Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez rafimali

Temat: Hamulce przod.  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2012
    Skąd
    Pfaffenhofen an der Ilm
    Wiek
    45
    Postów
    558
    Auto
    VW Golf 3 GTi,VW Golf IV cabrio,Fiat Sedici 2.0JTDm,Fiat 500 sport
    Rocznik
    2011

    Hamulce przod.

    Witam koledzy.Mam pytanie odnosnie hamulcy z przodu a konkretnie mam taki problem,iz po przebiegu 5000-6000 tysiecy kilometrow zaczyna bic na kierownicy.Jak go kupiłem to wibracje były takie,ze kierownice chciało wyrwac z rak.Zmieniłem cały zestaw na Ferodo po czym po przejechaniu tych powiedzmy 6000 znowu zaczał wibrowac.Pomyslałem,ze moze zestaw był felerny i znowu zostały zmienione tarcze/klocki niestety nie wiem jaka firma bo zleciłem to mechanikowi.Oczywiscie znow ok tych 6 tysiecy i znow wibracje.Tym razem przetoczyłem tylko tarcze bo zastanawiam sie co robic.Czy moga byc to piasty czy co moge jeszcze sprawdzic ewentualnie?Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2022
    Skąd
    Świecie
    Postów
    64
    Auto
    Fiat Sedici 1.6
    Rocznik
    2009
    Witam !!!
    Czy w/w objaw dzieje się tylko po przejechaniu 5000-6000 tyś. km , czy zaraz po wymianie klocków hamulcowych ?
    Pozdro !!!

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    527
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    No to ile się tak będziecie (ty i zawodowi mechanicy) bawić klockami?
    Może to nie hamulce, problem na chwilę ustaje, bo auto jest podnoszone i koło zdejmowane - coś w zawieszeniu się przestawia (resetuje)?
    Napęd (półośki/przeguby, piasty, łożyska)?
    Układ kierowniczy?
    Koła?
    A jeśli już hamulce, to CAŁY układ do weryfikacji (od serwa i pompy, przez ABS i dalej w dół).

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2012
    Skąd
    Pfaffenhofen an der Ilm
    Wiek
    45
    Postów
    558
    Auto
    VW Golf 3 GTi,VW Golf IV cabrio,Fiat Sedici 2.0JTDm,Fiat 500 sport
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał rafimali Zobacz post
    Witam !!!
    Czy w/w objaw dzieje się tylko po przejechaniu 5000-6000 tyś. km , czy zaraz po wymianie klocków hamulcowych ?
    Pozdro !!!
    Problem powraca po przejechaniu tego dystansu co napisałem.Pozdrawiam.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    No to ile się tak będziecie (ty i zawodowi mechanicy) bawić klockami?
    Może to nie hamulce, problem na chwilę ustaje, bo auto jest podnoszone i koło zdejmowane - coś w zawieszeniu się przestawia (resetuje)?
    Napęd (półośki/przeguby, piasty, łożyska)?
    Układ kierowniczy?
    Koła?
    A jeśli już hamulce, to CAŁY układ do weryfikacji (od serwa i pompy, przez ABS i dalej w dół).
    Idac Twoim tokiem myslenia to moze lepiej odrazu auto wymienic?Umiesz czytac wogole?Problem nie ustaje na chwile.On znika po wymianie tarcz i klockow na nowe(obecnie przetoczone).Po przejechaniu ok.6000 km wraca bicie na kierownicy.
    PS. pytałem chłopa co mi toczył tarcze to mi powiedział,ze były fest krzywe.PS2. koła tez odpadaja bo mam i alufelgi i stalowki i jest tak samo.
    Ostatnio edytowane przez grzes26 ; 25-08-2022 o 10:56

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    213
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2x.02.2016
    Jak są krzywe to systematycznie wjeżdżasz rozgrzanymi tarczami w kałuże lub co bardziej prawdopodobne, zaciski trzymają i klocki nie odbijają. W konsekwencji tarcze przegrzewają się.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2022
    Skąd
    Świecie
    Postów
    64
    Auto
    Fiat Sedici 1.6
    Rocznik
    2009
    Witam !!!
    Jeżeli problem pojawia się po przejechaniu 5000-6000 tyś. km , to proszę przeczyścić tłoczki hamulcowe , przesmarować odpowiednim smarem do tłoczków hamulcowych , przeczyścić prowadnice i przesmarować odpowiednim smarem do prowadnic . Klocek hamulcowy się zużywa , tłoczki i prowadnice układają się w innym położeniu niż przy montażu nowych klocków hamulcowych i stąd pojawiające się bicie . Klocek hamulcowy przy montażu w swoim jarzmie na całej płaszczyźnie musi poruszać się swobodnie . Klocek jeżeli chodzi ciasno w jarzmie , należy dopasować go przez podszlifowanie .
    Pozdro !!!
    grzes26 lubi to.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2012
    Skąd
    Pfaffenhofen an der Ilm
    Wiek
    45
    Postów
    558
    Auto
    VW Golf 3 GTi,VW Golf IV cabrio,Fiat Sedici 2.0JTDm,Fiat 500 sport
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał rafimali Zobacz post
    Witam !!!
    Jeżeli problem pojawia się po przejechaniu 5000-6000 tyś. km , to proszę przeczyścić tłoczki hamulcowe , przesmarować odpowiednim smarem do tłoczków hamulcowych , przeczyścić prowadnice i przesmarować odpowiednim smarem do prowadnic . Klocek hamulcowy się zużywa , tłoczki i prowadnice układają się w innym położeniu niż przy montażu nowych klocków hamulcowych i stąd pojawiające się bicie . Klocek hamulcowy przy montażu w swoim jarzmie na całej płaszczyźnie musi poruszać się swobodnie . Klocek jeżeli chodzi ciasno w jarzmie , należy dopasować go przez podszlifowanie .
    Pozdro !!!
    Kurde teraz regenerowałem tył.Nie pomyslałem o przodzie.Moze to jest jakis trop.Tył lewy nie odbijał i nie było recznego.Tzn. był ale bardzo słaby.Ktos wczesniej pisał o wjezdzaniu w kałuze.To jest bzdura kompletna.Musiałbym prosto po trasie z Niemiec przejezdzac przez rzeke do domu zeby tarcze pokrzywic.Nie ma takiej opcji poprostu.Wiec to mozna wlozyc miedzy bajki.Rozbiore i sprawdze te zaciski.Dzieki kolego.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    527
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Cool Cienkie bolki niczego nie ogarniają...upadek cywilizacji.

    Skoro tyle razy były robione hamulce, to zapewne to nie hamulce (albo nie tylko), albo było to robione przez totalnego partacza i/lub na odwal się (jak ci coś bije, to ci przetoczę i spadaj, bo przynudzasz - na tej zasadzie).

    Filmik z dedykacją: https://www.youtube.com/watch?v=h-LH...EHamulcePolska

    Poczytaj też komentarze. Jeden bolek pisze, że wydał już 10 tysięcy PLN-ów na hamulce i dalej biją! Niech wyda 20 koła, może to coś da. Oczywiście jest uparty jak osioł i twierdzi, że wszystkie inne układy (zawieszenia, kierowniczy i napęd oraz mocowania/łapy) "są OK", bo jemu się tak na oko wydaje!
    Co do luzów w mechanizmach, to również zbyt duże luzy (zużycie) mogą powodować klinowanie się tłoczków, prowadnic, klocków (tu matołki zwalają 100% winy na producenta kloców, a zużytego jarzma nie widzą - tu jeszcze rozpie*dolą powierzchnie np. pilnikiem, aby "wyczyścić"). "Janusze" rozumują tylko w jedną stronę (że jak coś nie działa, to jest za ciasno - tylko skuteczność takiej "diagnozy" oscyluje wokół 50%).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 29-08-2022 o 06:11

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2012
    Skąd
    Pfaffenhofen an der Ilm
    Wiek
    45
    Postów
    558
    Auto
    VW Golf 3 GTi,VW Golf IV cabrio,Fiat Sedici 2.0JTDm,Fiat 500 sport
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Skoro tyle razy były robione hamulce, to zapewne to nie hamulce (albo nie tylko), albo było to robione przez totalnego partacza i/lub na odwal się (jak ci coś bije, to ci przetoczę i spadaj, bo przynudzasz - na tej zasadzie).

    Filmik z dedykacją: https://www.youtube.com/watch?v=h-LH...EHamulcePolska

    Poczytaj też komentarze. Jeden bolek pisze, że wydał już 10 tysięcy PLN-ów na hamulce i dalej biją! Niech wyda 20 koła, może to coś da. Oczywiście jest uparty jak osioł i twierdzi, że wszystkie inne układy (zawieszenia, kierowniczy i napęd oraz mocowania/łapy) "są OK", bo jemu się tak na oko wydaje!
    Co do luzów w mechanizmach, to również zbyt duże luzy (zużycie) mogą powodować klinowanie się tłoczków, prowadnic, klocków (tu matołki zwalają 100% winy na producenta kloców, a zużytego jarzma nie widzą - tu jeszcze rozpie*dolą powierzchnie np. pilnikiem, aby "wyczyścić"). "Janusze" rozumują tylko w jedną stronę (że jak coś nie działa, to jest za ciasno - tylko skuteczność takiej "diagnozy" oscyluje wokół 50%).
    Stary ja nie wiem co bierzesz ale zmien dilera i pamietaj,ze narkotyki to niebezpieczna sprawa.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    527
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Prawda boli, co? Ten cienki bolek z komentarzy na YouTube to rodzina, czy znajomy?
    Wymieniaj dalej klocki/tarcze i zdaj tu rapot jak poszło (i jakie koszty). To obowiązek osoby zakładającej temat na forum.
    A przy takim podejściu do problemu, to może na przełomie 2023/2024 roku będzie jakiś postęp.
    Powodzenia!


 

Podobne tematy

  1. Siłowniki klapy przod
    Napisany przez Flesiu na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-08-2017, 11:23
  2. amortyzatory kyb przod marea 2.0 2.4
    Napisany przez pdp na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-07-2013, 12:08
  3. amortyzator przod
    Napisany przez samuel na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-04-2013, 12:10
  4. Czujniki ABS przod do Bravo!!!
    Napisany przez arekarek73 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-09-2012, 14:25
  5. Zaglowki przod
    Napisany przez MaxPleasure na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-11-2009, 22:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl