1. Poprawa
- Przestał kopcić na czarno, kopci na biało. Nie zostawia czarnej sadzy pod rurą wydechową. Natomiast białe opary czasem są na dobrym poziomie, a czasem monstrualne.
2. Trasa
W baku była reszta rezerwy 1-2 litry
Zatankowane za 90zł / 4,80 = ok. 18l
Trasa 1 ok. 20 km po mieście, krótkie trasy, korki.
Spalanie wyświetlane przez komputer 25l
Trasa 2 ok. 40 km do A4, zjazdu na Strzelin, powrót krajową. Średnia prędkość 60km.
Na autostradzie lekki gaz na 5, 80kmh – spalanie 8-9 litrów
Średnie spalanie 12l
W baku została prawie cała rezerwa – ok 5-6 litrów.
Samochód spalił na trasie mieszanej 60km (19 – 6 = 13) 13 litrów
Czyli nawet pomijając wyliczenia komputera – ok 20litrów na 100
Wchodzi w rachubę błąd wyświetlacza stanu paliwa i przejechanych kilometrów, ale nie większy niż
3-4 l na 100, tak czy siak ilość hurraoptymistyczna – 16 litrów to sajgon.
3. Inne
Na trasie do Strzelina, 40km ciągłej jazdy – wskaźnik temp. Silnika nie przekroczył ź. Zakładając że prawidłowa wartość, czyli połowa to 90 stopni, temperatura silnika była dużo niższa. Termostat?
4. Sugestie
Sondy lambda są na pewno strasznie zanieczyszczone. Samochód czasem szarpie, tak jakby przyjmował błędne albo nie przyjmował w ogóle danych z sond
Recyrkulacja spalin?
Komputer pokazuje za duże spalanie (ma tę informacje na podstawie wtrysku?) i jest ono mniej więcej zgodne z prawdą. Wyklucza to chyba jakiś wyciek paliwa.
Auto miało inst. gazową, może to efekt złego demontażu?
5. Znalezione na necie
„ale ja bym obstawiał na nieszczelny kolektor doprowadzający mieszankę - bierze lewe powietrze. Samochód jest słabszy i paliwa też bierze więcej.
Pozdrawiam”
„Ja osobiście miałem takie same objawy, które spowodowane były naderwaniem wężyka od MAP-sensora na króćcu przy kolektorze, nie dość że brał fałszywe powietrze to jeszcze MAP-sensor nie widział zmian obciążenia silnika....Naprawa małokosztowna - nożyczki i wężyk 0,5 cm krótszy, 10 minut pracy - no jeszcze niestety był reset ECU...ale wężyk można sprawdzić...Z tym sprawdzeniem sondy to nie tak do końca - owszem multimetr żeby zobaczyć czy wogóle ona żyje ale nie ma nic lepszego od oscyloskopu.....Jaki jest przebieg samochodu i czy ewentualnie sonda była wymieniana już kiedyś?”
„Może i cewka pali ci silnik na 3 garach przeprowadź test:
zdejmuj kolejno przewody ze świec i je zakładał tak aby zawsze chodził na 3 garach, jeżeli bedzie w porządku to silnik powinień chodzić lecz nierówo jeżeli będzie jeszcze nie palił na którymś garze to w przypadku wyjecia przewodu z dobrego cylindra i pozostawieniu 3 w tym jeden popsuty to silnik bedzie gasł i jeszcze bardziej szarpał.
Pozdrawiam” - rozwiązało problem