Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10

Temat: Gotuje wode  

  1. #1
    QQQ
    QQQ jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    9
    Auto
    Palio Wekend 1.2
    Rocznik
    2000

    Gotuje wode

    Palio 1.2 z 2000 roku - miał problemy z przegrzewaniem - wymieniona została chłodnica, pompa wody , wentylator , węże itp - pomogło trochę na kilka dni - ale dalej podczas stania w korku się grzał - przy jeździe normalnej było OK - wymieniłem termostat - prze tydzień było OK i nagle zaczyna gotować wodę. W chłodnicy woda jest całkiem zimna , nie ma obiegu ( nie widać przepływu w zbiorniku wyrównawczym ) wskaźnik temperatury lezie do samej góry wtedy zaczyna chlapać wrzątkiem ( w zbiorniku wyrównawczym ). Byłem prawie pewien że nowy termostat całkowicie się zablokował w pozycji zamknięte - oddałem do mechanika a tam zdiagnozowali że powodem jest WYDMUCHANA USZCZELKA pod głowicą - CZY TO MOŻLIWE ? i czy takie objawy występują w takim przypadku ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    225
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    Cytat Napisał QQQ Zobacz post
    Palio 1.2 z 2000 roku - miał problemy z przegrzewaniem - wymieniona została chłodnica, pompa wody , wentylator , węże itp - pomogło trochę na kilka dni - ale dalej podczas stania w korku się grzał - przy jeździe normalnej było OK - wymieniłem termostat - prze tydzień było OK i nagle zaczyna gotować wodę. W chłodnicy woda jest całkiem zimna , nie ma obiegu ( nie widać przepływu w zbiorniku wyrównawczym ) wskaźnik temperatury lezie do samej góry wtedy zaczyna chlapać wrzątkiem ( w zbiorniku wyrównawczym ). Byłem prawie pewien że nowy termostat całkowicie się zablokował w pozycji zamknięte - oddałem do mechanika a tam zdiagnozowali że powodem jest WYDMUCHANA USZCZELKA pod głowicą - CZY TO MOŻLIWE ? i czy takie objawy występują w takim przypadku ?

    w tych silnikach wymiana UPG to normalna sprawa. ja miałem lekki przedmuch na 1 cylindrze i też nie byłem pewien czy to uszczelka. po zdjęciu głowicy okazało się że jednak tak

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał QQQ Zobacz post
    powodem jest WYDMUCHANA USZCZELKA pod głowicą - CZY TO MOŻLIWE ? i czy takie objawy występują w takim przypadku ?
    Niestety tak. Brak obiegu płynu może być spowodowany trzema możliwościami. 1 - padnięta pompa wody (ale wymieniałeś), 2 - niedrożny układ chłodzenia (zatkany lub zagięty wąż), 3 - przepalona uszczelka głowicy (ciśnienie spalin dostaje się do układu chłodzenia i uniemożliwia obieg płynu, zaś temperatura spalin szybko gotuje płyn).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    QQQ
    QQQ jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    9
    Auto
    Palio Wekend 1.2
    Rocznik
    2000
    3 - przepalona uszczelka głowicy (ciśnienie spalin dostaje się do układu chłodzenia i uniemożliwia obieg płynu, zaś temperatura spalin szybko gotuje płyn).

    OK ale chyba warunkiem tego jest szczelny obieg - czyli jak odkręcę korek zbiornika wyrównawczego to powinno coś bulgotać ( spaliny ) a nie dzieje się nic do czasu zagotowania wody. Poza tym te gazy powinny zostać w zbiorniku i po ostudzeniu silnika i odkręcaniu korka powinno być wyraźne nadciśnienie w zbiorniku
    ( gazy nie skraplają się w przeciwieństwie do pary wodnej ). Poza tym w jaki niby sposób ( jakie zjawisko fizyczne ) uniemożliwia obieg płynu ?

    Miałem kiedyś wydmuchana ( chyba lekko uszczelkę w lanosie ) i owszem było nadciśnienie ( nawet na zimnym silniku ) , lekka emulsja w płynie chłodzącym , ale NIC się nie działo z chłodzeniem - czy możliwe że to zależy od wielkości "dziury" w uszczelce głowicy ?


    zaś temperatura spalin szybko gotuje płyn

    też nie do końca bo na zimnym można przejechać 5-10 km więc raczej grzeje ją normalnie silnik.

    Mam wrażenie że mechanikowi zwyczajnie nie chciało się dokładnie patrzeć - otwarł zbiornik wyrównawczy zobaczył "emulsje" i diagnoza gotowa - jak upewnić się ze to nie wina zamkniętego na stałe termostatu ? ( nie wymieniając go oczywiście )
    Ostatnio edytowane przez QQQ ; 24-11-2015 o 13:14

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał QQQ Zobacz post
    Poza tym w jaki niby sposób ( jakie zjawisko fizyczne ) uniemożliwia obieg płynu ?
    Ciśnienie Panie kolego, ciśnienie. Zauważ, że praktycznie każda pompa wody ma w parametrach wpisane "maksymalna wysokość tłoczenia".
    Cytat Napisał QQQ Zobacz post
    jak upewnić się ze to nie wina zamkniętego na stałe termostatu ?
    Zrobić test na obecność CO2 w układzie chłodzenia.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  7. #6
    QQQ
    QQQ jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    9
    Auto
    Palio Wekend 1.2
    Rocznik
    2000
    Test na obecność CO2 - dobry pomysł - ale z tym ciśnieniem to nie do końca rozumiem

    Spaliny dostają się do kanałów chłodniczych i blokują dopływ zimnej wody przez termostat bo robią nadciśnienie - tak mam to rozumieć ? ale przecież z drugiej strony ( małego obiegu ) NIC ich nie trzyma i mogą się rozchodzić swobodnie aż poprzez szczelny zbiornik wyrównawczy n ie dotrą do pompy wody tworząc nadcisnienie równiez z tej strony czym niwelują efekt - czego w tym nie zrozumiałem ? i dlaczego przy otwartym korku zbiornika wyrównawczego nie uciekają przez zbiornik tylko "siedzą w małym obiegu i blokują obieg płynu" ? innymi słowy co je blokuje od drugiej strony ( nie od termostatu ) przed ucieczka do atmosfery ?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Zauważ, że pracujący silnik podczas pracy "na luzie" spala niewielkie ilości paliwa, bo dawka paliwa dobierana jest do obciążenia. Jeśli wciśniesz pedał gazu, zwiększasz dawkę paliwa, a tym samym temperaturę spalania i ciśnienie w cylindrach. Wtedy część tych spalin może dostawać się do układu chłodzenia. Tak więc nie zawsze musi dochodzić do przedmuchów spalin. A spaliny nie "siedzą w układzie" tylko gdzieś znajdą sobie drogę ucieczki (zwykle przez korek zbiorniczka), tyle tylko, że ich nie zauważasz, bo odkręcasz korek przy wyłączonym, lub pracującym "na luzie" silniku.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    93
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL
    Rocznik
    08.1999
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Zrobić test na obecność CO2 w układzie chłodzenia
    u mnie ten test nic wykazał-płyn nie zmienił barwy.Nie było wiadać bąbelków nawet przy przygazowaniu w zbiorniczku.Oprócz wywalania płynu po rozgrzaniu nic nie występowało.Miałem mały przedmuch i to wystarczyło.Upewniłem się dopiero w momencie pomiaru kompresji

  10. #9
    QQQ
    QQQ jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    9
    Auto
    Palio Wekend 1.2
    Rocznik
    2000
    Ok thx all

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    225
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    prosta sprawa... jeżeli puchną węże(dolny i górny), jeżeli podnosi sie płyn w zbiorniczku wyrównawczym i go wywala do wymiany upg

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał QQQ Zobacz post
    jak upewnić się ze to nie wina zamkniętego na stałe termostatu
    gdy termostat jest sprawny otwiera sie pomału i wąż dolny zaczyna coraz bardziej robić sie gorący...


 

Podobne tematy

  1. Pilnie dziwnie gotuje wodę !!!
    Napisany przez posa na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-08-2015, 23:29
  2. Brava 1.9 TD 100KM, płyn się gotuje, wiatraki stoją, chłodnica zimna
    Napisany przez jarek526 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-07-2013, 22:19
  3. Gotuje płyn chłodniczy
    Napisany przez ShadowNet na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-02-2013, 14:02
  4. Gotuje wodę
    Napisany przez ShadowNet na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-12-2012, 18:24
  5. [coś fajnego] Samochód na wode?-wodór?
    Napisany przez artur 2310 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 13-02-2009, 20:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dlaczego temperatura w fiacie siena sie podnosi

https:fiatklubpolska.plsiena-palio-443gotuje-wode-30804

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl