Witam
Pacjent to Punto 2 silnik 1.2 8v .Jakie¶ 3 miesi±ce temu pad³a uszczelka pod g³owic± .Objaw -bia³y dym za samochodem i ubywaj±cy p³yn ch³odniczy .Samochodem je¼dzi ¼ona ,wiêc o ubywaj±cym p³ynie dowiedzia³em siê jak pewnego razu musia³em po¿yczyæ samochód i zaciekawi³o mnie to ¼e wentylator czêsto siê w³±cza³.G³owica wyjêta splanowana nowe uszczelniacze zaworowe ,nowy rozrz±d nowa pompa ,nowe ¶ruby g³owicy, nowe ¶wiece jak i kable.Wszystko posk³adane ,samochodzik zamrucza³ od pierwszego strza³u .Silnik pracuje tak ¿e mo¿na szklankê z woda postawiæ na filtrze powietrza i siê nie wyleje.Zadowolony ze swojej pracy odda³em auto ¿onie i my¶la³em ¼e to koniec przygody.Pewnego dnia jad±c za nia zobaczy³em jak samochodzik puszcza niebieskie dymki przy znacznym przyspieszaniu ,na postoju przy zwiêkszaniu obrotów te¿ robi siê szaro-niebiesko i po wielu testach puszczanie dymka jest te¿ gdy po hamowaniu silnikiem doda sie gazu..Kompresja sprawdzona ,jest OK a nawet ,mo¿na powiedzieæ -super.Na kompie sprawdzone wtryski -OK.No i najwa¿niejsze przy ostrej je¼dzie powy¿ej 3 ty¶ bierze olej .Po zag³êbieniu tematu stwierdzam ¼e pier¶cienie olejowe po przegrzaniu silnika posz³y siê je....Wiadomo cz³owiek uczy sie na b³êdach i tylko szkoda ¿e na swoich.Ale nie przysz³o mi do g³owy ¿eby przy zdjêtej g³owicy zrobiæ test na szczelno¶æ pier¶cieni.Ju¿ s³ysza³em fale krytyki i teksty typu "szukaj innego silnika".Ale postanowi³em rozebraæ jeszcze raz ten i wymieniæ pier¶cienie.Przy zdjêciu g³owicy dodam ¼e powierzchnie cylindrów nie mia³y ¿adnych rys ani w¿erów.
Teraz moje pytania:
-czy po przejechaniu oko³o 700km znowu planowaæ g³owice ???
-czy daæ znowu nowe ¶ruby do g³owicy????
-czy daæ nowy pasek rozrz±du ????
-jaki moment dokrêcania panewek????
-czy jako¶ przeszlifowaæ wa³ po zdjêciu panewek(Wa³ nie bêdzie ¶ci±gany)
Dodam ¿e nowa uszczelka bêdzie na pewno .
Pozdrawiam .