Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2015
    Skąd
    rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    1
    Auto
    Scudo
    Rocznik
    2002

    Temperatura robocza Scudo 2.0 jtd

    Witam, sporo szukałem informacji na temat temperatury roboczej silnika w Fiacie Scudo I 2002r oraz silniku 2.0 jtd. Niestety takich informacji nie znalazłem.
    Tutaj może ktoś ma w tym silniku lub wie jaka powinna być.
    Interesuje mnie to ze względów ekonomicznych ponieważ raz w tyg robie trasę 700km uprzednio tankując do pełna i temperatura silnika po zagrzaniu wynosiła 75*C jak zawsze, a po trasie jak co trase wskazówka w baku 2 kreski poniżej polowy. W tym tygodniu jechałem tak samo jak zawsze tzn ta sama prędkość podobne warunki tylko temperatura pracy wzrosła bo było ciepło i wynosiła jakieś 85*C i tym razem zostało mi w baku powyżej połowy. Wg moich wyliczeń spalanie spadło o jakiegoś litra na 100 km. Zastanawiam się czy nie mam padniętego termostatu i otwiera się przy mniejszej temp niż powinien.
    Patrząc na cenę termostatu i ilość km jakie robie to jeżeli jak zaobserwowałem i faktycznie spalanie spadnie o litr to zwróci mi się on maksymalnie po 2 tyg.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2018
    Skąd
    Newcastle under Lyme
    Wiek
    45
    Postów
    6
    Auto
    Scudo 2,0 jtd 109
    Rocznik
    2005
    Witam po wymianie termostatu u mnie otwarcie jest mniej więcej wg wskaźnika w okolicy 75 stopni po całym dniu jazdy po wsiach i niewyłączania silnika przez 8 godzin (kurierka) nie przekroczył 90 stopni wg wskaźnika a wg czujnika który pokazuje temperaturę do ecu jest 3-5 stopni mniej,na lekko uszkodzonym termostacie nie osiągałem nawet 60 stopni.u mnie spalanie oscyluje od 6,2 do 7,5 głównie autostrady około 100 mil na dzień i nie więcej niż 70 mil na godzinę to około 110 kilometrów a same paczki to dodatkowe 20 mil średnia sprawdzana przy tym samym dystrybutorze,nie mogę wyczaić skąd takie różnice w spalaniu bo trasy podobne czas dojazdu taki sam paczki nie więcej niż 200 kg,po odczycie paramentów w sumie wszytko jest ok,ciśnienie na cr wolne obroty 300-330 bar wolne obroty 880-910 (tutaj chyba delikatnie za wysoko)ciśnienie na turbinie -8 procent od zadanego,test przelewowy pokazał ze 2 i 4 wtrysk daje prawie maximum dopuszczalne przelewu,oleje filtry wszytko powymieniane dodatkowo leje 200 setki mixola na zbiornik by ta wredna pompa nie męczyła się,palio od zawsze shela premium,ciekawa sprawa bo w 2 samochodzie xsara picasso mam silnik 90 konny rhx i wcześniej nim woziłem paczki i spalanie było zawsze od 3 lat od7,2 do 7,8 a zbieram rachunki i liczę za każdym razem takie głupie przyzwyczajenie,może ktoś jeszcze dopisze swoje spalanie czy termostat az taki wpływ miał i swoje przemyślenia,na koniec dodam ze w psa silnik rhx ma 90 km a w fiacie ma 94 a rhz w psa ma 109 a fiat ma 110 ,i rhz w psa zawsze ma geometrie na turbinie i dwumase i czasami wtryski simensa a rhz w fiacie (przynajmniej u mnie) ma zwykle sprzęgło wtryski boscha aco do turbo jeszcze nie wiem w przyszłym tygodniu jadę na warsztat.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał myven Zobacz post
    temperatura silnika po zagrzaniu wynosiła 75*C jak zawsze...było ciepło i wynosiła jakieś 85*C i tym razem zostało mi w baku powyżej połowy.
    Twoje pomiary są tak miarodajne, jak pomiar szerokości rzeki krokami. Nie trzeba wizyty w serwisie by sprawdzić poprawność działania termostatu. Odpal zimny silnik, odczekaj minutkę - dwie, sprawdź ("namacalnie") czy temperatura węża do chłodnicy rośnie. Jeśli tak, to jest to typowy objaw uszkodzonego termostatu (jest stale otwarty). Przy takiej usterce temperatura pracy silnika będzie rosnąć podczas stania w korku, a spadać w trakcie jazdy (pęd powietrza owiewa chłodnicę). Różnica w spalaniu jest spowodowana zwiększoną dawką paliwa, jaką dostaje niedogrzany silnik. Nie wiem jaką dokładnie powinien mieć temperaturę twój silnik, ale zwykle jest to około 90 stopni i dopiero wtedy termostat ma otworzyć obieg na chłodnicę.
    Ostatnio edytowane przez hak64 ; 18-05-2018 o 13:03
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.


 

Podobne tematy

  1. kupno scudo
    Napisany przez rob na forum Scudo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 04-02-2019, 14:34
  2. scudo nie odpala
    Napisany przez bart78 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-01-2016, 12:47
  3. scudo
    Napisany przez maciek1981 na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-04-2015, 22:19
  4. [silnik] Scudo 1.9D
    Napisany przez Matej na forum Scudo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 29-09-2010, 22:01
  5. Scudo dla inwalidy
    Napisany przez milek na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-06-2010, 23:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plscudo-461temperatura-robocza-scudo-2-0-jtd-32806

Scudo 2.0jtd ma dwu maseFiat scudo 2.0 jtd jaka temperaturaulysse 2.0 jtd 8v temperaturafiat scudo 127 km nie dogrzewa sie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl