróbować odpalić autko z pychu??? jak odpali i będzie normalnie chodzić to tak jak mówisz będziesz miał rozrusznik do wymiany

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2009
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    23
    Auto
    palio 1.6 16V
    pod maska w wezyku paliwo tez jest.
    z ruszaniem na pych, to troche sie boje, no ale tak bede musial zrobic zeby dojechac do warsztatu, nie usmiecha mi sie placic 100zl za 3km jazdy na lawecie

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    dlaczego się boisz odpalić auta na pych??? przecież raz na jakiś czas jak tak odpalisz to nic się nie posypie

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2009
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    23
    Auto
    palio 1.6 16V
    tyle sie naczytalem o tym jakie to szkodliwe dla rozrzadu, ze powstala u mnie na tym punkcie jakas fobia/paranoja

    no ale innego wyjscia nie widze z sytuacji.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    jak delikatnie bedziesz puszczał sprzegło i załapie w odpowiednim momencie i odpowiednio szybko wysprzeglisz silnik to nic mu sie nie stanie jedynie troszke benzynki poleci w kata ale nic mu nie bedzie ja tez jak miałem słaby aku co zakrecił raz i stał na 15 to na popych go na placu odpaliłem i pojechałem po nowy aku a z pod sklepu to odpalił jak japonczyk - tylko było ci ci i juz pali
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    jeśli mułowato kręci to pewnie się na tulejach gdzieś kosi i może dlatego?? ale jak mówisz że sam tego nie ruszysz to już ci mechanik powie czy tylko przesmarowanie wystarczy czy tyleje czy jeszcze coś innego

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2009
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    23
    Auto
    palio 1.6 16V
    dzisiaj rano probowalem odpalic go na pych. niestety nie poszedl, skakal jak zaba, ale silnik nie ruszyl.
    zostaje niestety tylko laweta, bede cos organizowal jutro albo po weekendzie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. auto nie chce odpalic
    Napisany przez Remote na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 10-02-2013, 16:50
  2. Bravo nie chce odpalic po 10 dniowym postoju.
    Napisany przez CONRADO na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 27-06-2010, 13:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak odpalic zalane auto

zalany silnik

zalany silnik w samochodzie

zalany silnik jak odpalic

zalany silnik paliwem

https:fiatklubpolska.plsiena-palio-443prawdopodobnie-zalany-silnik-jak-go-odpalic-9791

zalany samochod co robic

zalany silnik co robic

jak odpalic zalany silnik

odpalanie zalanego silnika

zalany silnik nie odpalasilnik zalany paliwemjak uruchomic silnik po zalaniuzalalem silnikzapalanie auta zalanezalany silnik w auciejak odpalic zalany samochod
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl