Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9

Temat: Błąd P0138  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2018
    Skąd
    kęty
    Wiek
    47
    Postów
    10
    Auto
    sedici 1,6
    Rocznik
    2006

    Błąd P0138

    Witam.Mam problem z katalizatorem wyskakiwał błąd p0420.Po założeniu emulatora wyskoczył błąd P0138 wysokie napięcie drugiej sondy .Sonda pokazuje 1.28v i jest stałe.Co może być przyczyną,



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Postów
    46
    Auto
    Fiat Sedici 1,9 Multijet 4WD
    Rocznik
    2007
    Katalizator masz czy tylko sam emulator

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2018
    Skąd
    kęty
    Wiek
    47
    Postów
    10
    Auto
    sedici 1,6
    Rocznik
    2006
    Tak jest katalizator nawet był czyszczony

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Postów
    46
    Auto
    Fiat Sedici 1,9 Multijet 4WD
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał kentex1 Zobacz post
    p0420
    Przyczyny dla kodu OBD2 P0420

    Czynniki, które doprowadziły do ustalenia kodu błędu PO420 OBD2 to

    Uszkodzony katalizator
    Spalanie oleju silnikowego
    Jedna z sond lambda nie działa prawidłowo co powoduje fałszywe wskazanie na usterkę katalizatora
    Wycieki powietrza wlotowego
    Wtryskiwacze paliwa mogą być wadliwe
    Wycieki wtryskiwaczy paliwa
    Świece zapłonowe mogą być uszkodzone
    Niewłaściwy czas zapłonu
    Uszkodzenie modułu sterującego silnika (ECM)
    Brudny filtr powietrza

    Uwagi techniczne

    Jak sugeruje opis kodu, kod P0420 oznacza, że moduł sterujący pojazdu wykrył, że trójdrożny katalizator nie działa prawidłowo (nie jest tak wydajny, jak tego oczekuje fabryka). Wymiana czujników tlenu (O2) może czasami naprawić kod, ale w większości przypadków należy wymienić katalizator, aby naprawić problem. Jeśli kod P0420 jest połączony z innymi kodami, spróbuj najpierw naprawić inne kody.

    Kiedy zostanie wykryty kod PO420?
    – Trójdrożny konwerter katalityczny (katalizator) Bank 1 nie działa prawidłowo.
    – Trójdrożny konwerter katalizatora Bank 1 nie ma wystarczającej zdolności magazynowania tlenu.

    P0420 Opis

    Moduł sterujący silnika (ECM) monitoruje stosunek częstotliwości przełączania dla podgrzewanych czujników tlenu 1 (przedni czujnik O2) i podgrzewanych czujników tlenu 2 (tylny czujnik O2). Trójdrożny konwerter katalityczny (kolektor) o wysokiej pojemności magazynowania tlenu będzie wskazywać na niską częstotliwość przełączania podgrzewanego czujnika tlenu 2. Gdy pojemność magazynowania tlenu spadnie, częstotliwość przełączania czujnika 2 podgrzewanej tlenu będzie wzrastać. Gdy stosunek częstotliwości podgrzewanych czujników tlenu 1 i 2 zbliża się do określonej wartości granicznej, diagnozuje się wadliwe działanie katalizatora trójdrożnego.
    Możliwe rozwiązania

    To tylko możliwe rozwiązania i nigdy nie powinieneś wymieniać części bez przeprowadzenia odpowiedniej diagnostyki. Sprawdź dalszą część artykułu, jeśli chcesz dowiedzieć się, jak prawidłowo zdiagnozować ten kod usterki w taki sam sposób, jak robi to wykwalifikowany technik motoryzacyjny . Zajmie to trochę czasu i może wymagać pewnych umiejętności, ale nie zmarnujesz kupy pieniędzy na wymianę dobrego katalizatora.

    Wymień przedni czujnik O2
    Wymień tylny czujnik O2
    Napraw uszkodzone przewody
    Napraw spalanie oleju
    Napraw przerwy zapłonu
    Napraw mieszankę uboga / Bogatą
    Sprawdź dane za pomocą skanera OBD2
    Wymień jednostkę sterującą silnika (rzadko)
    Wymień na oryginalny, oryginalny katalizator
    Wymienić katalizator

    P0138 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) – wysokie napięcie

    Objawy kodu błędu P0138 Ogólne

    Kontrolka serwisowa Check Engine jest podświetlona na desce rozdzielczej.
    Silnik szarpie i przerywa

    Przyczyny kodu OBD2 P0138 Generyczny
    Gdy ustawiony jest kod błędu P0138 OBD2, oznacza to, że wydarzył się jeden lub więcej z poniższych zdarzeń:

    W obwodzie sygnałowym HO2S może wystąpić zwarcie napięcia do akumulatora.
    Czujnik tlenu 2 (HO2S) może być uszkodzony.
    Może być za wysokie ciśnienie paliwa,

    Opis kodu DTC P0138 Generyczny

    Czujnik tlenu 2 (HO2S) znajduje się z tyłu katalizatora (TWC), a jego funkcją jest monitorowanie ilości tlenu w gazach spalinowych każdego banku. Aby katalizator trójdrożny (TWC) działał prawidłowo i był najbardziej wydajny, mieszanka powietrzno-paliwowa musi być najbliższa stosunkowi stechiometrycznemu. Ponadto napięcie wyjściowe czujnika tlenu (HO2S) może się nagle zmienić w miarę zbliżania się do współczynnika stechiometrycznego.

    Moduł sterowania silnikiem (ECM) dostosowuje czas wtrysku paliwa, dzięki czemu stosunek paliwo/powietrze może być idealny lub stechiometryczny. Napięcie generowane przez HO2S wynosi od 0,1 do 0,9 V w zależności od ilości tlenu wydechowego. W przypadku zwiększenia ilości tlenu w spalinach stosunek paliwo/powietrze jest słaby, dzieje się tak, gdy napięcie czujnika tlenu jest mniejsze niż 0,45 V. Jeśli natomiast zawartość tlenu w gazach spalinowych spada, stosunek powietrza do paliwa jest bogaty. Moduł sterowania silnikiem (ECM) interpretuje bogactwo, gdy napięcie czujnika tlenu przekracza 0,45 V.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2018
    Skąd
    kęty
    Wiek
    47
    Postów
    10
    Auto
    sedici 1,6
    Rocznik
    2006
    Nie stwierdziłem powyższych objawów nie szarpało silnikiem .Silnik chodzi ok jest po remoncie może przyczyną błędu p 0138 jest mała średnica otworu w emulatorze była2mm rozwiercilem na 6mm może pomoże🤔

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Postów
    46
    Auto
    Fiat Sedici 1,9 Multijet 4WD
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał kentex1 Zobacz post
    Nie stwierdziłem powyższych objawów nie szarpało silnikiem .Silnik chodzi ok jest po remoncie może przyczyną błędu p 0138 jest mała średnica otworu w emulatorze była2mm rozwiercilem na 6mm może pomoże��
    Daj znać czy pomogło. Sondy sprawdzałeś ?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2018
    Skąd
    kęty
    Wiek
    47
    Postów
    10
    Auto
    sedici 1,6
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał krzych50 Zobacz post
    Daj znać czy pomogło. Sondy sprawdzałeś ?
    Pierwsza sonda od ok0.4 7 do 0.8v druga stoi 1.28v

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Postów
    46
    Auto
    Fiat Sedici 1,9 Multijet 4WD
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał kentex1 Zobacz post
    Pierwsza sonda od ok0.4 7 do 0.8v druga stoi 1.28v
    Może być walnięta sonda ewentualnie coś z elektryką nie tak. ja bym sprawdził wszystkie połączenia elektryczne a w następnej kolejności wymienił sondę

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2018
    Skąd
    kęty
    Wiek
    47
    Postów
    10
    Auto
    sedici 1,6
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał krzych50 Zobacz post
    Może być walnięta sonda ewentualnie coś z elektryką nie tak. ja bym sprawdził wszystkie połączenia elektryczne a w następnej kolejności wymienił sondę
    Na razie jeździ błędu nie wywala ale to dopiero 50 km błąd P0138 wywaliło po140 km

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jakby było coś z elektryką to by wywalało błąd odrazy tak mi się wydaje .Pojeździmy zobaczymy a jak dalej wywali ten błąd to będzie sonda bez emulatora check engine to chyba wpisany jest w to auto😂


 

Podobne tematy

  1. Błąd P0138 - sonda lambda
    Napisany przez TP1 na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-05-2014, 08:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsedici-472blad-p0138-48915

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl