Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21

Temat: podoba mi się QUBO  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016

    podoba mi się QUBO

    Podoba mi się QUBO i zastanawiam się nad zakupem jako 2 auto. Jak jest z silnikiem 1.4 bo ma wskazane 2 moce 73 KM i 77KM? . Te silniki to te same czy inne?Z tego co się dowiadywałem ,to ten 73 KM to PSA i ma zmienne fazy rozrządu itd,a ten drugi to Fiatowski,czy dalej PSA ale nowocześniejszy ? Nie są one za słabe na takie auto ? (na papierze nie są fajne,ale real może być inny ) , Diesle znam ,miałem 70 KM i 95 KM we Fiacie/AVEO . Czy ten 70/75 KM daje radę w tym aucie ? Podpowiedzcie coś na co zwrócić uwagę (kiedyś siedziałem w nim i lewy piszczel zawsze uderzał w osłonę ,teraz to zmieniono ?)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Wiek
    39
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Qubo 1.4 77 KM
    Rocznik
    2015
    To skomplikowane. W najnowszej wersji euro 6 77 KM siedzi tylko fiatowski 350A1000 (jak w moim). Jak do tej pory pracuje mi dosyć kulturalnie, trzeba się tylko przyzwyczaić, że silnik przy odpalaniu startuje do 2000 obrotów i od razu spada na 900-1200 - w Fiacie dowiedziałem się, że to wymóg normy euro 6 - szybsze nagrzanie katalizatora. W Niemczech ten sam silnik ma 75 KM ze względu na niższe ubezpieczenie.

    W gazie zdaje się, że jest podawane 78KM - również silnik 350A1000. Silnik KFV (ten od PSA) zdaje się, że również występował w odmianie 77 kucy ale znowu w wersji z innych rynków były 73 KM. 350A1000 też ma zmienne fazy obrotów, też jest to silnik ośmiozaworowy i nie jest on powołany do sportów motorowych ale o dziwo da się nim wyprzedzać gdy używa się pełnego zakresu obrotów. Wyprzedzałem nim nawet kilka aut pod górę na górskiej drodze no ale ja jestem czasami trochę narwany.

    Zimą pali mi średnio od 8.0 do 8.4l/100 km (jazda do pracy i z pracy 5km) wiosną i latem od 6.5 w trasie (drogi krajowe) do 7.5-7.8 (autostrady). Jest to raczej miejsko-wiejskie wozidło. Dosyć ciche do 70-90 km/h. Za głośno robi się przy 130km/h. Za to wjedzie wszędzie.

    Jeżdżę nim na strzelnicę przez były poligon i większość zwykłych autek wymięka a kubuś pruje w takim terenie bez problemu. To nie wzięło się znikąd. Kiedyś pożyczyłem od kolegi podnośnik hydrauliczny i okazał się on za niski do mojego auta! Miałem do tej pory dwie usterki: trzeszczący głośnik i trzeszczący fotel. Głośnik wymieniony od razu ale fotel jest strasznie humorzasty i czasem potrafił nie trzeszczeć przez pół roku więc ciężko serwisowi udowodnić usterkę. Fotel był dwa razy prany - może gdzieś za dużo wody poleciało... Nie wiem. Poza tym kubuś zachowuje przyzwoicie i jedyne co mnie martwi to dosyć szybka utrata wartości ale Fiaty już tak mają :/

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Qubo wpadł mi w oko i przy okazji we Fiacie się przejadę. Diesel średnio mi pasuje,a benzyna tak,tylko właśnie się bałem o moc. Czyli lepszy ten PSA? Po jeździe nowym Punto 77KM to opadła mi kopara jak zmulony to silnik (w starym Grande Punto było znośnie- pewnie inna norma Euro )

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    silnik 1.4 77 kucy mam taki sam w punto, on tez ma wariator faz rozrządu jak na razie zrobił 118 tys km i dziala, byla jedna usterka przy 114 tyś km, po prostu padł termostat ale dziad zrobił to w czasie jazdy mianowicie sie zamknoł na amen...efekt zagotowalo silnik bo to bylo przy normalnej autostradowej predkości przelotowej, niestety laweta + wymiana termostatu za 80 zeta (sam to wymieniłem) z tym że ten nowy termostat był nieco innej konstrukcji co na moje oko mialo własnie wyeliminowac tego "psikusa" co mnie spotkał. nie wiem jaka jest masa Qubo, ale puntolot się w miare zbiera.

    dla twojej informacji co 60 tyś regulacja luzów zaworowych, co 120 tyś wymiana paska rozrządu. załatw sobei odrazu od spodu osłone silnika, o ruda szmata lubi szmać miske olejową (tak po 4 latach ją zaczeło brać), co ja zwalczylem przy pomocy szczotki drucianej i śnieżki na rdzę o dziwo druga zima i się to trzyma
    wiecej bolączek nie pamiętam, jak tam jest skrzyni C514 to jej "usterka" jest padający uszczelniacz wybieraka skrzyni, pierdola do ogarnięcia w garażu w 2 godziny, w moim przypadku padła po 80 tyś km.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Takie uszczelnienie wybieraka padło mi w Bravo 2007 r . No muszę się przejechać qubikiem i sprawdzić jak działa silnik. Dalej lewa noga-piszczel uderza w osłonę przy wciskaniu sprzęgła? Miałem okazję popytać 2-3 osoby i każda się skarżyła ,ale może zmienili kształt deski w tej części ?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    BG
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Miałem ten silnik w Doblo (1.4 77km) i jak na takie gabaryty auta to jest za mało. Qubo jest trochę mniejsze ale to też van więc lekko lepiej może jeździ ale dalej to jest auto o aerodynamice pędzącego kiosku i ten silnik się strasznie męczy. Nie wiem czy w obecnie produkowanych też tak jest ale skrzynia to była porażka - w sensie przełożenia. Bardzo krótki 1-szy bieg i po mieście spokojnie można na 5-tym jeździć bez nadmiernego męczenia silnika. Przydałby się 6 bieg na autostradę lub zmiana przełożeń bo auto strasznie trzeba piłować żeby jechało. Nie jest to wina skrzyni czy auta które jest po wypadku - samochód był w naszej rodzinie od nowości z salonu więc historia była całkowicie znana. Osobiście gdybym miał wybierać to postawiłbym na diesla. Ewentualnie jeżeli już jesteś mocno za benzyniakiem to doposażyć w LPG bo autko potrafi czasem dużo spalić. Na trasie do 100 km/h jest całkiem ekonomiczny bo spalanie wynosi max 6.5 litra. Ale przy dynamicznej jeździe lub po mieście jak chcesz szybko ruszać to do 8-9 litrów. Ja jeździłem stosując eco-driving to wyszlo max 7.5 litra po mieście. Zaletą jest niewątpliwie eksploatacja - tzn ceny części i dostępność jak i prostota obsługi. Można wiele rzeczy samemu zrobić a mechanik też nie będzie miał problemu z obsługą bo to stara sprawdzona konstrukcja wywodząca się z serii FIRE. Podsumowując to ja bym brał diesla bo silnik to straszny muł.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Dzięki za fajne porady. Diesla miałem i sobie chwaliłem ,choć chcę coś prostego naprawialnie . Na razie oczywiście rozglądam się też za konkurencją i niestety fiacik przegrywa z Roomsterem. Tak,to Skoda ,a one mi nie pasują jakoś,choć akurat ten model podszedł + silnik zwykły 1.6 . Tutaj w Qubo totalnie brakuje silnika 95KM benzyna ,to by ruszyło sprzedaż tego auta i wtedy chętnie bym zakupił . Ciekawe czy swap można zrobić na ten silnik ?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    BG
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Rzeczywiście w Qubo pasowałby fiatowski starjet montowany w Grande Punto czy Bravo II - 1.4 95KM i do tego skrzynia 6 biegowa. Skoda też wdzięczne auto ale mnie jakoś nigdy nie przekonała - jedynie na modele z serii VRS zawsze patrzyłem przychylnym okiem A co do swapa to wszystko można ale kwestia kosztów - zakup silnika + przerobienie wiązki to już trochę zabawy jest. Jednak nikt nie mówi że to niemożliwe - na profilu TRS performance robili swap z Doblo 1.4 95KM na T-Jeta chyba wersje 150KM także jest pole do popisu.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    149
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2005
    Powiem tak: nie znam Qubo, nie jeździłem i nie wiem jaki silnik byłby do tego auta najlepszy. Ale mam Doblo z najmniejszym dieslem jaki był w nim montowany, czyli 1.3 multijet 70 KM.
    Do sprawnego poruszania się po mieście wystarczy w zupełności. W trasie ciut gorzej, ale da się nawet wyprzedzić. Z tym, że ja jestem inny i nie oczekuję od auta o gabarytach dyliżansu, żeby było demonem prędkości. Od tego miałem GP Sport. Wszystko zależy czego od auta oczekujesz. Jednemu wystarczy 50 KM a drugiemu 200 KM będzie mało.
    Co do Skody, to mam podobne odczucia jak GonnaBePro. Nudna do bólu.
    Namazane palcem

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Apetyt rośnie w miarę ..jeżdżenia i te parę koników w benzynie mogłyby zacząć denerwować . Diesla mialem i 70 KM i tego 95KM ,a teraz mam TB i brakłoby mi Nm w benzynie . Powoli sobie dojdę do wyboru. Akurat w ASO nie mogli zrobić jazdy próbnej ,spróbuję w innym salonie.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2018
    Skąd
    gdańsk
    Postów
    17
    Auto
    Doblo II 1.4 95km Active
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Apetyt rośnie w miarę ..jeżdżenia i te parę koników w benzynie mogłyby zacząć denerwować . Diesla mialem i 70 KM i tego 95KM ,a teraz mam TB i brakłoby mi Nm w benzynie . Powoli sobie dojdę do wyboru. Akurat w ASO nie mogli zrobić jazdy próbnej ,spróbuję w innym salonie.
    Ja wyboru dokonałem w salonie, ale zakładałem zakup auta używanego.
    Myślałem o qubo, ale miał byc dla całej rodziny i to trochę za mały wózek - żonę drażniły kieszenie w drzwiach mocno wchodzące w kabinę.
    Potem wsiedliśmy do Doblo no i kupiłem używane Doblo :-)

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2018
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    47
    Postów
    25
    Auto
    PANDA 0.9 TwinAir 4x4 Wild
    Rocznik
    2021
    Ja kupiłem nówkę na totalnej wyprzedaży z gigant rabatami, zakończenie produkcji, autko akceptowalne, jestem jedynie rozczarowany zestopniowaniem (benzyna) na poziomie samochodu ciężarowego , przy 140km/h mam 5000obrotów

    założyłem 17" i jest gitqubo17.jpg

    QUBO na 17" Opony 205/55/17
    Oryginalne Felgi od MULTIPLI 2 7" 17" ET35

    Bardzo podoba mi się ta przestrzeń w kabinie, ilość powietrza nad głową, naprawdę jak na tak małe autko poniżej 4m to jest unikalna sprawa, siedziałem w znacznie większych samochodach SUVach i czasami było mniej miejsca niż tutaj, genialna widoczność w mieście
    Ostatnio edytowane przez Tomi777 ; 25-04-2020 o 08:55
    ----------------------------------------------------------------------------
    PANDA 4x4 WILD TwinAir 0.9 85KM Turbo 2021 brandNEW 0km
    KIA Rio 1.2 85KM 2021 brandNEW 0km

    QUBO 1.4 2019 77KM 0km sprzedany
    FOX 1.2 55KM 2011 sprzedany
    Fiat Stilo 3d 1.6 16V Z16XEP (Opel) 88tys 2007 sprzedany
    Opel CORSA 1.4 75KM 2018 0km sprzedany

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2020
    Skąd
    Trzebinia
    Wiek
    29
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Qubo 1.4 ben+lpg
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Tomi777 Zobacz post
    Ja kupiłem nówkę na totalnej wyprzedaży z gigant rabatami, zakończenie produkcji, autko akceptowalne, jestem jedynie rozczarowany zestopniowaniem (benzyna) na poziomie samochodu ciężarowego , przy 140km/h mam 5000obrotów

    założyłem 17" i jest gitqubo17.jpg

    QUBO na 17" Opony 205/55/17
    Oryginalne Felgi od MULTIPLI 2 7" 17" ET35

    Bardzo podoba mi się ta przestrzeń w kabinie, ilość powietrza nad głową, naprawdę jak na tak małe autko poniżej 4m to jest unikalna sprawa, siedziałem w znacznie większych samochodach SUVach i czasami było mniej miejsca niż tutaj, genialna widoczność w mieście
    a jak wygląda przekłamanie prędkości przy takiej różnicy w rozmiarze kół?? Sam się zastanawiam nad wsadzeniem czegoś większego od 15" , a nawet montażem skrzyni z tipo 1.4 95km (6 biegów obudowa prawie taka sama )

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Inna skrzynia -to jest myśl ,a gdy padnie silnik to może da radę t-jeta lub choćby wersję 90 KM z Bravo (może tylko głowica jest inna i to wystarczy zmienić ? + oczywiście detale ). Ostatnio jechałem Doblo z 1.4 ,tragedia ,albo klima albo podjazd pod górkę .
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 01-06-2020 o 09:54

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    149
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2005
    Bo Doblo jest do tego silnika za cięźkie. Doblo tylko z dieslem.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nie podoba mi się w tipo
    Napisany przez kjk na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2707
    Ostatni post: 20-08-2024, 15:50
  2. Co podoba mi sie w Tipo
    Napisany przez marx30 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 543
    Ostatni post: 23-08-2023, 07:54
  3. LPG w Qubo
    Napisany przez kera na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-10-2017, 02:05
  4. ogrzewanie qubo 1,3 mtj
    Napisany przez hydraulik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-02-2012, 18:57
  5. Antena QUBO
    Napisany przez parcink na forum Qubo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-03-2009, 15:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plqubo-494podoba-mi-sie-qubo-40318

fiat qubo forum

fiat qubo opinieOpinie o Fiat qubo 77kmFiat Qubo w gazie opiniefiat qubo 1.4 turbo 150kmqubo benzyna czy diesel do kiastafiat qubo 1.4wymiana paska quboQubo 77 km opiniefiat qubo 1.4 t jet swap1.4 73 vs 1.4 77 fiat quboFiat Qubo CZY warto kupic

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl