Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    38
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2

    Nie odpala, nie pracuje pompa paliwa. Fiat Palio Weekend 1.2 2001r

    Witam.

    Auto: Fiat Palio Weekend 1.2 z 2001r.
    Piszę nowy temat gdyż w żadnym ze znalezionych przeze mnie tematów nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.

    Mam taki problem. Wczoraj rano chciałem odpalić auto i odpaliło na około 2-3 sekundy po czym straciło natychmiast obroty i zgasło. Następnie chciałem powtórzyć czynność i nic. Przy trzeciej próbie odpalania zauważyłem, że nie słychać pracującej pompy paliwa. Ikonka wtrysków (marchewki jak to nie którzy nazywają) standardowo pojawia się na kilka chwil po czym gaśnie. Czytam na forach, że może to być albo przekaźnik pompy paliwa, albo sama pompa albo jakieś bezpieczniki.
    Mimo iż jestem laikiem chciałem sam spróbować coś zdziałać i moje pytania są następujące

    1. Gdzie jest dokładnie pompa paliwa? Odkręciłem pod siedzeniem blaszkę która była przykręcona 6 śrubkami i znalazłem tam 4 przewody. Czy któryś z nich to pompa paliwa? Czy żeby się do niej dostać muszę odkręcić kolejne 12 śrub które znalazłem po odkręceniu tej blaszki. Czy pod tymi 12śrubami znajduje się już bak a w nim dopiero pompa paliwa?

    2. Przekaźnik. Z tego co wyczytałem to jest ta jasna kostka która znajduje się za akumulatorem pod czarną przykrywką. Czy da się ją jakoś sprawdzić czy działa? Obok przekaźnika znalazłem jakiś bezpiecznik (nie wiem od czego) ale był w porządku.

    3. Czy są jakieś bezpieczniki odpowiedzialne za pompę paliwa i przekaźnik?

    4. Czy któryś z tych przewodów to pompa paliwa? Oraz co oznaczają poszczególne przewody 1,2,3 i 4 umieszczone na zdjęciu.

    PS. Czy żeby dostać się poniżej (jeśli taka będzie potrzeba) najlepiej te 12 śrub chyba popryskać jakimś WD, bo zapewne można w ten sposób uszkodzić śruby i ewentualnie gwinty?

    IMAG0241.jpg

    Auto nie odpala ani na benzynie ani na gazie

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za jakąś pomoc
    Ostatnio edytowane przez rybcia ; 02-05-2012 o 12:36 Powód: dopisek PS



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Nie miałem do czynienia z tym autem ale to co widzisz to już jest zbiornik paliwa.Żeby się dostać do pompy musisz odkręcić te małe śrubki dookoła i tak jak napisałeś musisz je czymś zapsikać żeby ich nie urwać bo będziesz musiał wymienić zbiornik.
    Przewód nr 1 jest to powrót paliwa,nr 2 jest to zasilanie paliwa,nr 3 jest to zasilanie pompy paliwa a nr 4 prawdopodobnie są to przewody od wskaźnika paliwa i rezerwy.
    Możesz włączyć zapłon i ktoś może lekko stukać w tym czasie trzonkiem młotka.Nie raz pompa potrafi się odblokować.Zdejmij wtyczkę nr 3 i sprawdź miernikiem czy po włączeniu zapłonu pojawia się tam napięcie.
    A kontrola immo na desce Ci gaśnie
    A czy Twoja instalacja gazowa ma możliwość zapalania od razu na gazie,bo jak tak to silnik powinien zapalić.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    38
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2
    Dzięki od razu za zainteresowanie moim problemem

    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Możesz włączyć zapłon i ktoś może lekko stukać w tym czasie trzonkiem młotka
    W co dokładnie mam stukać?

    Ok, więc dziś zakupię WD i po pracy popsikam tym, a jutro spróbuję odkręcić to. Ok, sprawdzę też napięcie czy jest.

    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    A czy Twoja instalacja gazowa ma możliwość zapalania od razu na gazie,bo jak tak to silnik powinien zapalić.
    Niestety tego nie wiem tylko dostałem radę aby tak spróbować więc próbowałem, ale z mizernym skutkiem.
    Próbowałem teraz odpalić auto (pompa nie pracuje nadal) to auto odpaliło na max 1 sekundę i zgasło od razu. Dodawanie gazu nie pomogło.
    Tak wszystkie kontrolki gasną jak zawsze. Wszystkie kontrolki standardowo się palą po czym gasną jak zawsze.

    Czy przed odkręceniem dojścia do zbiornika trzeba odłączyć Wszystkie te cztery przewody? 3 i 4 widzę zdejmuje się normalnie. A 1 i 2?

    Więc jutro popatrzę po pracy na spokojnie i będę dawał znać, a w między czasie każda informacja się przyda

  5. #4
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja mam takie małę pytanko - czy jak ktoś przekraci kluczyk do pozycji MAR to czy w tym czasie słychac aby pompa pompowałą paliwko ? ( przyłozyc do niej ucho), i jeżeli instalacja gazowa 2gen to podaj model to napewno ktoś ci podpowie jak odpalic na gazie ( przewaznie każdą sie da)
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Stukać możesz w zbiornik tylko jak pisałem nie za mocno i uważać trzeba żeby nie uszkodzić wtyczek i rurek
    Psiknąć możesz bo nie zaszkodzi ale najpierw sprawdź czy dochodzi napięcie a najlepiej sprawdź też bezpiecznik i przekaźnik od pompy.

    Dobrze by było żeby się dowiedzieć jak się odpala tą instalację w trybie awaryjnym i odpalić silnik na gazie bo nie wiadomo czy gazownik jak zakładał instalację nie zabrnął w nią za bardzo.
    Wtyczki 3 i 4 zdejmuje się łatwo bo wystarczy podnieść te języczki które widać od góry,ale na przewodach paliwowych 1 i 2 też są szybkozłączki więc nie będzie z nimi problemu.Jeśli dobrze pamiętam to trzeba nacisnąć dwa języczki po przeciwnej stronie i ma się zsunąć,tylko lekko trzeba się przyłożyć bo uszczelnienie będzie stawiać lekki opór.
    Nawet jak będzie problem ze zdjęciem rurek to nic nie ucinaj,bo potem jest duży problem z nałożeniem tego wężyka.Aha jak już dojdzie do wyciągania kosza z pompą ze zbiornika,to proszę to robić powoli bo wystaje z niego pływak na drucie od wskazań paliwa i można to łatwo urwać lub wygiąć.

    Podaj model instalacji gazowej jak kolega Yacub napisał to może coś znajdziemy w necie.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    38
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Stukać możesz w zbiornik tylko jak pisałem nie za mocno i uważać trzeba żeby nie uszkodzić wtyczek i rurek
    Stukanie nic nie dało

    Wyjąłem wtyczkę z nr 3 i sprawdziłem czy dochodzi prąd. Więc stwierdzam, że tak, dochodzi. Z ciekawości też wyjąłem wtyczkę nr 4 ale tam żadnego prądu "nie było" nie wiem czy powinien być czy nie.

    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    a najlepiej sprawdź też bezpiecznik i przekaźnik od pompy
    Chodzi o bezpiecznik co jest obok tego przekaźnika? Jeśli tak to stwierdzam, że jest OK. Co do samego przekaźnika... sprawdzenie czy działa zapewne polega na podłączeniu innego do auta?
    Jeszcze do baka się nie dostałem bo 5 śrubek z 12 nie dało się rady jeszcze odkręcić więc popsikałem teraz i może puści.
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Podaj model instalacji gazowej
    Jak sprawdzić jaki mam model? Zapewne gdzieś jest napisane w necie nie znalazłem też ściągi gdzie znajduje się opis z modelem instalacji jaka jest założona.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Jeżeli we wtyczce nr 3 jest prąd po przekręceniu kluczyka i znika po chwili,to znaczy że zasilanie jest OK i że to pompa sprawia problem.Na wtyczce nr 4 nie będzie napięcia,bo wskaźnik jak i kontrolka rezerwy sterowana jest masą.
    A co do typu gazu to podnieś maskę i poszukaj jakiegoś dołożonego sterownika i na pewno będzie to od gazu.A jaki masz przycisk od przełączenia gaz-benzyna Może wciśnij go i cały czas trzymaj i wtedy spróbuj go zapalić.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    38
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Jeżeli we wtyczce nr 3 jest prąd po przekręceniu kluczyka i znika po chwili,to znaczy że zasilanie jest OK
    Akurat nie wiem tego czy później prąd znika. Ale ogólnie jest. Więc po kilku sekundach nie powinno "być" tam prądu we wtyczce nr 3?

    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    A jaki masz przycisk od przełączenia gaz-benzyna
    Coś takiego jak na zdjęciu poniżej.
    mini5_1501_2.jpg
    Próbowałem odpalać z wciśniętym tym przyciskiem właśnie. No i nic niestety.
    Ostatnio edytowane przez rybcia ; 03-05-2012 o 22:20 Powód: kropka :)

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Znalazłem takie coś na temat zapalania awaryjnego.Oczywiście nie wiem czy podejdzie pod Twoją instalkę ale można spróbować.
    Opisze krok po kroku :
    1. Wsiadamy do autka
    2. Wkladamy kluczyk do stacyjki
    3. Przekrecamy kluczykiem (nie odpalamy). Na panelu od gazu migaja nam obydwie kontrolki (zielona i czerwona)
    4. naciskamy przycisk na panelu (gasna kontrolki)
    5. naciskamy jeszcze raz (znow migaja obydwie)
    6. trzymamy 10 s (po tym slychac u mnie "pyk" zaworu i cichutkie syczenie gazu)
    7. odpalamy (juz nagazie).

    Jesli tak jak mowia poprzednicy, sterownik jest produkowany po 1 czerwca 2005, w nim jest zaznaczony Awaryjny Rozruch Silnika to nie ma sily, musi odpalic na gazie.
    Oczywiście nie wiem czy u Ciebie zadziała ale można spróbować.


    A napięcie znika po paru sekundach,jeżeli nie odpalisz silnika.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    233
    Auto
    Peugeot 206
    Weź zapasowy kluczyk ( NIE CZERWONY!) i spróbuj odpalić

    czy słychać kręcenie silnika? radziłbym wziąć kogoś kto ma możliwość czymś sprawdzenia kompresji na "garach" może silnik stracił kompresję i tutaj go boli

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    38
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2
    OK, dzięki za rady w tygodniu zobaczę i dam znać, może w między czasie uda mi się wymienić pompkę paliwa teraz trzeba naprawić też kolejne auto (A4) bo też stwarza problemy
    Co do gazu to Instalacja założona w 2002r,

    Cytat Napisał tomxx Zobacz post
    czy słychać kręcenie silnika?
    tak silnik normalnie kręci tylko jak wspomniałem nie ładuje się po przekręceniu kluczyka pompa paliwa
    Ostatnio edytowane przez rybcia ; 04-05-2012 o 16:38 Powód: poprawka

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    233
    Auto
    Peugeot 206
    Szybciej będzie sprawdzić przekaźnik...

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    38
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2
    Witam ponownie
    Więc dostałem się do zbiornika w końcu, i wyciągnąłem całą zawartość i teraz pytanie, czy to co zaznaczyłem na zdjęciu poniżej to jest pompa paliwa? Jeśli tak to jak ją wyjąć? Niestety za późno zrobiłem zdjęcie a wyjmować jeszcze raz już dziś mi się nie chciało

    Po podłączeniu prądu do zaznaczonej części, słychać jakby coś chciało drgnąć lekko, ale niestety nic się nie dzieje.

    IMAG0248.jpg


    Co do wtyczki nr 3 to prąd jest cały czas tam. Nie "znika"

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Troszkę kiepsko widać,ale jeżeli wpięte są w to dwa przewody i między nimi wychodzi rurka to jest pompa.Jak to wyjąć to niestety ale Ci nie powiem bo nie mam pojęcie jak to wygląda (nigdy nie miałem do czynienia z tym w Palio)
    Możliwe że coś wpadło w wirnik od spodu o blokuje pompkę.Może oglądnij zdjęcia pomp od Palio na allegro to coś wymodzisz.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  16. #15
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    tak to jest pompa paliwa

    tu na aukcji masz pokazane jak to wygląda w całosci
    Fiat Siena Palio Pompa paliwa czujnik poziomu 1.2 (2308860848) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    a to co pokazałęs to jest włąsnie sama pompka, wkład
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Stilo 1,6 nie odpala, nic nie świeci
    Napisany przez justi192 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-02-2012, 12:39
  2. fiat palio nie odpala
    Napisany przez kami na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-02-2012, 17:14
  3. Nie odpala, nie pokazuje paliwa ani kotrolki
    Napisany przez MojePuntoDuzoSpala na forum Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-06-2010, 14:37
  4. Ciepło - Odpala, Zimno - Zalewa i nie odpala. Palio 1.2 8v
    Napisany przez daro3 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 07-02-2010, 18:29
  5. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 03-11-2009, 11:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

pompa paliwa fiat palio weekend

fiat palio weekend nie odpala

pompa paliwa palio weekend

pompa paliwa fiat palio

gdzie jest pompa paliwa fiat palio weekend 1 2

wymiana pompy paliwa fiat siena

pompa paliwa palio

siena pompa paliwa

przekaznik pompy paliwa fiat siena

wymiana pompy paliwa fiat palio

gdzie jest pompa paliwa fiat palio

palio weekend nie odpala

pompa paliwa fiat siena

fiat siena bezpiecznik pompy paliwa

fiat palio weekend pompa paliwa

fiat siena pompka paliwa nie dziala

fiat siena wymiana pompy paliwa

fiat palio pompa paliwa

fiat palio wymiana pompy paliwa

gdzie jest pompa paliwa fiat siena

bezpieczniki fiat palio weekend

pompa paliwa do fiata palio

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl