Jak uda Ci się dobrać do wężyków od pompy to ściągnij jeden wężyk(nie pamiętam który daje paliwo) i zobacz czy leje paliwem przy próbie uruchomienia
Jak uda Ci się dobrać do wężyków od pompy to ściągnij jeden wężyk(nie pamiętam który daje paliwo) i zobacz czy leje paliwem przy próbie uruchomienia
Tak więc w moim przypadku padła pompa paliwa. Jako, że nie wiedziałem jak wydobyć z tego zbiorniczka pompy paliwa, auto zostało oddane mechanikowi który wymienił pompę. Trochę drogo za taki zabieg (300zł). Na przyszłość... czy jest ktoś kto wie jak z takiego zbiorniczka wyjmuje się pompę paliwa? Dzięki Wszystkim za pomoc i poświęcony czas
pompa paliwa.jpg
Ostatnio edytowane przez rybcia ; 17-05-2012 o 12:26
300 zł? za samą wymianę !!! przecież to kradzież w biały dzień.
pompę albo przez bagażnik, albo pod siedzeniem pasażera masz dostęp.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Jeżeli 300zł za samą wymianę to takich powinni wsadzać do paki za wyłudzenie
A co do pompy to patrząc na zdjęcia,widać na górze kosza zatrzaski które trzymają górną pokrywę.Trzeba też zdjąć wężyk od pompy i zdemontować tą sprężynę która dociska kosz z pompą do dna zbiornika.A co dalej to okazało by się przy rozbieraniu bo akurat nie miałem do czynienia z pompą paliwa w tym aucie.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
A sprawdzałeś wyłacznik bezwładnosciowy? Odcina on zasilanie pompy podczas wypadku. czasami lubi sam zadziałac. Umieszczony jest w okolicy pedału hamulca.
Problemem w Palio/Siena jest nie tylko samoczynne zadziałanie tego przełącznika (jak się już wie gdzie dziad siedzi sprawdzenie/włączenie zajmuje sekundę), ale również korozja styków. Ten układ odcina masę na zasilaniu pompy, a że jest solidnie przykręcony do blachy (przedniej grodzi) TEORETYCZNIE z masą nie powinien mieć problemu. No ale, w moim Palio były skorodowane przewody i wkręty (wina mechanika, przy którejś naprawie źle włożył jedną z linek i tak sobie po niej woda w czasie deszczu ciekła ... ciekła ... aż zrobiła to co lubi). U kolegi widziałem podobny przypadek, skorodowała "tylko" złączka i w związku z tym objawy były bardzo śmieszne (nagły spadek mocy w losowych momentach, czasem - sporadycznie - gaśnięcie). Miałem farta, dłubałem przy tym jego nieszczęściu na kółkach dosłownie chwilę i "zgasiłem" silnik kopnięciem w pedał hamulca. Nauczony doświadczeniem ze swojego truchła od razu rzuciłem się na glebę i zacząłem macać przy wyłączniku bezwładnościowym. Wyczyszczenie złączki rozwiązało problem, ale nie znalazłęm skąd pociekła woda i zapewne kiedyś znów skoroduje.
Nie podniecajcie się tak, jeśli zamontował nową org. pompę to cena prawidłowa. Sama pompa w detalu kosztuje około 200 PLN, plus robocizna ... Co innego jeśli zamontował używkę (50-80 PLN), albo "zamiennik" (80-150 PLN), albo w ogóle nie to było przyczyną (patrz wyżej). Nie wiemy co i jak wymienił, przyjmując ceny z ASO jako "typowe" nie wydaje mi się żeby te 300 zł było szczególnym zdzierstwem. Dużo, ale jeszcze nie "rozbój w biały dzień".
Dokładnie jak piszesz, trzeba się trochę nawyginać ale zespół pompy jest rozbieralny. Z tym że podobno uszkodzenia samej pompy (silnika) zdarzają się bardzo rzadko, najczęściej w autach mało używanych i z wodą w zbiorniku. Przyznam się bez bicia - w swoim wymieniłem zbiornik z pompą, bo nie było już co czyścić. Uroki jazdy na LPGA co do pompy to patrząc na zdjęcia,widać na górze kosza zatrzaski które trzymają górną pokrywę.Trzeba też zdjąć wężyk od pompy i zdemontować tą sprężynę która dociska kosz z pompą do dna zbiornika.A co dalej to okazało by się przy rozbieraniu bo akurat nie miałem do czynienia z pompą paliwa w tym aucie.
Teraz pilnuję żeby mieć chociaż 10l benzyny w zbiorniku, i co jakiś czas częstuję go 0,25 alkoholu ... niech ma odrobinę luksusu (nie za często, przy dodatnich temperaturach powietrza wcale).
Więc ja się nie podniecam!
Chodzi o to, że cena jest wygórowana. Na 90% wsadził zamiennik, do tego ma zniżkę w sklepie z częściami, więc DROGO. Takie jest moje zdanie, wiem trochę z doświadczenia jak to mechanicy robią. Jak się przy nich nie stoi i nie trzyma za rękę, albo sprawdza jeszcze wszystko później samemu to nie ma co ufać do końca. (są też wyjątki oczywiście).
Nie chce żeby wybuchła zbędna dyskusja kto ma rację, jeśli uważasz i chcesz mi coś powiedzieć to pisz na PW.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Witam, proszę o drobną porade mianowicie chodzi mi o wymianę pompy paliwa w siena 16.16v mam ogromny problem ze zdięciem zacisku wężyka na powrocie. Na wylocie paliwa jest ładny zacis z którym sobie poradziłem
Pompa 2.jpg z góry dzięki za odpowiedź pozdrawiam
Dałem sobie rade wymieniając pompę uciąłem stary wężyk połączyłem wężykiem 8 mm i śmiga pozdrawiam
Błąd.
Przejdź się do sklepu, niech ci znajdą łącznik o odpowiedniej średnicy i "do paliwa". To jest taka rurka na którą z obu stron nakłada się wężyk i zaciska typowymi (metalowymi) opaskami, czasem z kołnierzem po środku. Wiem że takie coś istnieje, nawet niedawno kupowałem (akurat do Skody, ale średnica chyba identyczna).
Ten patent przy pompie można rozłączyć, ale jak stawia opór to faktycznie ciężko jest. Polać WD40 i podgrzać suszarką do włosów (bez przesady z tym grzaniem!), operacje powtarzać do skutku.
Witam .Nie słyszę pracy pompy po przekręceniu kluczyka.Proszę o pomoc
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'