Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2022
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    28
    Postów
    5
    Auto
    Punto II 1.2
    Rocznik
    2004

    Sprzęgło zostaje w podłodze

    Cześć,

    Od około dwóch tygodni jestem właścicielem Punto II rok prod 2004. Problem z samochodem jest taki, że pedał sprzęgła po wciśnięciu zostaje w podłodze. Jest to kłopotliwe podczas ruszania na skrzyżowaniach czy na wzniesieniach. Zastanawiam się czy co może być winowajcą tego problemu, w instrukcjach samodzielnych napraw jak i w instrukcji obsługi nie znalazłem nic na ten temat. Macie jakieś pomysły?

    pozdr.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2022
    Skąd
    Wołomin
    Postów
    1
    Auto
    fiat ducato
    Rocznik
    2007
    Cześć co to znaczy że pedał zostaje w podłodze ?
    W sensie że sprzęgło funkcjonuje tylko pedał nie wraca czy nie działa sprzęgło i pedał jest cały czas w podłodze?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    W samochodach ze sprzęgłem które jest napędzane łapą sprzęgła wystającą na zewnątrz skrzyni w fiatach występował problem z zacierającą się osią łapy sprzęgła, były problemy z stającymi linkami sprzęgła jak również zapieczone łożyska sprzęgła na ryjku skrzyni biegów 2 z 3 napraw wymagają zdjęcia skrzyni 3 z nich to prosta wymiana linki o ile sprzęgło jest nią sterowane.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,736
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Do wymiany pompa hydrauliczna sprzęgła .

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    357
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Do wymiany pompa hydrauliczna sprzęgła .
    Albo wymiana płynu hamulcowego lub odpowietrzenie układu hydraulicznego sprzęgła.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    664
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Miałem identycznie onegdaj w Stilo. Na krótko pomogło odpowietrzenie pompy sprzęgła.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,736
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał szary1977 Zobacz post
    Albo wymiana płynu hamulcowego lub odpowietrzenie układu hydraulicznego sprzęgła.
    Albo,Albo. A na końcu i tak skończy się wymianą pompy. Jeżeli pedał zostaje to wymiana płynu i odpowietrzenie może i to nie koniecznie dać efekt tylko na chwilę. Taki urok tych plastikowych pomp.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2022
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    28
    Postów
    5
    Auto
    Punto II 1.2
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał michalk21 Zobacz post
    Cześć co to znaczy że pedał zostaje w podłodze ?
    W sensie że sprzęgło funkcjonuje tylko pedał nie wraca czy nie działa sprzęgło i pedał jest cały czas w podłodze?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    W samochodach ze sprzęgłem które jest napędzane łapą sprzęgła wystającą na zewnątrz skrzyni w fiatach występował problem z zacierającą się osią łapy sprzęgła, były problemy z stającymi linkami sprzęgła jak również zapieczone łożyska sprzęgła na ryjku skrzyni biegów 2 z 3 napraw wymagają zdjęcia skrzyni 3 z nich to prosta wymiana linki o ile sprzęgło jest nią sterowane.

    Co nie jest zrozumiałe w moim głównym poście? Wyraźnie napisałem, że "sprzęgło po wciśnięciu zostaje w podłodze".
    Ostatnio edytowane przez ArkatoshPL ; 24-04-2022 o 12:42 Powód: edit

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    664
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał ArkatoshPL Zobacz post
    Co nie jest zrozumiałe w moim głównym poście? Wyraźnie napisałem, że "sprzęgło po wciśnięciu zostaje w podłodze".
    Przecież zadał Ci michalk21 pytanie doprecyzowujace.
    Nie rozwiałeś jego wątpliwości.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    593
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Angry

    Facet, "co nie jest zrozumiałe"? Przykładowo to...
    Cytat Napisał ArkatoshPL Zobacz post
    Problem z samochodem jest taki, że pedał sprzęgła po wciśnięciu zostaje w podłodze. Jest to kłopotliwe podczas ruszania na skrzyżowaniach czy na wzniesieniach.
    To jak Ty jeździsz tym samochodem? Jak zmieniasz biegi? Normalnie jest to usterka która uniemożliwia korzystanie z pojazdu.
    A z tekstu wynika, że Ty tak sobie jeździsz, tylko, że jest to trochę "kłopotliwe"...

    Jak tam jest hydraulika, to odpowiedź na temat jest prosta: pompka albo wysprzęglik (jego ewentualne zapowietrzanie się nie jest normalne - zużyty). Ewentualnie niski poziom płynu. Skrajność: w układzie jest inny element hydrauliki siłowej (jakieś dławiki, tłumiki itp.). Albo sprzęgło blokuje się mechanicznie (łapa, docisk, tarcza/"słoneczko").

    PS
    Wiem, że jest technika jazdy bez sprzęgła, ale to trzeba mistrza świata, aby zmieniać biegi bez zgrzytania, bez szkody dla skrzyni.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 26-04-2022 o 20:25

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2022
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    28
    Postów
    5
    Auto
    Punto II 1.2
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Facet, "co nie jest zrozumiałe"? Przykładowo to...

    To jak Ty jeździsz tym samochodem? Jak zmieniasz biegi? Normalnie jest to usterka która uniemożliwia korzystanie z pojazdu.
    A z tekstu wynika, że Ty tak sobie jeździsz, tylko, że jest to trochę "kłopotliwe"...

    Jak tam jest hydraulika, to odpowiedź na temat jest prosta: pompka albo wysprzęglik (jego ewentualne zapowietrzanie się nie jest normalne - zużyty). Ewentualnie niski poziom płynu. Skrajność: w układzie jest inny element hydrauliki siłowej (jakieś dławiki, tłumiki itp.). Albo sprzęgło blokuje się mechanicznie (łapa, docisk, tarcza/"słoneczko").

    PS
    Wiem, że jest technika jazdy bez sprzęgła, ale to trzeba mistrza świata, aby zmieniać biegi bez zgrzytania, bez szkody dla skrzyni.
    Dobrze.. To może jeszcze raz.

    1. Auto jeździ, skręca, hamuje i zmienia biegi prawidłowo,
    2. W pierwszym poście wyraźnie napisałem, że sprzęgło po wciśnięciu i zmianie biegu na wyższy/niższy zostaje w podłodze. Oznacza to, że nie "odbija", dopiero muszę stopą dostać "pod sprzęgło" i wyciągnąć je do góry. Nie dzieje się to cały czas lecz ostatnimi czasy coraz częściej
    3. W pierwszym poście ponadto napisałem, że jest to kłopotliwe podczas ruszania ze wzniesień czy na skrzyżowaniach. Można z tego wywnioskować, że nie jest to problem, który unieruchamia auto.

    Mam nadzieję, że tym razem jest wszystko jasne. (Czytanie ze zrozumieniem nie boli)

    Dodam jeszcze, że w internecie doczytałem, że może być to problem z "zawijającym" się dywanikiem. Niestety to nie będzie to.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,736
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Wymień tą pompę i skończą się dyskusje i Twoje problemy

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    664
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał ArkatoshPL Zobacz post
    Mam nadzieję, że tym razem jest wszystko jasne. (Czytanie ze zrozumieniem nie boli)
    Twoja uwaga jest co najmniej nie na miejscu.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Wymień tą pompę i skończą się dyskusje i Twoje problemy
    Też mam takie zdanie w kwestii pompy.
    Dyskutować można - byle z kulturą.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2022
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    28
    Postów
    5
    Auto
    Punto II 1.2
    Rocznik
    2004
    Dzień Dobry,

    Problemem był zapowietrzony układ. Przy okazji wymiany elementu układu hamulcowego mechanik odpowietrzył cały układ i problem się rozwiązał. Dzięki wszystkim za udział.


 

Podobne tematy

  1. Sprzęgło w podłodze
    Napisany przez radomir na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-05-2019, 11:38
  2. Pedał sprzęgła zostaje w podłodze i nie odbija [Brava 1.2]
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-06-2017, 20:25
  3. Pedał sprzęgła zostaje w podłodze jak sie nagrzeje
    Napisany przez makbet na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-04-2016, 10:02
  4. blokowanie się pedału sprzęgła w podłodze
    Napisany przez zuczeki na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-11-2015, 16:00
  5. [ukł. kierowniczy] Pedał sprzęgła został w podłodze
    Napisany przez Mikicz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-05-2011, 08:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-ii-468sprzeglo-zostaje-w-podlodze-50257

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl