Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2016
    Skąd
    Sanniki
    Wiek
    48
    Postów
    11
    Auto
    Punto 2 1.2 8V
    Rocznik
    2001

    Silnik 1.1 zamiast 1.2 8v. Brak miejsca na czujnik stukowy.

    Niedawno nabyłem Punto II, ale już w drodze powrotnej pojawiła się żółta kontrolka check engine. Wstawiłem auto do mechanika w celu gruntownego przepatrzenia, rozrządu itp. się okazało że pasek rozrządu do 1.2 8v jaki kupiłem jest za długi. Mechanik powiedział że jest to silnik 1.1. Następnym problemem jest to że czujnik stukowy jest przymocowany w pierwszą wolną dziurkę do bloku a nie w miejscu gdzie powinien być bo nie ma tam dla niego otworu. Przez to silnik dostaje bogata mieszankę i jest bardzo mułowaty oraz pali 10L/100km. Nie mam pojęcia co teraz zrobić w miarę niskim kosztem żeby to jakoś chodziło. Czy idzie wyłączyć ten czujnik z komputera żeby nie włączał trybu serwisowego, wgrać jakiś standardowy maping żeby tyle nie palił ? Czy tylko wymiana silnika wchodzi w grę ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    257
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Jeżeli ktoś tam wpakował 1.1 to albo zwróć auto albo szykuj się na kupno silnika 1.2, bo osprzęt z 1.2 nie będzie działać na 1.1

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2013
    Skąd
    Czeladź
    Wiek
    31
    Postów
    39
    Auto
    stop
    Rocznik
    2016
    Przede wszystkim dowiedz sie jaki silnik jest w samochodzie. Moze masz 1.2 16v? masz 5-cio czy 6-cio biegowa skrzynie?
    Jesli okaze sie, ze w aucie masz zamontowany silnik 1.1 to Ja na Twoim miejscu zwrocilbym samochod.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2016
    Skąd
    Sanniki
    Wiek
    48
    Postów
    11
    Auto
    Punto 2 1.2 8V
    Rocznik
    2001
    zwrot nie wchodzi już w rachubę, już go zarejestrowałem kupiłem rozrząd i nowe opony przy rozrządzie i czujniku stukowym wyszło właśnie że to 1.1 pasek rozrządu ma 125 zębów bo z kompletu nie pasował mechanikowi ten 129, no i brak miejsca na czujnik stukowy, pozostało jeszcze pytanie czy dało by się zblokować ten czujnik lub ominąć jakoś, ewentualnie dospawać do bloku nakrętkę w miejscu stukowego tylko nie wiem jak to wpłynie na spalanie i czy wpłynie, pokazuje jeszcze błąd sondy lambda w banku 1 nie wiem która to podejrzewam że to właśnie konsekwencja tego czujnika i zalewanie silnika

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    257
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    A powiedz mi czy kupiłeś rozrząd po VIN czy tak sobie na pałe? bo w 1.2 z tego co się orientuje stosowali 2 rodzaje pasków, 125 i 129 zębów.
    Co do czujnik sutkowego, on nie ma nic wspólnego z składem mieszanki, swego czasu jeździłem kilka dni z odpiętym czujnikiem i nic się nie działo.
    Według mnie masz coś spaprane z ustawieniem rozrządu.
    Ostatnio edytowane przez Alton88 ; 22-11-2016 o 21:14

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2016
    Skąd
    Sanniki
    Wiek
    48
    Postów
    11
    Auto
    Punto 2 1.2 8V
    Rocznik
    2001
    rozrząd właśnie kupiłem po vin w którym uzyskałem numer silnika i tam są od numeru i do numeru ale wszystkie 129 zębów nie spotkałem 125, natomiast na 125 nawet na pudełku są same silniki 1.1 nie ma 1.2. Pompa wody też po vin była ciutkę inna ale wsadził ją na silikon a pasek dobrał z 1.1. Skoro mówisz że stukowy nie robi problemu to może dlatego że zapala check engina i wtedy mapy idą inne. Ale żeby nie powodował zapalenia lampki musiałby być wkręcony tam gdzie jego miejsce a jest wkręcony na pałę przy alternatorze na przelot. Możliwe że dosmarkanie nakrętki i umocowanie go tam gdzie powinien być coś da w takim układzie żeby nie wchodził w tryb serwisowy.
    Może dlatego że tryb serwisowy jest to go zalewa.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Była robiona diagnostyka komputerowa? Nie wiadomo dlaczego zaświeciła sie kontrolka MIL a czujników to ten system ma kilka które maja wpływ na pracę układu , czujnik spalania stukowego to jeden z nich. Czy dospawać śrubę? Nie robiłbym tak gdyż ten czujnik musi byc przykręcony dokładnyum momentem- chyba 20Nm.*Nie zachowanie tego kryterium będzie skutkowało złą pracą silnika nawet do jego uszkodzenia włącznie. Masz zapewne silnik od 1.1 (seicento, punto) i to jeszcze blok od SPI gdzie takowy czujnik nie występował więc nie ma miejsca na niego

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2016
    Skąd
    Sanniki
    Wiek
    48
    Postów
    11
    Auto
    Punto 2 1.2 8V
    Rocznik
    2001
    nie śrubę tylko nakrętkę czyli zrobiłbym gniazdo do przykręcenia śruby czujnika odpowiednim momentem może by to coś dał, diagnostyka jest taka że lambde na banki 1 mam krytyczną ale ona nie zaświeca lampki i czujnik stukowy który ja zapala podejrzewam że lambda będzie następstwem stukowego

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2016
    Skąd
    Sanniki
    Wiek
    48
    Postów
    11
    Auto
    Punto 2 1.2 8V
    Rocznik
    2001
    Pora zakończyć temat, spawanie do bloku sobie darowałem za to dospawałem do śruby mocującej alternator (tej najbliżej środka bloku) mniejszą śrubę tak żeby weszła w czujnik stukowy i dokręciłem czujnik do niej nakrętką. Na czujniku od razu pojawiły się większe napięcia i lampka check mi zgasła (udało się oszukać komputer). Idealnie może nie jest, ale mocno się poprawiło bo spalanie mam średnio jakieś 7 litrów.


 

Podobne tematy

  1. Pytanie o czujnik stukowy fiat mara weekend 1.6 16 v 99r
    Napisany przez gilmani84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-07-2015, 23:44
  2. Bravo jak podłączyć czujnik stukowy, impulsator (czujnik prędkości)
    Napisany przez dawiddawido na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-06-2015, 21:15
  3. Czujnik Chlodnicy BRAK KABLI do podlaczenia
    Napisany przez zupson na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 27-06-2013, 17:30
  4. [silnik] Jaki silnik zamiast 1.4 12v Plug & Play
    Napisany przez Banas921 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 21-03-2011, 01:33
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 19:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-ii-468silnik-1-1-zamiast-1-2-8v-brak-miejsca-na-czujnik-stukowy-34464

Czujnik spalania stukowegi Fiat punto 1 1.2 8v

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl