Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Postów
    46
    Auto
    Fiat Sedici 1,9 Multijet 4WD
    Rocznik
    2007

    Monitorowanie wypalania DPF podczas jazdy

    Witam wszystkich. Tak, wiem temat był już poruszany niemniej jednak chciałem się podzielić moimi dokonaniami w tym zakresie. Jeżeli to nie ten dział proszę o przeniesienie do innego. Robiłem to w Sedici ale może być również stosowany w innych modelach. Ale do rzeczy. Po przeczytaniu ilus tam postów na temat kontrolki która powinna się załączać w czasie regeneracji DPF. Doszedłem do wniosku że zamiast szukać które urządzenie jest włączone podczas regeneracji lepiej zamontować dodatkowy czujnik temperatury. I właśnie tak zrobiłem. Zmontowałem czujnik wraz z termometrem i teraz mam podgląd temperatury DPF na bieżąco. W termometrze można ustawić wartość temperatury przy której będzie piszczał. Jak zaczyna piszczeć to znak że DPF się regeneruje i trzeba jeszcze pojeździć. Ale żeby ten termometr zamontować potrzebny jest kanał, spawarka i trochę czasu. Drugim prostszym rozwiązaniem jest nabycie interfejsu OBD2 z bt i zainstalowanie DPF monitora. Program pokazuje dokładnie te same wartości DPF co FES czy MES. Koszty obu wersji są mniej więcej w tej samej cenie
    Ostatnio edytowane przez krzych50 ; 17-05-2021 o 18:49



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Podaj fotki ,koszt ,gdzie podłączyłeś czujnik przyrządu itd

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Postów
    46
    Auto
    Fiat Sedici 1,9 Multijet 4WD
    Rocznik
    2007
    Czujnik temperatury zamontowany jest w DPF. Żeby to zrobić należy wywiercić w filtrze otwór i wspawać nakrętkę albo tulejkę z gwintem 10x1 po zamontowaniu czujnika wygląda to tak:
    20210515_153823a.jpg
    Wskaźnik temperatury montujemy w kabinie w miejscu przez nas wybranym następnie podłączamy zasilanie i czujnik. Wskaźnik wygląda tak
    20210512_171720a.jpg
    Koszt zakupu tego urządzenia na polskim portalu aukcyjnym wynosi ok 300 zł, a na dalekowschodnim 98 zł z przesyłką.
    Jednak lepszym rozwiązaniem wg. mnie jest takie coś:
    20210514_112705a.jpg
    Podstawową zaletą jest to że nie ma żadnej ingerencji w samochód.
    Cała sprawa polega na tym że kupujemy interfejs OBD2 np. KONNWEJ z bluetooth lub podobny za ok 50 zł . Ściągamy z Google Play i instalujemy w smartfonie DPFmonitor w wersji demo i jak wszystko działa kupujemy pełną wersję za ok 25 zł i mamy doskonały monitor filtra DPF
    Ostatnio edytowane przez krzych50 ; 15-05-2021 o 21:52

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Ja mam monitor za darmo

    Po tylu latach jazdy samochodem nauczyłem sie go w końcu słuchać i wiem, kiedy DPF się dopala, a kiedy nie...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Postów
    46
    Auto
    Fiat Sedici 1,9 Multijet 4WD
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Ja mam monitor za darmo

    Po tylu latach jazdy samochodem nauczyłem sie go w końcu słuchać i wiem, kiedy DPF się dopala, a kiedy nie...
    Każdy robi tak jak potrafi. A tak nawiasem podziel się swoją wiedzą na ten temat

  7. #6
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Przy dopalaniu dpfa jest taki głuchy basowy pogłos, można to przyrównać do lekko przepalonego tłumika. Poza tym ostatnio w cieplejsze dni załącza się wentylator chłodnicy.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Postów
    46
    Auto
    Fiat Sedici 1,9 Multijet 4WD
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Przy dopalaniu dpfa jest taki głuchy basowy pogłos, można to przyrównać do lekko przepalonego tłumika. Poza tym ostatnio w cieplejsze dni załącza się wentylator chłodnicy.
    Co do pierwszego to się zgodzę sam kiedyś przez jakiś czas jeździłem takim autem co było słychać wypalanie DPF a oprócz tego to paliła się jeszcze kontrolka od DPF. U mnie raczej tego nie słychać. Co do drugiego to nie byłbym tego tak do końca pewny ponieważ włączenie wentylatora nie koniecznie musi być połączone z wypalaniem DPF.


 

Podobne tematy

  1. krótkie duszenie podczas jazdy np. podczas korku
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-10-2016, 17:12
  2. szarpanie podczas jazdy
    Napisany przez MABI na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-06-2016, 13:22
  3. kołysanie podczas jazdy
    Napisany przez ziut na forum Croma
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 24-03-2015, 21:11
  4. Gaśnie podczas jazdy
    Napisany przez romek2630 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-07-2014, 18:42
  5. CC 900 gaśnie podczas jazdy
    Napisany przez skibbbi na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-08-2010, 15:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

monitor dopalania dpf

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl