Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12

Temat: Nie chce zapalić.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2017
    Skąd
    Opole
    Wiek
    54
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Siena 1,6
    Rocznik
    1998

    Nie chce zapalić.

    Witam, mam problem z Siena, od tygodnia wymieniam podzespoły a ona dalej niechce zaplic, - Wymieniono przekaznik prądu, sprawdzono Pompe Paliwa - sprawna, wymieniono czujnik położenia wału, sprawdzono Immo. Po włożeniu kluczyka do stacyjki i próbie uruchomienia, samochód kręci ale nie odpala silnika, ręce juz opadaja, co mozna jeszcze sprawdzić. Z góry dzieki za jakie kolwiek sugestie i wrazie czego przepraszam za zawracanie głowy.
    Piotr.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2013
    Skąd
    Lębork/Gdynia
    Postów
    138
    Auto
    Siena 1,6 16V
    Rocznik
    06.1998
    Spokojnie.
    Opowiedz, co sie stało: tzn. czy palił i jeździł bez grymasów?
    Jak się auto zachowywało, zanim "rzuciło palenie"?
    Co się stało pomiędzy ostatnia jazdą a awarią?
    Czy cos strzeliło, pękło, cokolwiek?
    Czy auto ma gaz?
    Jeśli tak, ro czy problemy są na benzynie, czy na gazie, czy na obu paliwach?

    Przecież to TYLKO silnik, jak jest iskra i paliwo, to łaski bez.... musi zapalić...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2017
    Skąd
    Opole
    Wiek
    54
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Siena 1,6
    Rocznik
    1998
    Auto paliło bez zadnych problemów, dzien wczesniej jazda do i z pracy bez problemowo, nic sie nie wydarzyło i przestało palić, tylko benzyna, po włożeniu kluczya i przekreceniu, pojawia sie CODE i gasnie, nie rusza pompa paliwa-nie słychac jej, wiec został wymieniony przekaznik odpowiedzialny za pompe paliwa - zero efektu, Sama pompa paliwa sprawdzona i sprawna, wymieniono czujnik położenia wału - dalej nie pali, sprawdzono kluczyki - sprawne. Immo raczej sprawne. A Siena dalej nie chce palić. Jeszcze podejrzewam Alarm i centralny zamek z pilota, ale to dam znac.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Piotr47 Zobacz post
    nie rusza pompa paliwa-nie słychac jej, wiec został wymieniony przekaznik odpowiedzialny za pompe paliwa - zero efektu
    - pytanie zasadnicze czy przekaźnik załącza się na chwile

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Jak to fiat - pewnie ma wyłącznik bezwładnościowy pompy paliwa. Może zadziałał i teraz taki efekt. Poszukaj, wciśnij i masa na pompie się pojawi. Próbowałeś odpalić na plaka? Jeśli jest iskra i podasz łatwopalny produkt to odpali a wtedy masz winowajcę - usterkę w pompie ale jeśli pompa sprawna to przerwa w obwodzie elektrycznym pompy - i tu sprowadzam się do tego wyłącznika bezwładnościowego

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2017
    Skąd
    Opole
    Wiek
    54
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Siena 1,6
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał sandamiano Zobacz post
    Jak to fiat - pewnie ma wyłącznik bezwładnościowy pompy paliwa. Może zadziałał i teraz taki efekt. Poszukaj, wciśnij i masa na pompie się pojawi. Próbowałeś odpalić na plaka? Jeśli jest iskra i podasz łatwopalny produkt to odpali a wtedy masz winowajcę - usterkę w pompie ale jeśli pompa sprawna to przerwa w obwodzie elektrycznym pompy - i tu sprowadzam się do tego wyłącznika bezwładnościowego
    Było sprawdzone, i nie odpala.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    - a co z przekaźnikiem od pompy ?
    - jeżeli przekaźnik załącza się na chwilę to znaczy że jest przerwa w zasilaniu pompy wytworzona na przykład przez alarm
    - wystarczy sprawdzić ciągłość przewodu pomiędzy przekaźnikiem a pompą paliwa
    - lub podłączyć pompę na krótko pod 12V i spróbować uruchomić silnik

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    -jeżeli nie słychać załączenia się przekaźnika to należy sprawdzić
    -czy występuje napięcie na odpowiednich pinach w gnieździe przekaźnika zgodnie ze schematem
    -ciągłość połączenia pomiędzy cewką przekaźnika a odpowiednim pinem ECU silnika

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2017
    Skąd
    Piaski
    Postów
    2
    Auto
    Fitat Punto 1.2
    Rocznik
    2000
    A może kolego Piotr47 masz dziury w podłodze lub w progach i uszkodzona jest wiązka od tyłu nadwozia. Widziałem taki przypadek w Fiacie...

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Jeśli pompa na krótko działa to ustal czego brakuje w oryginalnej instalacji - zasilania plusem czy masy i szukaj przerwy w instalacji zgodnie ze schematem

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2017
    Skąd
    Opole
    Wiek
    54
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Siena 1,6
    Rocznik
    1998
    Witam, sorrki za nie odzywanie sie, ale auto w dalszym ciagu nie odpala, wybebeszone i jesli ktoś może podać połeżenie przekaźnika 42 to będe wdzieczny, Książka o nim w spomina ale na żadnym schemacie nie można go znaleść a prawdopodobnie on powoduje ze nie ma pradu przy uruchamianiu silnika.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    475
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Jeśli chodzi o element 42 na schemacie instalacji to jest to centralka blokady Fiat Code i znajduje się pod zestawem wskaźników blisko stacyjki.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2017
    Skąd
    Opole
    Wiek
    54
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Siena 1,6
    Rocznik
    1998
    Dziękuje wszystkim za pomoc, podpowiedzi, porady, Okazało się ze walnięty był komputer, niestety wcześniej nie było jak go sprawdzić, mało kto w okolicy miał oprogramowanie do Fiata a jak miał to był niedostępny, Po wymianie komputera samochód wreszcie odpalił, Hihih auto przeszł pełne sprawdzanie, koszt całości 180-przekaznik 4 fazowy, 70 czujnik polozenia wału i 450 wymiana komputera. Myślę ze teraz pojezdzi. Dziękuję jeszcze raz za pomoc


 

Podobne tematy

  1. Nie chce zapalić - pojawia się marchewka
    Napisany przez Suffering na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-10-2015, 21:48
  2. Bravo Hgt nie chce zapalić !
    Napisany przez Dudix24 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-10-2013, 18:01
  3. [ukł. zapłonowy] nie chce zapalić po naładowaniu baterii
    Napisany przez bocian174 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-03-2011, 15:57
  4. CC 700 gaśnie i nie chce zapalić POMOCY
    Napisany przez stassz na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 28-03-2010, 21:25
  5. Po naprawie w ASO samochód nie chce zapalić.
    Napisany przez dexsterek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-02-2010, 16:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat siena czujnik fazowy

https:fiatklubpolska.plsiena-palio-443nie-chce-zapalic-38180

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl