Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree6lubi to!
  • 1 przez miszko
  • 1 przez ddevil284
  • 1 przez plnt
  • 1 przez plnt
  • 1 przez plnt
  • 1 przez Artur45672

Temat: Samochód elektryczny, dlaczego to marzenie, które się nie ziści.  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994

    Question Samochód elektryczny, dlaczego to marzenie, które się nie ziści.

    Ostatnio, oglądałem kilka filmów, i jestem pewien już, że żadnej elektrycznej rewolucji nie będzie, i to nie dlatego, że elektryk, jest złym rozwiązaniem, od dawna są elektryki już od lat 60-70, ale wynika to z bardzo prostego wyliczenia fizycznego, gdyż, jest podejrzenie, że nigdy nie uda się zmagazynować, takiej energii, dlaczego, bo podobno, już inżynierowie wyliczyli, że nawet najlepszy obecnie auto, elektryczne, nie potrafi zmagazynować, tyle energii, co ma
    fiat 126p nawet, co o tym sądzicie i w ogóle, o elektrykach dodam, że nie jestem wrogiem, zaciekłym. Proszę o spokojne odpowiedzi i merytoryczne. Bo chcę się coś dowiedzieć o tym.
    I like my FIAT Cinquecento.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wszystko rozbija się o ogniwa. Fakt, że te obecne są mało wydajne, dlatego auta muszą być nimi obładowane jeżeli mają dłużej pojeździć.
    Musk z Tesli coś mówił, że zbliżyli się do 1000km (dokładnie to mówił o 960km) na jednym ładowaniu, ale sam przyznał, że to muszą być warunki do tego.
    Do czasu kiedy nie uda się więcej zgromadzić energii na jakimś "nośniku" to będziemy się z tym borykać. Pewnie wymyślą w końcu coś, czytaj nanotechnolgia się do tego przyczyni, co sprawi, że baterie będą pojemniejsze.
    Artur45672 lubi to.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Dokładnie, bo warunki pogodowe, jakość drogi, wiatr, nie mówię nie, ale jak doda się te, rzeczy, to ten zasię zmaleje drastycznie, kto teraz gada na eletryki jest uważany, za wroga, tych pojazdów, przecież są pociągi elektryczne, ale to się jakoś przelicza i niezależni experci, uważają, nie wrogowie, że ten zasięg maleje z 400 km do nawet 40 km, przy dynamice porównywalnej z przeciętnym fiatem punto czy oplem corsą, a więc tej mocy fizycznie jest za mało, to nie wroga propaganda. Ja np. w swoim fiacie cinquecento 700 moc.24 kw, jestem na jednym baku przejechać, 700-800 km, rzekoma, nie ekologiczność, to też mit, gdyż, już od lat 60 są silniki które przepalają 99%, a więc zanieczyszczeń jest poniżej 1 %.
    I like my FIAT Cinquecento.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    43
    Postów
    3
    Auto
    fiat 500 abarth 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2009
    Wydaje mi się, że jeszcze kilka lat badań nad ogniwami i 1000km na jednym ładowaniu będzie całkiem realne. Co do nanotechnologii to nie wiem czy się sprawdzi w ogniwach. Bardziej tutaj chodzi o to jak przechowywać tą enegię bez strat
    Artur45672 lubi to.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz / NWW
    Wiek
    53
    Postów
    45
    Auto
    Croma 1,9 JTDM 150
    Rocznik
    2005
    Problemem jest nie tylko pojemność baterii, ale także możliwości przesyłu takiej ilości energii w krótkim czasie, czyli szybkość ładowania. Wiecie jak długo trzeba ładować tą przykładową Teslę zaopatrzoną w największą baterię (która pozwala przejechać te blisko 1000 km) ze zwykłej przydomowej sieci energetycznej? Jak się ma do dyspozycji siłę, to ten czas się 3-krotnie skraca, ale to nadal ekstremalnie długo. Dlatego Tesla rozwija sieć Superchargerów, ale moc sieci przesyłowej potrzebna do budowy tych stacji ładowania jest ogromna. Dlaczego w Polsce jest taka pustynia, jeśli chodzi o te stacje? Po prostu nasza sieć energetyczna jest tak niewydolna. I od tego powinna się rozpocząć ewentualna "rewolucja elektrycznej motoryzacji", od rozwoju infrastruktury energetycznej.
    Artur45672 lubi to.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał plnt Zobacz post
    Problemem jest nie tylko pojemność baterii, ale także możliwości przesyłu takiej ilości energii w krótkim czasie, czyli szybkość ładowania. Wiecie jak długo trzeba ładować tą przykładową Teslę zaopatrzoną w największą baterię (która pozwala przejechać te blisko 1000 km) ze zwykłej przydomowej sieci energetycznej? Jak się ma do dyspozycji siłę, to ten czas się 3-krotnie skraca, ale to nadal ekstremalnie długo.
    1000 km, to też prawdopodobnie łgarstwo, gdyż jest to zależne od warunków drogowych, w naszym srogim klimacie może to być już 600 km, gdy normalny samochód, średniej klasy robi 900 km, bez żadnego problemu, moim zdaniem przed autami elektrycznymi, jest jeszcze strasznie długa droga, aż osiągną parametry, zwykłego auto, o jakimś ferarri to nawet nie wspominam, 300 km, to jest max dla elektryków obecnie, a auto f1 ma 900-1100 km, ale nie chodzi o te konie, ale gdzie te auta naładować, nie gadaj też na Polskę w innych krajach też nie ma tych stacji ładowania.
    I like my FIAT Cinquecento.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz / NWW
    Wiek
    53
    Postów
    45
    Auto
    Croma 1,9 JTDM 150
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Artur45672 Zobacz post
    ... w innych krajach też nie ma tych stacji ładowania.
    Owszem, należymy do tego niechlubnego grona krajów, gdzie sieć energetyczna pozostała w połowie XX wieku.

    Zrzut ekranu 2018-02-12 o 05.00.44.png
    Artur45672 lubi to.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz / NWW
    Wiek
    53
    Postów
    45
    Auto
    Croma 1,9 JTDM 150
    Rocznik
    2005
    Polecam obejrzeć filmik z YT (2 części). Pokazuje cienie i blaski korzystania z elektrycznego samochodu.


    Artur45672 lubi to.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Wiem i przy naszych warunkach pogodowych zasięg spada o połowę w zimę, dlatego jazdę w do Zakopanego, czy nad może trzeba sobie wybić z głowy, podejrzewam, że w przyszłości, rozwiążą problem też i zasięgu, ale pojawią się nowe, brak stacji ładowania, dodatkowe opłaty, za parkowanie, cena prądu też, wzrośnie, obecnie, cena przejechania 100 km, autem elektrycznym wynosi, 8-9 zł, spalinowym, na gazie 20 zł, na benzynie 25-30 zł, ale i tak ludzie ze spalinowych nie zrezygnują, nawet gdy utrzymają się te ceny prądu, przewiduje się, że elektryków i hybryd, do 2023 będzie w Polsce 1 mln, a spalinowych nadal, 16 mln, po za tym, elektryk defacto jeździ, na węgiel, jest to ciekawa koncepcja, ale jeszcze nie na kieszeń europejczyka, zachodniego nawet, a Polakach, czy Węgrach, rosjanach, nie wspominając, sama technologia też jeszcze nie jest dobra, wymiana, baterri po 10 latach, a silnik spalinowy, robi 20 lat bez remontu, zrobili auto elektr. nawet o mocy 1000 km, ale taki samochód potrzebuje, swoją elektrownie, żeby się zasilić, podejrzewam, że rozwiązanie już znaleziono, powrót, do kolei, a w przyszłości, jakaś forma koleii magnetycznej, hyperloop, albo jakieś nowe koncepcje metra podziemnego.
    plnt lubi to.
    I like my FIAT Cinquecento.


 

Podobne tematy

  1. Dlaczego nie załącza się wentylator?
    Napisany przez mcrafal6 na forum Punto
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 20-01-2021, 20:29
  2. Dlaczego nie odpala?
    Napisany przez AtMa na forum Barchetta
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2013, 03:19
  3. Ratujmy FSO! Dlaczego, jak i co możemy stracić.
    Napisany przez dudu$ na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-02-2013, 19:22
  4. Dlaczego nie załącza się wentylator?
    Napisany przez mcrafal6 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-07-2012, 20:15
  5. nie odpala - moze ktoś wie dlaczego
    Napisany przez walles na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 15-07-2010, 11:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl