Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    3
    Auto
    Palio Weekend 1.2 Eskimo
    Rocznik
    2003

    Fiat Palio Weekend 1.2 Eskimo - problem z mocą silnika

    Witam,

    z 1.5 tygodnia temu zatankowałem na innej stacji niż zwykle benzynę bezołowiową 95, po przejechaniu kilku kilometrów zapaliła mi się kontrolka "check engine" silnik od czasu do czasu "dławi się" - przy różnej ilości obrotów/s i prędkości występuje zadławienie się (szarpnięcie). Mechanik polecił mi wlać preparat do pozbycia się wody z benzyny i przeczyszczenia wtryskiwaczy. Po dolaniu preparatu przejechaniu z 80 km, kontrolka zgasła na okres 2 dni. Dziś ponownie się zapalała. Dodatkowe dziwne zachowanie silnika to na luzie od czasu do czasu zamiast trzymać około 800-1000 obrotów/s spada do 500 obrotów/s i samochód cały zaczyna drgać - po przegazowaniu ponownie ma 1000 obrotów/s.

    Ktoś ma jakiś pomysł co to może być ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    33
    Postów
    87
    Auto
    Siena 1.4 CAT
    Rocznik
    1998
    Z tym nie trzymaniem wolnych obrotów to z reguły pierwszy na liście jest silniczek krokowy. Może byś jeszcze sonda. Każda stacja dodaje do paliwa coś od siebie. Może ta mieszanka nie popasowała. A wypaliłeś już to co zatankowałeś.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    3
    Auto
    Palio Weekend 1.2 Eskimo
    Rocznik
    2003
    Tak, będąc blisko rezerwy zatankowałem benzynę na stacji, na której zawsze tankuję. Nadal jest tak samo - a nawet czasem przy podjeździe traci moc drastycznie - że już ledwo rusza. Czeka mnie wizyta u mechanika

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    3
    Auto
    Palio Weekend 1.2 Eskimo
    Rocznik
    2003
    Sprawa wyjaśniona - padła cewka zapłonowa. Dzięki za rady.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2018
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    6
    Auto
    Panda 1.2
    Rocznik
    2007
    Mam dokładnie te same objawy. Auto potrafi jechać 100 km i nagle zaczyna się dławić, zwalnia chwilowo, po czym znowu przyspiesza. Na wolnych obrotach również potrafi spaść do 500 obrotów i zaczyna trząść autem. Świeci kontrolka silnika, silnik nie pracuje na wszystkie cylindry. Diagnostyka komputerowa pokazuje cewkę zapłonową A, cylinder 1 i 4. Po wymianie cewki na nową ta sama sytuacja. Następnie zamieniłem cewki miejscami i znowu ten sam błąd po jakimś czasie czyli cewka A, cylinder 1 i 4. Dodam, że świece i przewody są wymienione, nowy akumulator i nowy sterownik Magneti Marelli. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Silnik 1,2 60 KM, Fiat Panda. Macie jakieś pomysły?

  7. #6
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał makogar Zobacz post
    Nie wiem już gdzie szukać przyczyny.
    Rozumiem że naprawa przez mechanika (ew. specjalistę od diagnostyki) jest wykluczona?

    Zostało jeszcze kilka rzeczy do wymiany, problem w tym że bez sprawdzenia co się dzieje w układzie nie masz pewności czy to co zamontowałeś działa poprawnie.

    Komputer (sterownik silnika) wykrywa błąd, więc muszą występować mierzalne (elektrycznie) objawy uszkodzenia. Diagnostyka jest prosta, ale wymaga sprzętu i człowieka który umie się nim posługiwać. Zaczyna się przeważnie od pomiaru napięć i prądów, potem przystępujemy porównania impulsów na wejściu (czujnik położenia wału) z impulsami sterującymi zapłonem, a potem trzeba zobaczyć jak wyglądają przebiegi na wyjściu cewek. Ponieważ objawy są powtarzalne nie powinno być dużego problemu z namierzeniem usterki. Teoretycznie! (sam bawiłem się kiedyś kilka dni z takim "prostym uszkodzeniem", nowe świece mnie zmyliły -> były nowe, ale niekoniecznie dobre)

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Komputer (sterownik silnika) wykrywa błąd, więc muszą występować mierzalne (elektrycznie) objawy uszkodzenia.
    Niekoniecznie. Wtrącę swoją mierną wiedzę . A zatem nie od dziś wiadomo że sterowniki fiata Panda - zwłaszcza małe IAW 59f ale i te większe 4af trapi częsta usterka polegająca na uszkodzeniu obwodu kontrolującego pracę cewki zapłonowej na którychś cylindrach (są parami wiadomo) i tu uwaga - ze względu na daleko posuniętą dbałość ekologiczną projektanta programu sterownika (czyt.unię europejską?) procesor sterownika po stwierdzeniu rzekomego uszkodzenia cewki wyłącza wtryskiwacze na tych cylindrach by nie dopuścić do skażenia środowiska i uszkodzenia katalizatora niespalonym paliwem. I tu kolejna uwaga - cewka jest sprawna a nie dochodzi paliwo bo wtryski odcięte dlatego zgłasza błąd cewki i zapalony check. Kolejna uwaga - gdyby auto było wyposażone w instalację LPG II generacji to oprócz zapalonej kontrolki MIL silnik by pracował bo miałby paliwo a jeśli byłaby to instalacja IV generacji - wtrysk gazu to tak jak na benzynie - brak pracy tych cylindrów bo IV generacja LPG bierze sygnały z wtryskiwaczy benzynowych a te są odcięte programowo i tu koło się zamyka. makogar sprawdź czy jest iskra na tych dwu świecach ze zgłoszonej cewki zapłonowej - jeśli jest to prawdopodobna wina sterownika by była - sprawa o której pisałem - a naprawa? Wgranie nowego oprogramowania ignorującego kontrolę obwodu cewek zapłonowych. Napisałem tyle co wiem

  9. #8
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał makogar Zobacz post
    nowy sterownik Magneti Marelli
    Ale on ma nowy sterownik, a ja nie spotkałem się (jeszcze?) z przypadkiem żeby sprawny sterownik uszkodził się od razu po zamontowaniu w ten sposób (skądinąd typowy i charakterystyczny).

    Tak że masz 100% racji w racji, tylko czytając wcześniejszego posta założyłem że ten temat mamy załatwiony. Oczywiście jedną z pierwszych rzeczy które ja bym zrobił przy takich objawach była by podmianka sterownika na sprawny, z powodu takiego że te sterowniki rzeczywiście mają upierdliwe "walory ekologiczne" potencjalnie powodujące takie a nie inne objawy.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2018
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    6
    Auto
    Panda 1.2
    Rocznik
    2007
    Dziękuję za sugestie, sprawdzę jeszcze raz te świece. Sterownika na podmianę nie mam, ani też niestety nie mam na razie jak sprawdzić tych napięć ani nikogo, kto by się na tym znał.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    A pytanie z innej beczki: Co to jest wersja Eskimo?


 

Podobne tematy

  1. Palio Weekend 1.2 16v, zapłon, nierówna praca silnika
    Napisany przez peszel na forum Albea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-07-2015, 11:26
  2. Fiat Palio Weekend 1.6 16v problem z silnikiem
    Napisany przez mateusz9559 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 25-09-2013, 11:43
  3. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-05-2013, 18:07
  4. Fiat Palio Weekend problem z kołem zamachowym i bendiksem
    Napisany przez nfk na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-04-2013, 11:19
  5. [Fiat Marea Weekend] Problem z odpalaniem silnika
    Napisany przez kubatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-10-2012, 22:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl