Witam.Mam problem z katalizatorem wyskakiwał błąd p0420.Po założeniu emulatora wyskoczył błąd P0138 wysokie napięcie drugiej sondy .Sonda pokazuje 1.28v i jest stałe.Co może być przyczyną,
Witam.Mam problem z katalizatorem wyskakiwał błąd p0420.Po założeniu emulatora wyskoczył błąd P0138 wysokie napięcie drugiej sondy .Sonda pokazuje 1.28v i jest stałe.Co może być przyczyną,
Katalizator masz czy tylko sam emulator
Tak jest katalizator nawet był czyszczony
Przyczyny dla kodu OBD2 P0420
Czynniki, które doprowadziły do ustalenia kodu błędu PO420 OBD2 to
Uszkodzony katalizator
Spalanie oleju silnikowego
Jedna z sond lambda nie działa prawidłowo co powoduje fałszywe wskazanie na usterkę katalizatora
Wycieki powietrza wlotowego
Wtryskiwacze paliwa mogą być wadliwe
Wycieki wtryskiwaczy paliwa
Świece zapłonowe mogą być uszkodzone
Niewłaściwy czas zapłonu
Uszkodzenie modułu sterującego silnika (ECM)
Brudny filtr powietrza
Uwagi techniczne
Jak sugeruje opis kodu, kod P0420 oznacza, że moduł sterujący pojazdu wykrył, że trójdrożny katalizator nie działa prawidłowo (nie jest tak wydajny, jak tego oczekuje fabryka). Wymiana czujników tlenu (O2) może czasami naprawić kod, ale w większości przypadków należy wymienić katalizator, aby naprawić problem. Jeśli kod P0420 jest połączony z innymi kodami, spróbuj najpierw naprawić inne kody.
Kiedy zostanie wykryty kod PO420?
â Trójdrożny konwerter katalityczny (katalizator) Bank 1 nie działa prawidłowo.
â Trójdrożny konwerter katalizatora Bank 1 nie ma wystarczającej zdolności magazynowania tlenu.
P0420 Opis
Moduł sterujący silnika (ECM) monitoruje stosunek częstotliwości przełączania dla podgrzewanych czujników tlenu 1 (przedni czujnik O2) i podgrzewanych czujników tlenu 2 (tylny czujnik O2). Trójdrożny konwerter katalityczny (kolektor) o wysokiej pojemności magazynowania tlenu będzie wskazywać na niską częstotliwość przełączania podgrzewanego czujnika tlenu 2. Gdy pojemność magazynowania tlenu spadnie, częstotliwość przełączania czujnika 2 podgrzewanej tlenu będzie wzrastać. Gdy stosunek częstotliwości podgrzewanych czujników tlenu 1 i 2 zbliża się do określonej wartości granicznej, diagnozuje się wadliwe działanie katalizatora trójdrożnego.
Możliwe rozwiązania
To tylko możliwe rozwiązania i nigdy nie powinieneś wymieniać części bez przeprowadzenia odpowiedniej diagnostyki. Sprawdź dalszą część artykułu, jeśli chcesz dowiedzieć się, jak prawidłowo zdiagnozować ten kod usterki w taki sam sposób, jak robi to wykwalifikowany technik motoryzacyjny . Zajmie to trochę czasu i może wymagać pewnych umiejętności, ale nie zmarnujesz kupy pieniędzy na wymianę dobrego katalizatora.
Wymień przedni czujnik O2
Wymień tylny czujnik O2
Napraw uszkodzone przewody
Napraw spalanie oleju
Napraw przerwy zapłonu
Napraw mieszankę uboga / Bogatą
Sprawdź dane za pomocą skanera OBD2
Wymień jednostkę sterującą silnika (rzadko)
Wymień na oryginalny, oryginalny katalizator
Wymienić katalizator
P0138 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) â wysokie napięcie
Objawy kodu błędu P0138 Ogólne
Kontrolka serwisowa Check Engine jest podświetlona na desce rozdzielczej.
Silnik szarpie i przerywa
Przyczyny kodu OBD2 P0138 Generyczny
Gdy ustawiony jest kod błędu P0138 OBD2, oznacza to, że wydarzył się jeden lub więcej z poniższych zdarzeń:
W obwodzie sygnałowym HO2S może wystąpić zwarcie napięcia do akumulatora.
Czujnik tlenu 2 (HO2S) może być uszkodzony.
Może być za wysokie ciśnienie paliwa,
Opis kodu DTC P0138 Generyczny
Czujnik tlenu 2 (HO2S) znajduje się z tyłu katalizatora (TWC), a jego funkcją jest monitorowanie ilości tlenu w gazach spalinowych każdego banku. Aby katalizator trójdrożny (TWC) działał prawidłowo i był najbardziej wydajny, mieszanka powietrzno-paliwowa musi być najbliższa stosunkowi stechiometrycznemu. Ponadto napięcie wyjściowe czujnika tlenu (HO2S) może się nagle zmienić w miarę zbliżania się do współczynnika stechiometrycznego.
Moduł sterowania silnikiem (ECM) dostosowuje czas wtrysku paliwa, dzięki czemu stosunek paliwo/powietrze może być idealny lub stechiometryczny. Napięcie generowane przez HO2S wynosi od 0,1 do 0,9 V w zależności od ilości tlenu wydechowego. W przypadku zwiększenia ilości tlenu w spalinach stosunek paliwo/powietrze jest słaby, dzieje się tak, gdy napięcie czujnika tlenu jest mniejsze niż 0,45 V. Jeśli natomiast zawartość tlenu w gazach spalinowych spada, stosunek powietrza do paliwa jest bogaty. Moduł sterowania silnikiem (ECM) interpretuje bogactwo, gdy napięcie czujnika tlenu przekracza 0,45 V.
Nie stwierdziłem powyższych objawów nie szarpało silnikiem .Silnik chodzi ok jest po remoncie może przyczyną błędu p 0138 jest mała średnica otworu w emulatorze była2mm rozwiercilem na 6mm może pomoże🤔
Na razie jeździ błędu nie wywala ale to dopiero 50 km błąd P0138 wywaliło po140 km
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jakby było coś z elektryką to by wywalało błąd odrazy tak mi się wydaje .Pojeździmy zobaczymy a jak dalej wywali ten błąd to będzie sonda bez emulatora check engine to chyba wpisany jest w to auto😂