Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: Montaż zegarka  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    30
    Auto
    Stilo 1.6 16V

    Montaż zegarka

    Kupiłem do mojej Sieny zegarek do zamontowania nad radiem. Spodziewałem się, że po demontażu konsoli środkowej znajdę za zaślepką zegarka kostkę, którą wepnę i będzie po montażu. Okazało się, że nic takiego tam nie było, więc podłączyłem zegarek do zasilania od radia.

    I teraz pytanie:
    Zegarek ma 4 przewody. Podłączenie dwóch (masa i + oznaczony jako B - czyli pierwszy styk obok minusa) wystarcza, żeby wszystko działało, ale wadą jest, że zegarek świeci przez cały czas - nawet przy wyłączonym silniku. Jak go w takim razie najlepiej podłączyć, żeby nie świecił po wyłączeniu zapłonu, ale "pamiętał" godzinę? Jeśli chodzi o podświetlenie to może być niezależne od świateł, bo i tak cały rok się na światłach jeździ.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    w kostce radia masz jeden przewód wzbudzający po przekreceniu kluczyka i moim zdaniem podswietlanie tam trzeba by podpiąc; )
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    30
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Cytat Napisał yacub
    w kostce radia masz jeden przewód wzbudzający po przekreceniu kluczyka i moim zdaniem podswietlanie tam trzeba by podpiąc; )
    To się zgadza. Ale jak podpinam plus pod inne spośród "plusów" to nic się nie wyświetla. Tak przynajmniej wygląda z pobieżnych obserwacji. Pytanie, więc który plus do czego połączyć, żeby było dobrze. Bo może to, że się nie wyświetla to dobrze, ale np. godzina jest pamiętana...
    Wolałbym tego nie rozbierać drugi raz i znów się pomylić, bo plastiki deski rozdzielczej mogą tego nie przetrwać

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    Nigdy tego nie robiłem ale wygląda na to że:
    -> masa (-) jest ok
    -> +, B do tego trzeba podłączyć zasilanie wzbudzane po przekręceniu stacyjki żeby zapalał się zegarek i działał...albo nie, zostaw na razie zasilanie stałe....
    -> jeden z tych pinów to (+) być może stały podtrzymujący pamięć zegarka
    -> ten drugi pin to sygnał (+) że są zapalone światła i zegarek wtedy świeci słabiej.

    Jak możesz to załącz fotkę tego wejścia kabli do zegarka, jak są jakieś oznaczenia na nich to może wspólnie się odczyta i dojdziemy do rozwiązania

    A po chwili...

    Ile razy czytam te schematy z Zembowicza to mi siwe włosy rosną na głowie, ale mam nadzieję że niczego nie poknociłem i dobrze odczytałem kabelki:



    Zobacz czy taka kombinacja będzie ok....

    Jak nie będzie chodziło, to zamień miejscami (+) stacyjki z (+) stałym i powinno być po sprawie 8)

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    30
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    No właśnie przeglądałem te schematy (jak już zamontowałem) i tak samo wywnioskowałem jak napisałeś I teraz mam podłączony tylko "stały +" i zegarek działa i świeci przez cały czas - czyli jednak jest inaczej...
    W każdym razie rozmontuję raz jeszcze te plastiki i spróbuję "namierzyć" + odpowiedzialny za podtrzymanie zegarka, a ten, który mam teraz podłączony dam jako + przy załączeniu stacyjki.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    radiwa, no ok

    P.s. Przy okazji jak rozbierzesz, to porób jakieś foty żeby zostało jakieś info dla innych bo temat zegarka był już poruszany....

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    P.s. Przy okazji jak rozbierzesz, to porób jakieś foty żeby zostało jakieś info dla innych bo temat zegarka był już poruszany....
    o o o ! bo chcę sobie na wiosnę zamontować to się przyda

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    30
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Udało mi się dziś raz jeszcze rozmontować środkową konsolę i "przeinstalować" zegarek

    Poniżej opisuję co i jak trzeba zrobić, gdyby ktoś chciał się też za taką czynność zabrać:

    1. Zdejmujemy osłonę pokręteł ogrzewania:

    Najłatwiej (przynajmniej u mnie) jest to zrobić podważając od strony kierowcy płaskim śrubokrętem owiniętym w szmatkę.

    Osłona jest tylko na zaczepy, więc powinno się udać ją wyciągnąć bez większych problemów.

    2. Zdejmujemy konsolę z kratkami nawiewu:

    W tym celu odkręcamy dwie śruby w dolnej części i pociągamy do siebie. Dwa zaczepy znajdują się w górnej części konsoli. Zwykle udaje się je wyciągnąć bez problemów.

    3. Odchylamy ramkę deski rozdzielczej:

    Należy nieco odchylić czarną ramkę otaczającą deskę rozdzielczą. Nie trzeba jej całkowicie zdejmować. Najłatwiej jest to zrobić chwytając dwiema rękami w jej dolnej części.
    Tam nie ma zaczepów, więc da się ramkę lekko odchylić, a wtedy jest już łatwiej podważyć resztę bez większy strat.
    Jeden zaczep jest po prawej stronie, 3 na górze i reszta po lewej (tam, gdzie sterowanie wysokością świateł). Wystarczy wypiąć jeden zaczep po prawej i dwa pierwsze górne patrząc od strony radia.

    Warto podłożyć jakąś szmatkę na plastik bezpośrednio pod ramką - szczególnie po prawej stronie przy samej konsoli środkowej. Zaczepy są na tyle blisko, że mogą coś porysować.

    4. Wyciągamy radio:

    Wyciągnięcie radia jest konieczne do wykonania kolejnych czynności.

    5. Wyciągamy obudowę radia i zegarka:

    Odkręcamy trzy śruby mocujące obudowę, w której znajduje się radio i zegarek. Jedna śruba jest pod ramką deski rozdzielczej, którą przed chwilą zdejmowaliśmy, a dwie śruby na dole.

    6. Instalujemy zegarek:

    Odkręcamy zaślepkę i przykręcamy zegarek. Następnie podłączamy przewody. Ja podłączyłem je do zasilania radia. Jest tam kostka zasilania, z której używamy trzech przewodów:
    - Czarny - minus
    - Czerwono-Niebieski - plus (stacyjka)
    - Żółto-Fioletowy - plus (stały)

    Schemat kostki jest taki:


    7. Podłączenie zegarka:

    Zegarek ma 4 wejścia - patrząc od dołu są to kolejno:
    - Minus
    - Plus (B)
    - Plus (I)
    - Plus (C)

    Podłączamy następująco:
    - Minus - minus
    - Plus (B) - plus (stacyjka)
    - Pluc (I) - plus (stały)

    Ostatni przewód jest do przyciemniania zegarka, gdy światła są włączone. Nie ma sensu z nim kombinować, bo cały rok jeździmy na światłach.
    Można albo go nie podłączać, albo (prawdopodobnie) podłączyć do tego samego przewodu, co B, czyli do plusa od stacyjki. Ja go nie podłączałem, bo zegarek nie świeci przesadnie jasno nawet w nocy.

    Jeżeli ktoś nie ma kostki do podłączenia (ja nie miałem) to można sobie poradzić rozbierając jakieś inne złącze i wyjmując same małe, pojedyncze wtyczki. Ja miałem kilka wolnych, więc je wykorzystałem - każdą podłączałem oddzielnie. Może nie jest to specjalnie wygodne, ale pytałem w kilku sklepach i oryginalnej kostki nie mieli.


    Aha, moim zdaniem schemat podłączenia zegarka w Zembowiczu jest przynajmniej mylący, bo przewody B i C są narysowane w innej kolejności.

    8. Składamy całość:

    Na koniec możemy zamontować raz jeszcze wszystkie rzeczy - w kolejności odwrotnej do demontażu

    Jeżeli planujemy podłączać w aucie jeszcze coś (np. termometr), który potrzebuje zasilania to polecam wyciągnąć przy okazji kabelki, gdzieś bliżej, bo rozbieranie tych plastików bez ich uszkadzania to niełatwe zadanie


    No i to tyle - mam nadzieję, że się komuś przyda

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    No i super opis, na pewno się przyda innym użytkownikom P/S
    Fajnie że jakoś to ogarnąłeś no i gratki moda 8)

    Cytat Napisał radiwa
    Aha, moim zdaniem schemat podłączenia zegarka w Zembowiczu jest przynajmniej mylący, bo przewody B i C są narysowane w innej kolejności.
    No tak jak sądziłem...Zembowicz nie jest idealny.....

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    czy zegarek z fiata CC będzie pasował ?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    kowal, powinien pasować, one wszystkie od FIATów są identyczne raczej

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    no jak się z przodu patrzy to jedyne czym się różni to rozstawem przycisków

    [size=2][ Dodano: 2011-01-18, 20:13 ][/size]
    zegarek zamontowany, wygląda jak ori oczywiście nie chciałem przepłacać, więc zamiast zamówić zegarek wykręcony ze sieny/palio nabyłem zegarek z cinquecento jedyne czym się różni to tak jak wcześniej wspomniałem rozstawem przycisków - zauważalne dopiero po postawieniu jednego obok drugiego bo różnica ok 1mm

    ale do rzeczy, chciałem o coś spytać... puki nie włączę świateł to tego zegara praktycznie nie widać - trzeba się dobrze przyjrzeć żeby cokolwiek zobaczyć. Kiedy świeci jest wszystko ok, w nocy wręcz idealnie bo nie oślepia (natężenie światła mniej więcej takie jak w zegarach), ale czy u Was też to tak wygląda ?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    z tego co pamiętam to ja miałem tak że przy wyłączonym zapłonie prawie nic nie było widać, jak włączyłem zapłon to się bardzo jasno zegarek zaświecał a jak włączałem światła to podświetlanie zegarka trochę ściemniało się. Mój szwagier w sienie ma identycznie jak ja ...

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    no to w sumie mam w normie...

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    233
    Auto
    Peugeot 206

    a propo zegarka

    Ja mam podłączony przez elektryka więc jest tak:
    bez zapłonu brak podświetlenia cyfry tylko widzisz...
    przekręcamy zapłon bez świateł kolor pomarańczowy cyfry widzimy
    po odpalniu bądź przekręcaniu świateł lekko się kolor pomarańczowy..


    tak jak u mnie jest podłączone...

    kostka biała(pewnie zasilanie bo mniej kabli i czerwony jest tam )

    zegarek: kostka
    uziemienie ?(taki fajny znaczek) zasilanie gruby czarny przewód
    +B zasilanie gruby fioletowo-żółty przewód
    +I konsola tzn kostka od niej (zdjęcie) żółto-fioletowy przewód
    +C zasilanie gruby czerwony przewód

    IMG_0010.JPG
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez tomxx ; 29-08-2011 o 23:31


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Montaż oryginalnych soczewek Valeo
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 23-12-2013, 21:55
  2. Montaż głośników w miejsca fabryczne
    Napisany przez dingo na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-09-2010, 00:36
  3. [ogrzewanie] Montaż wentylatora w Stilo
    Napisany przez tsadek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-01-2009, 11:47
  4. [silnik] Czy ktoś ma instrukcje montażu silnika fiata marea
    Napisany przez slawek909 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-12-2008, 22:11
  5. Montaż halogenow, opłacalny ?
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 12-11-2008, 14:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zegarek fiat siena

zegarek siena

fiat siena zegar

siena zegarek

zegarek do fiata palio

zegarek siena cinquecento

zegarek do fiat siena

www montarz zegarka plzegarki do fiata sienawww montaz zegarka do samochodu plfiat siena zegarekzegarek do sienyfiat palio montaz zegarazegarek scenic schematkable radio samochodowe schematpodlaczenie zegarka fiat paliopodlaczenie zegara fiat siena
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl