Witam
Pacjent to Punto 2 silnik 1.2 8v .Jakieś 3 miesiące temu padła uszczelka pod głowicą .Objaw -biały dym za samochodem i ubywający płyn chłodniczy .Samochodem jeździ źona ,więc o ubywającym płynie dowiedziałem się jak pewnego razu musiałem pożyczyć samochód i zaciekawiło mnie to źe wentylator często się włączał.Głowica wyjęta splanowana nowe uszczelniacze zaworowe ,nowy rozrząd nowa pompa ,nowe śruby głowicy, nowe świece jak i kable.Wszystko poskładane ,samochodzik zamruczał od pierwszego strzału .Silnik pracuje tak że można szklankę z woda postawić na filtrze powietrza i się nie wyleje.Zadowolony ze swojej pracy oddałem auto żonie i myślałem źe to koniec przygody.Pewnego dnia jadąc za nia zobaczyłem jak samochodzik puszcza niebieskie dymki przy znacznym przyspieszaniu ,na postoju przy zwiększaniu obrotów też robi się szaro-niebiesko i po wielu testach puszczanie dymka jest też gdy po hamowaniu silnikiem doda sie gazu..Kompresja sprawdzona ,jest OK a nawet ,można powiedzieć -super.Na kompie sprawdzone wtryski -OK.No i najważniejsze przy ostrej jeździe powyżej 3 tyś bierze olej .Po zagłębieniu tematu stwierdzam źe pierścienie olejowe po przegrzaniu silnika poszły się je....Wiadomo człowiek uczy sie na błędach i tylko szkoda że na swoich.Ale nie przyszło mi do głowy żeby przy zdjętej głowicy zrobić test na szczelność pierścieni.Już słyszałem fale krytyki i teksty typu "szukaj innego silnika".Ale postanowiłem rozebrać jeszcze raz ten i wymienić pierścienie.Przy zdjęciu głowicy dodam źe powierzchnie cylindrów nie miały żadnych rys ani wżerów.
Teraz moje pytania:
-czy po przejechaniu około 700km znowu planować głowice ???
-czy dać znowu nowe śruby do głowicy????
-czy dać nowy pasek rozrządu ????
-jaki moment dokręcania panewek????
-czy jakoś przeszlifować wał po zdjęciu panewek(Wał nie będzie ściągany)
Dodam że nowa uszczelka będzie na pewno .
Pozdrawiam .