Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2013
    Skąd
    Okocim
    Wiek
    30
    Postów
    98
    Auto
    Siena 1.6 16v HL
    Rocznik
    1999

    ciężko kręcąca się kierownica

    Witam mam do was pytanie, czy nie wiedzielibyście co się dzieje z moją sienką. Dzisiaj wymieniłem opony na letnie, temperatura juz jest dosyć przyjemna wiec uznałem że najwyższy czas. Niestety po wymianie opon bardzo ciężko chodzi układ kierowniczy, jakby prawie w ogóle nie działało wspomaganie, co prawda stojąc w miejscu dam radę kręcić kierownicą, wiec wspomaganie działa. Opony coś tutaj zmieniają? Czy sądzicie że zepsuło się coś przy okazji.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Trochę nie chce mi się wierzyć, że nagle popsuło Ci się wspomaganie (i to przy wymianie opon). Wpływ opon jest taki, że szersze będą stawiać większy opór. Ale żeby bardzo to odczuć, musiałbyś mieć duużo szersze...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2013
    Skąd
    Okocim
    Wiek
    30
    Postów
    98
    Auto
    Siena 1.6 16v HL
    Rocznik
    1999
    Właśnie mi się też nie wydaje . Nie opony mam na tych samych felgach więc są takie same 175/65 r14 takie jak w org. Dla mnie logiczne jest że te są twardsze i na postoju można by poczuć różnicę, ale podczas jazdy nie powinno się nic dziać, jeździłem wieloma autami bez wspomagania i niewiele ciężej było podczas jazdy. Oczywiście płyn do wspomagania był wymieniany pewnie jeszcze przy pierwszym właścicielu w 2003 roku najpóźniej ale czy to by zmieniało cokolwiek..

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Płyn warto by wymienić. Przy takich temperaturach jakie są teraz większy opór powinny stawiać zimowki gdyż są miększe. Naprawdę dziwna sytuacja. Sprawdź poziom płynu do wspomagania.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    38
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Ja wymieniłem płyn (ten co był w zbiorniczku, bo do reszty się nie dostałem ) i trochę to trwało zanim się wymieszał i zaczął działać, ale różnica była ogromna. No i przestało piszczeć przy maksymalnym skręcie kół. Gdyby ktoś nie wiedział jaki nalać ...

    i-orlen-hipol-atf-ii-d-1l.jpg

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    A może się zważył. Żeby opróżnić układ wspomagania ze starego płynu jest stary dobry patent.

    Zlewasz płyn ze zbiorniczka. Potem zdejmujesz przewód na wyjsciu z pompy. Zakładasz w to miejsce drugi tak aby płyn mógł wypompować do jakiegoś wiaderka albo bańki (tadruga opcja lepsza bo będzie czyściej). Nastepnie trzeba odpalić samochód i lekko ruszać kierownicą aby ruszyły sie "zaworki" i pompa przepchnęła caly płyn. Jak zacznie lecieć powietrze poczekać jeszcze 2-3sekundy i zgasić silnik.

    Zakładamy spowrotem węże/przewody.

    Uzupełniamy płyn. Czekamy aż zleci do magla (ok15 minut), znowu uzupełniamy. Powtórzyć to mi momentu aż płynu nie będzie ubywać. Jak już nie będzie ubywać odpalamy samochód i kręcimy kierownicą od lewaj do prawej i spowrotem tak aby ruch był jednostajny. Po 3-4 powtorzeniach gasimy i dolewamy płyny aż będzie stabilnie na minimum. Potem pamietaj że przez jakiś czas trzeba kontrolować stan płynu. Ten patent stosują w wielu warsztatach i ASO.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2013
    Skąd
    Okocim
    Wiek
    30
    Postów
    98
    Auto
    Siena 1.6 16v HL
    Rocznik
    1999
    Dzisiaj jechałem i już ładnie chodziła, Nie wiem od czego to zależy;p. Możliwe że wypadałoby wymienić płyn(teraz mam ze 3mm nad minimum) ale to bliżej lata, zastanawiam się też nad zmianą mojej sienki na coś o skośnych oczach, mam potężny problem z rdzą i szczerze nie chcę mi się tego robić, ponieważ musiałbym rozebrać środek całkowicie, wstawiać reperaturki itp, co prawda mam gdzie to zrobić ale echh nie chcę mi się :p. Szkoda tylko ponieważ sienka oprócz tego że jest zardzewiała tak że podnośnik tylko pod belkę z tyłu i zawieszenie z przodu można podstawić dość fajnie chodzi, 16v i 100km potrafi jeszcze dość sporo.


 

Podobne tematy

  1. kierownica
    Napisany przez MiNiS na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-03-2014, 20:44
  2. Luźno pracująca kierownica.
    Napisany przez kowalski19922 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-02-2014, 22:45
  3. Kierownica wielofunkcyjna...
    Napisany przez blind na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-01-2014, 20:02
  4. Kręcąca się śruba od osłony rozrządu - jak to wykręcić? Bravo 1.8
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-10-2012, 20:39
  5. Kierownica !!!!
    Napisany przez pavloalpin na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-07-2009, 01:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsiena-palio-443ciezko-krecaca-sie-kierownica-23665

palio opory na kierownicy

opor na kierownicy fiat siena

ciezko chodzi wspomaganie po wymianie opon

wieksze opony a wspomaganie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl