Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2011
    Skąd
    POLSKA POŁUDNIOWA
    Postów
    9
    Auto
    FIAT MAREA WEEKEND ELX

    konsekwencje zerwania paska rozrządu

    Drodzy forumowicze wybaczcie brak wiedzy, ale chciałbym zapytać o konsekwencje zerwania paska rozrządu w silniku JTD 105KM od Marychy Weekend ELX 99'. Pytam bo spotkałem się z dwoma opiniami - jedna, że w razie zerwania nic się nie stanie, druga, że zostanie uszkodzony silnik. Prosiłbym o pomoc w rozsądzeniu kto ma racje. A przy okazji może polecacie jakieś warsztaty w Krakowie do wymiany rozrządu?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    nie wierz w bezkolizyjne silniki. one tylko łagodzą skutki zerwanego rozrządu. wszystko zależy od prędkości silnika. jeśli zerwał ci się rozrząd to trzeba ściągnąć głowicę i zobaczyć zawory już po tłoku będzie widać czy zawór klepną czy nie. zawsze po zerwaniu możesz założyć rozrząd i przy odpaleniu będzie słychać po pracy silnika czy coś jest nie tak. jeśli jest to niestety ściągasz rozrząd głowicę, i patrzysz który zawór jest klepnięty i nie domyka. można to sprawdzić dokładniej kładąc głowice do góry nogami i zakraplając choćby naftę czy ropę. jeśli wsiąknie to juz masz pewność że zawór do wymiany. i to chyba tyle co do bezkolizyjnych silników jednym słowem to jak komu sie uda

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wszystkie JTD są kolizyjne Konsekwencje są duże, na 100% pogięte zawory, uszkodzone tłoki jeżeli zdarzenie miało miejsce na wyższych obrotach, koszty robocizny (trzeba zwalić górę silnika), wymieniać uszczelkę pod głowicą i tak dalej...

    Najczęściej to dochodzi nie do zerwania paska, a ścięcia się ząbków na pasku. Wtedy przestawia się rozrząd i zawory mogą się spotkać z tłokiem (tłok w górnym położeniu, a zawór otwarty (niedomknięty)). Są szanse, że auto zacznie pierdzić, gasnąć i zawory będą na tyle niedomknięte, że nie spotkają się z tłokiem.

    Więcej na ten temat: http://fiatklubpolska.pl/doblo-455/1...rozrzad-12678/
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2011
    Skąd
    Poręby Nowe/Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    46
    Postów
    40
    Auto
    Alfa 156 2,4 jtd
    W tym roku miałem już 4 przypadki uszkodzonych w podobny sposób JTD.
    3 sztuki 1,9 , w tym 1 Mjet 16v i 1 2,4 , wszystkie mocno uszkodzone.
    Najprostszym sposobem jest wyjęcie wałka i sprawdzenie szklanek pod płytkami do reg. zaworów. Jeśli zawór dostał, to szklanka będzie pęknięta. Wtedy głowica do zdjęcia i do naprawy. Czasami nawet padają panewki i tulejki w tłoku.
    Istnieje opinia, że w 16v pękają dźwigienki i po ich wymianie wszystko jest ok. Jest to totalna bzdura, i niestety przekonałem się o tym na własnej skórze, czego efektem była podwójna robota i dużo wyższe koszty. Wszystko zależy od warunków kolizji. zawory jednak się gną. Niestety.

    Tutaj przykład uszkodzeń, w skutek których silnik poszedł do wymiany:
    PagloGarageTeam - Zobacz temat - Galeria FUCK UPy - ciekawsze foty niż na fotosiku

    Silnik 2,4 10v w Alfie 156, w której rozrząd przeskoczył i prawdopodobnie właściciel jakiś czas jeździł.
    www.pablogarage.pl
    SERWIS, części, FlOkOwAnIe

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2011
    Skąd
    POLSKA POŁUDNIOWA
    Postów
    9
    Auto
    FIAT MAREA WEEKEND ELX
    dzięki za zaangażowani i szybką odpowiedź nie będę rydzykował i wymienię w pierwszym wolnym momencie ktoś poleca jakieś warsztaty w Krakowie może?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Czasem nawet korbowody i ściany cylindrów.
    Silnik do wymiany albo do generalnego remontu.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2011
    Skąd
    Poręby Nowe/Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    46
    Postów
    40
    Auto
    Alfa 156 2,4 jtd
    Cytat Napisał Jelcyn Zobacz post
    Czasem nawet korbowody i ściany cylindrów.
    Silnik do wymiany albo do generalnego remontu.
    Dokładnie tak.
    Tylko, że koszty w większości przypadków przewyższają koszt zakupu 2 używanego silnika.
    www.pablogarage.pl
    SERWIS, części, FlOkOwAnIe

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2011
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    41
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Uno 1.0
    warto poszukac drugiego motoru bo jak koledzy mówią naprawa jest dość kosztowna

  10. #9
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    Tak jest.... Konsekwencje są dość spore. Trzeba zdjąć głowice, czyli na wstęp mamy 100 zł za uszczelkę. Dalej: zawory (w moim przypadu 16V czyli razy 25zł )
    Do tego na pewno wałek już nie będzie taki jak trzeba. Na oko tego nie sprawdzisz, do tego są specjalne przyrządy na których za sprawdzenie sobie cenią. Dalej sie mlic aby silnik na garach był cały. Oczywiście liczymy cały rozrząd - kompletny. doliczamy robociznę i zakład na inne możliwe niespodzianki.
    Podsumowując: Lepiej sprzedać auto albo kupić nowy silnik. Będzie sporo taniej i jeszcze części nam zostaną....

    Ja wybrałem tą pierwszą opcję i po 11mcach eksploatacji sprzedałem auto.
    Gips-Bud , usługi budowlane.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Ali Zobacz post
    w moim przypadu 16V czyli razy 25zł
    rzadko kiedy gdzie wszystkie zawory

    Cytat Napisał Ali Zobacz post
    Do tego na pewno wałek już nie będzie taki jak trzeba.
    wałek nie ma tu nic do tego. jemu sie nic nie dzieje
    Cytat Napisał Ali Zobacz post
    Lepiej sprzedać auto albo kupić nowy silnik. Będzie sporo taniej i jeszcze części nam zostaną....
    i tu się nie zgodze chyba ze auto warte jest 3 tysiące. koszt naprawy silnika po zerwanie paska to koszt około 1500 /2000 zł

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2011
    Skąd
    kielce
    Wiek
    51
    Postów
    1
    Auto
    bmw
    zdecydowanie lepiej naprawić stary motor

    kupujesz nowy i masz kota w worku bo:

    ktoś dał gwarancje na silnik i bardzo dobrze ale gwaracja nie obejmuje wymiany silnika i transportu

    kupiłeś silnik który może okazać się gorszy od twojego

    zapłaciłeś za silnik z 1000 zł dodaj do tego przekładkę ze 400 jakiś olej 100 przydałbysię pasek rozrządu i rolki żeby się nie powturzyła sytuacja czyli kloejne 300 płyn do chłodnicy .................. masz silnik w samochodzie i zakładamy że działa .... ale pamiętaj masz nadal stary silnik i wydałes ok 2000zł

    jeśli zrobisz głowicę za 1500 zł to :

    masz gwarancję na usługę

    masz sprawdoną głowicę z nowymi zaworami , szczelną , nowy pasek rozrządu , zwykle jeździsz jak nowym dobrym silnikiem

    i jeszcze jedno : nie masz starego silnika w garażu który wyrzucisz za 5 lat na złom

    decyzja należy do ciebie

    oczywiście są sytuacje i silniki zniszczone wtaki sposób że ich naprawa się nie opłaca bądź stan silnika przed zerwaniem paska jest na tyle zły że należy go wymienić

    ja naprawiam silniki i żadko się zdarza aby się udało i było super i jeszcze do tego taniej ( chyba że mamy silnik za free)

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    też bym obstawał za naprawą. jak pisałeś z nowym to loteria

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Zdecydowanie lepiej naprawiac, wtedy wiesz co masz
    Ja jestem po takim zabiegu w Bravie, fakt, ze nie zerwał się pasek tylko napinacz puscił, ale konsekwencje są te same. U mnie pogięło się 8 zaworów.
    koszt całej naprawy w moim przypadku to ok. 1000zł, ale zaznaczam, ze robiłem wszystko sam, więc sporo $ zaoszczędziłem, jedynie głowica była robiona u mechanika
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no to sporo zaoszczędziłeś. myślę że jakieś 300/500 zl masz do przodu

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 grudzień 2011
    Skąd
    Częstochowa/okolice
    Wiek
    35
    Postów
    1
    Auto
    Siena 1,6 16V
    Witam Kolegów...

    Co do paska to własnie przerabiamy ten temat z samochodem rodziców, kupilismy Fiata Siene 1.6 16v w Niedzielę a w Poniedziałek puścił napinacz paska rozrządu i pasek spadł także wczoraj zadecydowaliśmy że naprawiamy i głowica w górę (4 zawory dostały, a wszystko to się stało na wolnych obrotach). Gdyby były tylko zawory to obeszło by się taniej ale popękały także prowadnice zaworów, także głowica idzie do roboty.
    Uszczelka pod głowice to koszt około 75 zł a z resztą uszczelek czyli na dolot, wydech, pod głowiczki wałków rozrzadu to razem koszt około 200 zł.
    jedyne co mnie martwi to brak blokad i napinacza do ustawienia i uciągnięcia rozrządu...
    Nie orientuje się ktoś czy w okolicy Częstochowy ma ktoś pożyczyć blokady do fiata 1.6 16V (Oczywiście nie za darmo) bo nowe to koszt rzędu ok. 200 zł

    Pozdrawiam...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wymiana paska rozrządu silnik 1.6 16 V
    Napisany przez czarek1004 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 04-07-2022, 11:25
  2. wymiana paska rozrządu
    Napisany przez Pino na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-01-2011, 17:29
  3. instrukcja wymiany paska rozrządu
    Napisany przez brener na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-08-2010, 21:55
  4. Rozrząd - przestawiony w czasie jazdy. Jakie konsekwencje?
    Napisany przez owender na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-10-2009, 16:58
  5. Napięcie paska rozrządu
    Napisany przez Greg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2008, 22:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zerwany pasek rozrzadu

zerwanie paska rozrzadu

fiat brava zerwany pasek rozrzadu

skutki pekniecia paska rozrzaduurwany pasek rozrzaduzerwany pasek rozrzadu skutkipekniecie paska rozrzadu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl