Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13

Temat: Kilka pytań o JTD  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Polska
    Postów
    19
    Auto
    punto 1.3 75km DPF
    Rocznik
    2013

    Kilka pytań o JTD

    Witam,
    Szukałem tematu który odpowiedziałby na moje pytanie jednak dotykają one moich "problemów" z innej strony.
    Temat dotyczy awaryjności JTD, wiem że jest ona niska na tle innych współczesnych diesel'i ale jestem ciekaw waszych obserwacji.
    Po kilku latach spędzonych z motocyklem szukam swojego 2(w historii ) auta
    Pierwszym był japoński pancerny wolnossący diesel wiec nie wiele obserwacji mogę z niego przenieść na pole JTD.

    Roczne przebiegi jakie planuje wynoszą ok 3 tys kilometrów
    To bardzo mało jednak w czasach nadpodaży dieseli łatwiej kupić tak owy, a instalacja lpg(którego jestem gorącym fanem) w własnym zakresie mija się z celem.

    Ciekawi mnie jak szybko następuje progresja usterki np dwumasowego koła zamachowego.
    Czy gdy pierwsze objawy wystąpią np 2 miesiące po zakupie przez 3 laa (6-8 tys km) będzie jeszcze dało się jeździć bez dużego ryzyka np zniszczenia obudowy skrzyni przez rozerwane koło zamachowe.
    Podobna sytuacja z wtryskiwaczami.

    Konkretnie myśle o AR147 / Fiat Stilo , budżet ok 7500zł

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    179
    Auto
    Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2004
    Przy tak małym przebiegu lepsza byłby dla Ciebie benzynka bez gazu chyba że chciałeś napisać 30Kkm a nie 3Kkm
    Co do wtrysków to raczej rzadka przypadłość JTD chyba że będziesz lał jakieś ukraińskie paliwo niewiadomego pochodzenia, na temat dwumasa i turbo to nie naprawiałem i nie wiem ile da się pojeździć na uszkodzonym dwumasie
    Jest
    Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Były
    Alfa Romeo 156 "Sport"wagon 2.4JTD
    Renault Megane I 1.6 BP+LPG
    Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 115KM
    Renault Laguna I 1.8 BP+LPG

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Polska
    Postów
    19
    Auto
    punto 1.3 75km DPF
    Rocznik
    2013
    Dzięki za odpowiedź

    Wiem że wtryskiwacze to raczej rzadka przypadłość

    Niby małe przebiegi ale jeśli np takie koło dwumasowe mimo drobnych pobolewań wytrzymałoby te kilka lat (jestem studentem i na rynek pracy wkraczam za 2 lata a nie mam możliwości dorabiania do tego momentu) to jest różnica pomiędzy np 8l benzyny a 5.5 (zakładam takie nie skrajne wskazania) oleju.
    Większość drobnej serwisówki lubię wykonywać sam, ale takie koło dwumasowe nawet jeśli wziąć pod uwagę regenerację a nie wymiane( a z nim pewnie i sprzegło skoro 1 robocizna) to jednak spory wydatek w porównaniu do pozostałych kosztów tak małych przelotów.

    Zawsze też łatwiej przekonać znajomych by gdzieś polecieć moim autem przedstawiać koszt np 23zł/100km zamiast 42zł

    Auto jako zastępstwo dla motocykla czyli użytkowane nie codziennie tylko od okazji/albo ochoty na jakiś wypad za miasto/większe zakupy/nocna jazdę.

    Dlatego głownie pytam o przebieg w miare bezpiecznej eksploatacji koła dwumasowego od 1 zauważalnych objawów

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    179
    Auto
    Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał warrior Zobacz post
    Auto jako zastępstwo dla motocykla czyli użytkowane nie codziennie tylko od okazji/albo ochoty na jakiś wypad za miasto/większe zakupy/nocna jazdę.
    Diesle to są auta które lubią jak się nimi jeździ szczególnie dłuższe trasy, dojazdy do uczelni czy pracy 2-3km w jedna stronę to trochę katowanie takiego silnika bo w zimę nie zdąży on nawet złapać odpowiedniej temperatury i szybko będziesz miał problemy z brakiem mocy i kopcenie z wydechu, kolejna sprawa to kupno sprawnego diesla za 7500zł może być ciężkie acz nie niemożliwe i na sam początek masz 1000pln na rozrząd plus coś na pewno się znajdzie typu hamulce, części zawieszenia itp. w benzynce takie naprawy w większości są tańsze.
    Ja bym na twoim miejscu szukał jakiejś mocnej benzynki i nie będziesz się bał o dwumas, turbinę, przepływkę...
    Jest
    Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Były
    Alfa Romeo 156 "Sport"wagon 2.4JTD
    Renault Megane I 1.6 BP+LPG
    Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 115KM
    Renault Laguna I 1.8 BP+LPG

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Polska
    Postów
    19
    Auto
    punto 1.3 75km DPF
    Rocznik
    2013
    Motocyklem jeżdżę raczej po 50-70km na raz tylko że rzadko

    Mocna benzyna- fajnie i napewno zrealizuje (mam już nawet listę) na tym etapie, (student)zależy mi na niskich kosztach
    Niby takie myślenie powinno skłonić do Pandy ale lubię jednak większe
    Znaleść dobra benzynę +lpg w rozsądnej cenie to dość duży problem bo jest nadpodaz dieseli
    Wiec za stilo 1.4 (to szczególnie )czy 1.6 z dobra sekwencja płaci się jak za złoto - ale to byłby wybor preferencyjny
    AR147 to raczej diesel bo te benzyny 1.6 z wariatorem nie przemawiają do mnie

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2014
    Skąd
    Będzin
    Postów
    93
    Auto
    uno 1.4
    Rocznik
    1997
    zazwyczaj dwumasa pada po przejechaniu ok 200 000 km . Koszt wielki. Np mój brat do swojego peugeot 407sw za dwumase bulił niecałe 3 tysie ... też jestem studencikiem i popylam fiatem uno z silnikiem 1.4 w benzynie - ssie to 8 l/100km i dla mnie jak narazie wystarczające. Ja osobiście wolałem coś taniutkiego kupić , porobić w nim co sie da i jezdzic ile sie da. Sporo w te auto wkładam kasy ale jakbym miał kupić stilo, które też mi się podobają będąc też ograniczonym finansowo to bym nie miał na remoncik , bo igły się nie kupi za śmieszne pieniądze. Igły to stoją ale w salonie tylko. Zanim kupisz stilo - rozejrzyj się co zazwyczaj dolega tym autom i zorientuj się po ile chodzą części do niego - czy będzie te auto na twoją kieszeń czy też nie ...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Polska
    Postów
    19
    Auto
    punto 1.3 75km DPF
    Rocznik
    2013
    Takimi kryteriami własnie się kieruję
    Wiem że właśnie po 200tys zaczynają się problemy, ciekawi mnie kwestia jak szybka jest ich progresją.

    Łączny budżet, lubię samodzielnie dłubać dlatego B+LPG jest optymalne ale rynek wymusza tę a nie inne podejście.
    Budżet na naprawy na te 2 lata studencie to dodatkowe 3 tys
    Wiec skupmy się może na pytaniu z mojego 1 postu a nie nad logiką wyboru jtd - na to napewno znajdzie się miejsce na pw badź w innym wątku

  9. #8
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Gdybys mial kupowac nowe to odpowiedz bylaby prosta, a tak wszystko zalezy od poprzedniego wlasciciela. W 99% przypadkow sprzedajawane auto ma "cos" do zrobienia, a pozostale przypadki tanio nie chodza. W dodatku diesle sa drozsze w naprawie a przy takim przebiegu to sien nigdy nie wroci. Biorac pod uwage koszt zakupu+ paliwa + ubezpieczenia nie wiem czy nawet nie taniej bedzie pojezdzic taxi
    Sam kupilem swoje stilo jeszcze na studiach ale juz z regularnymi dochodami i z obserwacji cen na rynku nie sadze bys mogl kupic zdrowy egzemplarz za 7500. U mnie na liczniku przeszlo 250 tysi i dwumas sie trzyma, a puszcza turbo. Po drodze robilem przy silniku tylko swiece i czujnik doladowania, reszta to osprzet i ekspoatacja.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Polska
    Postów
    19
    Auto
    punto 1.3 75km DPF
    Rocznik
    2013
    Dziękuje za aktywność, na pewno wezmę pod uwagę wasze opinie ale pytanie nie brzmi
    - czy potrzebuje samochodu ? - Nie potrzebuje to moja "fanaberia" wiem to dobrze. Od całej rodziny od narzeczonej zaczynając kończąc na rodzeństwie i rodzicach. Ja po prostu lubię mieć pojazd, jak jakiś sprzedam to szukam następnego. Lubie o nim czytać, dłubać w nim,dodawać coś od siebie (od mechanicznych zajęć na popołudnie typu polerujemy coś czy czyścimy i zardzewiałe bębny) do zabawy led'ami. Samochód to dla mnie jak członek rodziny. Każdy mój wybór będzie ekonomicznie niekorzystny - tak, tylko że w mniejszym bądź większym stopniu. Na poprzedni samochód czy motocykl więcej wydawałem na OC/przeglądy/serwis niż na paliwo gdzie w przeliczeniu na przejechany km wychodziła stawka wyższa niż za taksówkę.
    Ja po prostu lubię po zajęciach wsiąść i pojeździć bez celu np 40 -70km, czasem chciałbym pojechać za miasto na spacer do lasu itd czuć że w każdej chwili mogę gdzieś pojechać - to ma być fun/event car używany sporadycznie ale wiadomo że 20 zł (na LPG) to nie to samo co 40 na benzynie ale trudno mieć pewność że instalacja jest poprawnie założona a zadbane benzny+gaz albo są wyceniane bo ludzie zobaczyli prawdę o dieslach albo sprzedają je po rodzinie bo jest to na dzień dzisiejszy najbardziej ekonomiczna konfiguracja.
    Tyle że kupując nowy samochód diesel jest droższy i wtedy można (i powinno się ) myśleć o tym czy i kiedy się zwróci, ale w momencie kiedy na rynku wtórnym benzyna kosztuje prawie tyle co diesel, koszt założenia instalacji nie zwróci mi się przez planowany okres posiadania auta a tak jak pisałem auta z założona instalacją są droższe i rzadsze, kwestia innej ilości oleju,wyższa stawka OC (korzystam z 60% zniżki) czy ceny kompletnego rozrządu (chodzi mi o cenę części ponieważ mój teść jak i kilku członków mojej rodziny są mechanikami) są równoważone przez oszczędność (nawet rzędu 800 zł) na paliwie i pozwalają myśleć o wyższym przebiegu.
    Oczywiście w momencie konieczności wymiany czy nawet regeneracji dwumasu czy kompletu wtrysków sytuacja się dramatycznie odwraca ale właśnie o tym jest ten temat

    -Kiedy w silnikach diesel'a dochodzi do kulminacji zużycia newralgicznych elementów ?
    -Ile kosztuje zadbany egzemplarz oraz na jakie koszty trzeba być przygotowanym w jego wypadku ?
    Odpowiedzi na powyższe pytania znam, miałem do czynienia (sam i w rodzinie )z różnymi samochodami,pochodzącymi z rożnych państw (wiele fiatów) zasilanymi różnym rodzajem paliwa, kupowanych w różnych budżetach (od stawek normalnych do budżetowych typu 5 tys )

    Pytanie brzmiało
    Jak długi przebieg dzieli moment 1 objawów niedomagania koła dwumasowego do momentu wysokiego ryzyka poważnych awarii spowodowanych owym niedomaganiem ?
    Przy normalnej "dorosłej" eksploatacji byłoby to odwlekanie nieuniknionego ale jeszcze raz podkreślę chodzi o okazjonalne użytkowanie przez 2 lata bez myślenia nad utratą wartości czy problemem odsprzedaży auta z objawami problemów z np kołem zamachowym

    Prosiłbym wiec o skupienie się na właściwym temacie
    Ostatnio edytowane przez warrior ; 16-06-2014 o 11:49

  11. #10
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał warrior Zobacz post
    -Kiedy w silnikach diesel'a dochodzi do kulminacji zużycia newralgicznych elementów ?
    zależy od kierowcy, jakości i częstości serwisu. pytanie jak definiujesz newralgiczny element? (dla jednych będzie to sprzęgło dla drugich cały silnik))
    Cytat Napisał warrior Zobacz post
    Ile kosztuje zadbany egzemplarz oraz na jakie koszty trzeba być przygotowanym w jego wypadku ?
    http://fiatklubpolska.pl/sprzedam-sa...owka-bs-24259/
    http://fiatklubpolska.pl/sprzedam-sa...2-2002r-23192/
    http://fiatklubpolska.pl/sprzedam-sa...5-km-sw-22103/
    http://fiatklubpolska.pl/sprzedam-sa...amic-5d-21549/
    http://fiatklubpolska.pl/sprzedam-sa...i-opcja-22741/
    jeśli jest wszystko faktycznie ok to tylko olej, rozrząd itp (czyli to co zawsze na start) co skoro robisz sobie sam to stawiam że 500-700zł pójdzie na części. zawsze liczyłbym się z akumulatorem, oponami i zawieszeniem a ich koszt zależy od zasobności kieszeni i potrzeb

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Polska
    Postów
    19
    Auto
    punto 1.3 75km DPF
    Rocznik
    2013
    Prosze przeczytaj uważnie mój post.
    Na te pytania znam odp

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    179
    Auto
    Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2004
    Znajomy W Sharanie jeździ już 3 rok z uwalonym dwumasem robi maks 8Kkm rocznie, ale czytałem na którymś forum że komuś dość szybko po pierwszych objawach wysypał się dwumas podczas jazdy, w pracy w mondeo mk3 wytrzymaliśmy rok ale na koniec już tak trzepało budą że na postoju plomby wypadały, jak wymieniali z serwisie to za głowę się łapali że to jeszcze chodziło . Wiec niema reguły.
    Jest
    Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Były
    Alfa Romeo 156 "Sport"wagon 2.4JTD
    Renault Megane I 1.6 BP+LPG
    Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 115KM
    Renault Laguna I 1.8 BP+LPG

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Polska
    Postów
    19
    Auto
    punto 1.3 75km DPF
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał Bathory Zobacz post
    Znajomy W Sharanie jeździ już 3 rok z uwalonym dwumasem robi maks 8Kkm rocznie, ale czytałem na którymś forum że komuś dość szybko po pierwszych objawach wysypał się dwumas podczas jazdy, w pracy w mondeo mk3 wytrzymaliśmy rok ale na koniec już tak trzepało budą że na postoju plomby wypadały, jak wymieniali z serwisie to za głowę się łapali że to jeszcze chodziło . Wiec niema reguły.
    O i to jest jakościowa odpowiedź- dziękuje serdecznie.
    Ale proszę jeszcze nie zamykać tematu, może ktoś jeszcze odpisze


 

Podobne tematy

  1. Kilka pytań bez odpowiedzi
    Napisany przez jayoz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 31-10-2013, 13:10
  2. Kilka usterek kilka pytań ???
    Napisany przez wwlbravo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-04-2012, 12:03
  3. Przywitanie i kilka pytań
    Napisany przez mmproxy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-09-2010, 18:56
  4. kilka pytań
    Napisany przez repjansmks na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-04-2010, 19:38
  5. kilka pytań
    Napisany przez ksx na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 21-11-2008, 17:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plrozmowy-o-technice-503kilka-pytan-o-jtd-24554

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl