Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    40
    Postów
    57
    Auto
    Stilo 1.2
    Rocznik
    2002

    zacinająca się stacyjka i kluczyk

    Witajcie

    Zacina mi się kierownica i kluczyk przy odpalaniu. Jaka jest przyczyna ? Zanim odpalę auto muszę się szarpać z kierownicą!

    Tzn. Kierownica blokuje się jak w każdym aucie. W normalnej sytuacji trzeba poruszać kierownicą aby przekręcić kluczyk. Teraz trzeba szarpać aby przekręcić kluczyk.

    Czy jakoś idzie wymienić stacyjkę nie zmieniając kluczyka ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Jaka jest przyczyna? Staruszek FIAT.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Nie musisz szarpać kierownicą.

    Szarpanie do niczego nie prowadzi.

    Masz drugi kluczyk? jeśli tak, to użyj go. Jeśli nie będziesz mieć problemów, to kluczyk z którego korzystasz na co dzień po prostu się wyrobił i trzeba wymienić grot na nowy.
    Jeśli problem będzie obecny musisz dostać się do mechanizmu blokującego kierownicę. Trzeba zdjąć osłonkę i zdemontować całą stacyjkę. przesmarować jeśli zajdzie taka konieczność.
    Wtedy również możesz sprawdzić, czy problem faktycznie dotyczy mechanizmu blokowania kierownicy, czy też samego bębenka i kluczyka.

    Ja jestem pewien na 90%, że to wyrobiony kluczyk. Już w dwóch autkach tak było.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    40
    Postów
    57
    Auto
    Stilo 1.2
    Rocznik
    2002
    Sprawdzę, dzięki za odpowiedź.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    40
    Postów
    57
    Auto
    Stilo 1.2
    Rocznik
    2002
    Wyjąłem mechanizm zamka - wkład. Zacina się nawet na zapasowym, nieużywanym kluczyku. Jestem na etapie smarowania go wewnątrz.

    Jeśli kupię nowy wkład to muszę mieć inny kluczyk ? Co z immobiliserem ? Coś trzeba programować ?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    36
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL
    Przy wymianie samego grota i stacyjki chyba nie trzeba programować bo immo zostaje to samo, ale nie jestem pewny. Pamiętaj, że będziesz musiał mieć 2 kluczyki bo do drzwi już nie będzie pasował. Można też do kluczyka dopasować bębenek ale to już robota dla dobrego fachowca.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    40
    Postów
    57
    Auto
    Stilo 1.2
    Rocznik
    2002
    No właśnie. Nie pomyślałem. Masakra. Cztery kluczyki mam mieć ? Jak dopasować bębenek ?

  9. #8
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Tomeksup Zobacz post
    Zacina się nawet na zapasowym, nieużywanym kluczyku.
    Do wymiany.
    Na al[...]o mozna czasem kupić komplety wkładek (z kluczykiem), wymiana wkładek we wszystkich zamkach i stacyjce jest trochę upierdliwa ale bedziesz mieć jeden kluczyk. Można też poszukać fachowca od zamków i naprawić wkładkę stacyjki, kosztuje to 80-150 PLN (w przypadku większości starszych modeli Fiata tyle kosztuje)

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    40
    Postów
    57
    Auto
    Stilo 1.2
    Rocznik
    2002
    Zanurzyłem w rozpuszczalniku, a teraz amen. Znowu będę smarować. Gdzie szukać tego speca ?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    40
    Postów
    57
    Auto
    Stilo 1.2
    Rocznik
    2002
    Nasmarowałem olejem i działa prawie dobrze.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    40
    Postów
    57
    Auto
    Stilo 1.2
    Rocznik
    2002
    Temat opanowany

    1. Zanurzamy na 24 h w rozpuszczalniku metalowy wkład
    2. Suszymy na powietrzu - odparowanie rozpuszczalnika.
    3. Pukamy o podłogę wkładem aby wypadły brudy i piasek.
    4. Zalewamy olejem roślinnym przy użyciu strzykawki i igły. Usuwamy nadmiar oleju.
    5. Bierzemy wazeliną i wkładamy do strzykawki z igłą. Strzykawkę zanurzamy w gorącej wodzie aby wazelina zrobiła się półpłynna. Wstrzykujemy we wszystkie miejsca oraz do środka. Trzymamy w jednej pozycji wkład przekręcając kluczykiem. Wazelina przechodzi w ciało stałe i smaruje wszystko.

    Wkład czasem zacina się (sporadycznie) ale działa!

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    36
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL
    Najlepiej jeszcze byłoby przedmuchać sprężarką i chyba zamiast wazeliny lepszy byłby biały smar, taki jak np do łańcucha motocyklowego nie wypływa i nie jest podatny na temperaturę otoczenia

  14. #13
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Tomeksup Zobacz post
    Wkład czasem zacina się (sporadycznie) ale działa!
    Zimą będzie problem. Wkład jest do wymiany albo naprawy, żadne smarowanie (bez rozbierania) nie pomoże. Normalnie zamki nie są smarowane, jedyne co to mają cienką warstwę fabrycznego smaru który jest bardzo lekki (coś jak nafta albo olej parafinowy - ale nie jest żadnym z tych!).


    Cytat Napisał Tomeksup Zobacz post
    Gdzie szukać tego speca ?
    W każdym mieście jest kilka warsztatów ślusarskich specjalizujących się w dorabianiu kluczyków (w tym programowaniu) i naprawie stacyjek/zamków. Co prawda połowa z nich ma różne układy ze złodziejami, ale umówmy się że Stilo a 2002 roku nie jest modelem który warto ukraść, więc ryzyko żadne.

    Cytat Napisał arturro2010 Zobacz post
    yżej zaznaczony tekst Odpowiedz Odpowiedz cytując
    Raczej teflon, albo ktoryś z wynalazków typu WD40
    Ostatnio edytowane przez ata ; 12-08-2018 o 22:22

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2012
    Skąd
    KGR
    Postów
    178
    Auto
    Stilo 1.9 jtd Uproad
    Rocznik
    11.2005
    A może dorobienie "świeżego" grota załatwi sprawę?

  16. #15
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    paveu, gdyby zapasowy nieużywany kluczyk pomógł, czego ja się spodziewałem, to kolega nie rozbierał by teraz całego mechanizmu.

    Pomysł z wymianą samego bębenka mnie się najbardziej podoba.
    W sumie tak "dorabiałem" sobie kluczyk do korka od wlewu paliwa.
    Kupiłem nowy bębenek, wyjąłem z obudowy przy użyciu nowego kluczyka, włożyłem w bębenek stary kluczyk, który używałem do tej pory, spiłowałem wystające zapadki, włożyłem bębenek na swoje miejsce i tak już działa bez problemu od kilku lat.
    Ktoś zapyta po co to wszystko? Żeby nie mieć dwóch kluczyków w kieszeni albo pamiętać, że kluczyk od korka leży sobie gdzieś w schowku.

    Myślę, że w tym przypadku też to się sprawdzi, bez wizyty w zakładzie ślusarskim, czy u mechanika na programowaniu nowych kluczyków.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stacyjka i kluczyk fiat croma
    Napisany przez Ryba83d na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-10-2017, 22:19
  2. Zacinające się klamki w Pandzie.
    Napisany przez janseter na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-12-2015, 19:09
  3. Zacinające się klamki tylne
    Napisany przez Daniken88 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 01-07-2014, 18:08
  4. Zacinający się gaz
    Napisany przez idea rt na forum Idea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-06-2014, 10:08
  5. zacinające się obroty
    Napisany przez p1601 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-03-2014, 20:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444zacinajaca-sie-stacyjka-i-kluczyk-41996

ciezka chodzaca stacyjka fiat pandazacina sie stacyjka fiat albeaciezko chodzaca stacyjka fiat pandafiat 500 stacyjka.odpalaniepanda 2 problem z kliczykiem w stacyjceblokuje sie stacyjka puntozacinajaca sie stacyjka fiat puntozablokowana stacyjka dukatostacyjka fiat panda zacina siezacinajaca sie stacyjka fiat ducatoblokujaca sie stacyjks fiat panda

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl