Trzy dni temu przyblokował mi się trzy raz pod rząd pedał sprzęgła. Od tamtej chwili nic takiego się nie powtórzyło. U mnie w punto II jest sprzęgło hydrauliczne. Czy konieczna jest wymiana sprzęgła? I jaki może być koszt takiej naprawy?
Trzy dni temu przyblokował mi się trzy raz pod rząd pedał sprzęgła. Od tamtej chwili nic takiego się nie powtórzyło. U mnie w punto II jest sprzęgło hydrauliczne. Czy konieczna jest wymiana sprzęgła? I jaki może być koszt takiej naprawy?
Przyblokował w jaki sposób kolego?
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Podczas zmiany biegu z luzu na 1 pedał został w podłodze
Tak dla sprostowania - koleżanka a nie kolega
Pozdrawiam
Przepraszam koleżanko
Jeśli chodzi o pedał na razie zostawiłbym to, jeśli nie dzieje się nic innego ze sprzęgłem. Jeśli "bierze" prawidłowo, wysprzęgla.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Stawiałbym prędzej na samą pompkę wspomagania. A jak powróciło to sprzęgło? Co się dokładnie stało?
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Rzeczywiście nic się nie działo złego od tego momentu. Sprzęgło działało prawidłowo.
A sprzęgło odbiło same, tzn. pod wpływem naciskania mojej stopy. Dwa trzy naciski i powróciło do swojego normalnego położenia.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi
Ja miałem identyczny problem częściej, pomogło odpowietrzenie układu u mechanika
Ja też byłam u mechanika i mi powiedział że trzeba wymienić sprzęgło, nic o odpowietrzaniu mi nie wspomniał koszt około 1000 zł .
ale dlaczego od razu całe sprzęgło, skoro z tego co rozumiem wybiera prawidłowo. Niech spr. Ci koleżanko ewentualnie odpowietrzy. Podjedź jeszcze do innego i zobacz jaką on CI postawi diagnozę, bo coś mi się zdaje że chcą Ciebie skroić. P.s ten 1000 to dużo a nawet bardzo jak za wymianę sprzegła.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Dzwoniłam do paru mechaników i nawet do salonu fiata i rzeczywiście wymiana sprzęgła kosztuje około 1000 zł, a nawet ponad tą kwotę. Niestety, już go wymieniłam A mechanik nic mi nie wspomniał że można go odpowietrzyć, i od razu wspomniał o jego wymianie
kolezanko, wiem ze teraz juz po fakcie ale nie lepiej bylo kupic sprzeglo w jakims sklepie internetowym albo na alledrogo i mechanikowi zaplacic tylko za robocizne? Niestety mechanicy sobie zarabiaja na czesciach, ustawiaja takie chore marze ze potem wychodza takie kwoty. nastepnym razem sprawdź sobie tutaj - zestaw sprzęgła do punto albo wpisz w wyszukiwarkę "sprzęgło punto" i działaj 8)
A jakby po zakupie w internecie i montażu okazało się ze coś nie gra?? Mechanik zdemontuje ci sprzęgło na twój koszt, wysyłka na gwarancje tez na twój koszt, czekasz kilka/kilkanaście dni roboczych na rozpatrzenie gwarancji, jesteś bez samochodu, okazuje się ze gwarancji się nie uwzględnia, bo wina leży po stronie złego montażu, jedziesz do mechanika, on nie ma zastrzeżeń do swojej roboty. Jesteś przerzucany od strony do strony, a i tak nic nie wskórasz. Płacisz jeszcze raz za to samo. A jak zamawiasz u mechanika części i coś nie gra, jedziesz na gwarancje i nie ma mowy o jakimkolwiek problemie. On zamawiał, on robił. Lepiej chyba zapłacić marżę (zamiast za przesyłkę, wiadomo że marża bedzie wyższa ale jednak) jest to w sumie takie ubezpieczenie od późniejszych problemów. I pamiętać, trzymać wszystkie paragony!! Za części i robociznę tak samo.
Bravo 1.9 TD 100 GT => A3 1.8T 150 => S3 1.8T 225
Prawda jest taka, ze w praktyce bywa roznie, ale jak zamawiasz markowe czesci to po pierwsze masz na nie gwarancje, po drugie powinienes miec pewnosc ze beda pasowaly do Twojego auta (masz VIN ktory moze zawsze rozwiac wszelkie ew watpliwosci w kwestii wyboru).
Warto tez miec sprawdzonego mechanika, mozesz kupowac przeciez te czesci po konsultacji z nim. Jesli idziesz do pierwszego lepszego z ulicy to rzeczywiscie istnieje ryzyko, ale jesli mu powierzasz wszystko to rownie dobrze moze Ci zamontowac jakies chinskie czesci ze szrotow i nawet nie bedziesz o tym wiedzial.
Wiadomo, kazdy robi jak chce, ale jak ja mam jakies powazniejsze wymiany wole zadzwonic do mechanika, obgadac co i jak, i zamowic czesci (w niektorych sklepach istnieje nawet opcja wysylki do warsztatu, wiec logistycznie jest to b. wygodne).
A porownywanie kosztow wysylki, ktore oscyluja w granicach 20 PLN, do wielkosci marzy ktore oni stosuja nie ma chyba sensu. No ale jak mowie kazdy ma swoj rozum i kazdy robi to co uwaza za stosowne ze swoim autem
Napisałem że marża jest wyższa, chodzi tylko o porównanie ilości kosztów, ale masz racje, sprawdzony mechanik to podstawa. Ja już miałem przygodę gdy zamówiłem część samemu, mechanik wymienił i super bo zaoszczędziłem parę groszy, ale po 4 miesiącach było gorzej niż przed wymianą. Niby dobra marka ale i tak dupa. I demontaż na mój koszt, wysyłka do firmy też na mój koszt, wszystko musiałem sam załatwiać, biegać od mechanika na pocztę, na poczcie kolejka, bez samochodu byłem. Jestem wyleczony. Teraz mam mechanika, do którego jeździ spooro osób mimo, że warsztat na uboczu, po prostu gość rzetelny i można mu zaufać. Części zamawia zaraz za miastem więc w razie potrzeby, wymiana to kwestia 30 minut. A koszt wysyłki to nie zawsze 20 zł, zależy od gabarytów, wagi. A to, że kupisz coś na internecie i dostarczysz mechanikowi nie jest równoznaczne z tym, ze chińszczyzna nie wyląduje w twoim aucie. Zamieni i nawet nie będziesz o tym wiedział
Jak się to mówi, tak źle, tak niedobrze.
Bravo 1.9 TD 100 GT => A3 1.8T 150 => S3 1.8T 225
A ja proponuje żeby przed "grubszą" naprawą dobrze rozejrzeć się na lokalnym rynku , dzisiaj w służbowym fiacie doblo 1,3 jtd wymieniałem sprzęgło , ale najpierw rozejrzałem się i wyszło na to że w ASO sprzęgło z wymianą kosztowało 770 zł a w hurtowni I.C. samo sprzęgło kosztuje 690zł . A gdybym kupił sprzęgło sam i dał samochód do warsztatu to dodatkowo zapłaciłbym jakieś 300-350zł więc całkowity koszt byłby jakies 1100zł (a w ASO 770) i mam gwarancje na sprzęgło i usługę.
Fiat Punto II 1,2 8v 2000r only pb
Nissan Pathfinder 3,3 V6 2000r pb &lpg