Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001

    Cieknąca skrzynia w 1.2

    Ostatnio zaniepokoił mnie pewien objaw... wyjechałem do rodziców na weekend (trasa ponad 50km) - samochód postał kilka godzin na podwórku (ani śladu oleju na tamtym miejscu parkingowym), po południu trochę pojeździłem po rodzinnym mieście (dużo korków bo są remonty) a następnie korzystając z okazji, że ojciec w delegacji wstawiłem Sienę do garażu... 25h później, po wyjechaniu moim oczom ukazała się 10cm plama ojeju - wyraźnie od strony skrzyni biegów wstawiłem ją z powrotem do garażu, ale tym razem podłożyłem karton pod cały silnik... odczekałem 20h - karton suchy pojeździłem po mieście, znów korki, po 15h plamka wielkości 2zł ogólnie olej kapie po tym jak samochód mocniej się rozgrzeje - np. po długim staniu w korkach - po trasie już to nie występuje...
    zanurkowałem pod samochód (nie mam dostępu do kanału, więc pole widzenia ograniczone) - praktycznie cała skrzynia oraz kawałek wahacza są tłuste od oleju...
    skrzynia chodzi idealnie, biegi wchodzą jak w masełko... całe tamte lato, jesień i zimę przy przyspieszaniu słychać było charakterystyczny dźwięk ze skrzyni (coś jakby zużyte łożysko) - podobno to oznacza zużycie przekładni głównej (?), większość użytkowników 1.2 się z tym spotkało i jest normalne w tych skrzyniach po większym przebiegu (u mnie 175 tys.) - po zimie przyszła wiosna i od tamtej pory skrzynia zamilkła ! dziwne prawda ?
    reasumując - co tam dokładnie może cieknąć ?
    samochód i tak pójdzie do mechanika w przyszłym tygodniu, ale chcę się przygotować psychicznie na ew. wydatki o oleju nie piszcie - jutro idę do aso kupić 2l tuteli (w opolu chyba najtaniej w polsce - 40zł za litr)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Wydaje mi się że w skrzyni sa dwa miejsca z których może cieknąc . jedno to łączenie skrzyni z silnikiem a drugie to miejsce gdzie wchodzi pół os w skrzynie. Ta druga opcja jest najczęstsza przyczyną wycieku oleju ze skrzyni we fiatach i obstawiam że u Ciebie to jest wina wycieków. Wystarczy wymienić obejmę i tą osłonkę gumową i wszystko powinno wrócić do stanu pierwotnego. Mogę się mylić więc niech ktoś inny wypowie się na ten temat

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    no właśnie też mi chodzi po głowie przegub... tym bardziej, że wahacz jest trochę usmarowany. Obejmę czyli to co zaciska ten fartuch/osłonkę gumową ?

    ps. na łączeniu skrzyni z silnikiem ? dobrze rozumiem, że wtedy cieknie wokół wałka skrzyni który wchodzi w tarczę sprzęgła ?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ps. na łączeniu skrzyni z silnikiem ? dobrze rozumiem, że wtedy cieknie wokół wałka skrzyni który wchodzi w tarczę sprzęgła ?
    no chyba to autor mial na myśli bo silnik ze skrzynią jest na śruby a tam nie ma oleju.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    seth później po napisaniu posta zastanawiałem się o co mi chodziło i doszedłem do wniosku że babola strzeliłem

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    czasem tam się zdarza. ale to daje trop na uszczelniacz w skrzyni. ale skoro wahacz jest mokry to możliwe a moim zdaniem najprawdopodobniej jednak półosią cieknie i chlapie na boki

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    no właśnie tak sobie myślę "aaaale jak ?! przecież tam nigdzie olej nie przechodzi..." guma z zaciskami i tym dziwnym łożyskiem z tego co widzę na allegro do 50zł + olej 80-90zł i robocizna - 200zł pewnie już nie moje a miałem wymieniać rozrząd z pompą

    dzięki chłopaki !

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Stawiam jak Duduś. To, że tam pojawiają się plamy to pewnie od tego, że manszeta na wyjściu półosi ze skrzyni przepuszcza. Olej podczas pracy jest rozbryzgiwany i "wlewa" się do manszety. Ta przepuszcza i olej wylatuje. Mogło też uszkodzić Ci się łożysko tam (w manszecie) i cieknie przez niego. Na kanał, sprawdź jeszcze.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    łożysko ? tak teraz pomyślałem - może mi nie hałasowała przekładnia główna tylko właśnie to łożysko ? tak jak napisałem w pierwszym poście hałas zniknął jakoś na wiosnę - przed zimą robiłem konserwację kilku punktów podwozia i wtedy skrzynia była suchutka ! Czy to możliwe, że łożysko dawno było już zmęczone, ale od wiosny zaczął je zalewać olej i przestało hałasować ?

    dziś byłem w ASO, kupiłem Tutelę... gość mnie wystraszył, że niby do mojej Sienki (dokładnie to mi podał dane Palio 1.2) wchodzi 2,8 litra ale przedzwoniłem do kumpla ojca który też pracuje w serwisie ASO Fiata tylko w innym mieście i potwierdził to co od zawsze wiedziałem czyli, że wchodzą niecałe 2 litry... te 2,8 litra to chyba do Palio/Albei 1.2 16v
    Dostałem też wydruki z eper'a - gość wytłumaczył, że jeśli łożysko nie jest uszkodzone to wystarczy wymienić dwa oringi/uszczelniacze (45zł za komplet)... nie wiem dlaczego, ale zapomniałem spytać ile całe łożysko

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    jakby co to do skrzyni z Palio II / Albei 1.2 16v wchodzi tyle samo oleju co do sienki 1.2 8v wiem bo u siebie sprawdzałem Ciekawe skąd ten gościu z ASO miał takie info że wchodzi 2.8 l? moze spojrzał na auto z silnikiem 1.6.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    do 1,6 też mieści sie w 2 litrach - może powiedział co wiedział, a tyle oleju to wchodzi do silnika może w jakimś fiatowskim silniku
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    niby na serwisie pytał... i powiedział, że to dane dla Palio 1.2, więc w Sienie 1.2 będzie to samo

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    niby tak ale jednak różnice jak widać są. najważniejsze że wiesz co i jak

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    ano

    ...a łożysko czy to przekładnia główna - znów hałasuje

  16. #15
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    u mnie miałczy/wyje tylko na 4 begu i wiem ze to łożysko ale jakoś z tym musze jeździc bo skrzynie mam może z poł roku i nie opłaca mi sie wymieniac na nową(używaną) po raz kolejny- za duże koszty
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] skrzynia lub sprzęgło??
    Napisany przez bolo40 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-03-2011, 00:52
  2. [skrzynia biegów] skrzynia automat :(
    Napisany przez qra69 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-11-2010, 11:12
  3. [skrzynia biegów] skrzynia biegow w fiacie marea 2.4 jtd
    Napisany przez wacoreq83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-12-2009, 00:14
  4. [skrzynia biegów] Uno 1.4 i.e.S-skrzynia
    Napisany przez MadJack na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-10-2009, 15:54
  5. [skrzynia biegów] czy to skrzynia?
    Napisany przez czarek_t na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-12-2008, 09:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ile oleju do skrzyni siena 1.2

fiat siena 1.2 brak oleju w skrzyni

jle oleju do skzyni palio 1.2

cieknie ze skrzyni fiat brava 1.2

fiat palio weekend 1.2 16v ile oleju do skrzyni

albea 1.2 16v ile oleju

fiat siena cieknie olej z poloski od skrzyni biegow

simering silnik skrzynia palio

jak wyjac polosie ze skrzyni fiat siena palio

Albea olej do skrzyni

cieknaca skrzynia biegow fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl