Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    19
    Auto
    Punto II FL 2003

    Rzęzienie przy puszczonym sprzęgle. Łożysko oporowe?

    Witam,

    Ostatnio pojawił się z autem nowy problem. Odpalam a tu z silnika wydobywa się hałas który powiedziałbym podobny jest do dźwięku jaki wydaje silnik jak szybko się cofa.

    Zwiększa się wraz ze zwiększeniem obrotów, na każdym biegu, także jałowym.
    Cichnie gdy naciska się sprzęgło.

    Czy to może być łożysko oporowe przy sprzęgle?

    Dodam, że nie ma żadnych spadków przy przekazywaniu mocy na sprzęgle, rusza i jeździ normalnie, sprzęgło działa tak jak działało.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za okazaną pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wiesz co raczej to chyba nie łożysko gdyż podczas pozostawienia samochodu na biegu jałowym łożysko nie dotyka docisku a co za tym idzie nie jest w ruchu. bardziej stawiałbym na ślizgającą się tarcze po docisku. i wtedy podczas wciśnięcia sprzęgła docisk całkiem puszcza tarcze i dlatego nie masz tych dziwnych odgłosów. myślę że twoja tarcza pracuje juz na nitach

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    19
    Auto
    Punto II FL 2003
    myślę że możesz mieć racje.

    Możesz coś więcej powiedzieć? Np. co w praktyce znaczy "tarcza pracuje tylko na nitach"?
    Czym jeszcze może to się objawić? I najważniejsze - czy przez parę dni zanim się tym nie zajmę można autem jeździć? Z czego wiem jeśli było by to łożysko oporowe to jeszcze trochę pojeździć można... krótkie trasy - na uczelnie, do mechanika etc.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    to nie łozysko ale faktycznie z łożyskiem mógłbyś trochę jeździć z tarczą w tym stanie jakim masz niestety. o co chodzi?? już mówię. tarcza ma okładziny znitowane i widać okładzin już nie ma i trze nitami niestety nie poleca się jazdy na takim sprzęgle z racji tego że możesz niedługo w ogóle sprzęgła nie mieć. więc jak najszybciej udaj się do mechaniora

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Luknij na fotkę tarcza i będziesz wiedział o czym kolega pisze
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no dokładnie masz już zdjęcie i wiesz wszystko

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    19
    Auto
    Punto II FL 2003
    Ale zastanawia mnie jedna rzecz. Odgłos ocierania ma bardzo wysoką częstotliwość i wzrasta w raz z obrotami. Mogę nawet Wam dźwięk który nagrałem komórką pokazać

    http://rapidshare.com/files/445343796/Recording.amr

    Chodzi o to - częstotliwość tarcia jest tak duża że gdyby tarły tak o siebie ruchome elementy sprzęgła które przekazują moc to nawet bym nie ruszył z miejsca. Odgłos ewidentnie wskazuje że to jakiś ruchomy element ociera się o nie ruchomy. Gdyby moja tarcza była starta aż do nitów to pewnie i wydobywał by się jakiś odgłos, ale że jechałem tym samochodem to miałby mniejszą częstowtliwość - taką jak strata obrotów między jednym wałem a drugim. A tutaj trze tak szybko jak właśnie obracający się wał od silnika. Na dodatek - na pół sprzęgle nie charczy. Nawet leciutko naciśnięte sprzęgło powoduje całkowite wyciszenie hałasu.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no jak uważasz ja obstawiam tarcze lub któryś z elementów sprzęgła. ale zrobisz jak uważasz. ja jednak bym nie jeździł tym autem

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    19
    Auto
    Punto II FL 2003
    i tak nie mam zamiaru jechać dalej niż na kanał

    Ale plan mam robić to sam ze zaznajomionym mechanikiem, dlatego założyłem ten temat - żeby właśnie zebrać wszystkie sugestie - a nuż któraś okażę się trafna. To że ja mam już jakieś swoje podejrzenia nic nie zmienia. A wszystko i tak sprowadza się do tego że trzeba pół auta rozebrać żeby to wyciągnąć a wtedy już samo się okaże co to.

    Także jak ktoś ma jeszcze jakąś koncepcje to piszcie, na pewno się przyda

    Dzięki!

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Łożysko oporowe pracuje tylko w momencie kiedy wciskasz pedał sprzęgła. Gdy pedał jest w pozycji neutralnej to wtedy łożysko oporowe nie pracuje. Czyli idąc tym tropem, coś nie tak ze skrzynią (zapewne łożysko).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    19
    Auto
    Punto II FL 2003
    Cytat Napisał miszko
    Łożysko oporowe pracuje tylko w momencie kiedy wciskasz pedał sprzęgła. Gdy pedał jest w pozycji neutralnej to wtedy łożysko oporowe nie pracuje. Czyli idąc tym tropem, coś nie tak ze skrzynią (zapewne łożysko).
    Otóż z czego wiem i co pokazał przykład mojego punciaka. Nie do końca tak jest. Uszkodzone łożysko rzęziło na puszczonym sprzęgle, a nawet lekko muskając pedał i odciągając tarcze łożysko się dociskało i nie hałasowało.

    Bo okazało się że to właśnie to łożysko, zgodnie ze wstępną diagnozą. Na szczęście
    Dziękuję za wszystkie pomocne wypowiedzi

    Samochód naprawiony


 

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] Łożysko czy tuleja zawieszenia?
    Napisany przez tjsz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 26-11-2010, 23:55
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-09-2010, 23:03
  3. 1.9 JTD drgania przy przyśpieszaniu
    Napisany przez peszko na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-05-2010, 23:25
  4. [zawieszenie] Łożysko piasty koła
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-05-2010, 21:45
  5. [skrzynia biegów] Rdzawy osad w sprzęgle
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-12-2009, 22:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-ii-468rzezienie-przy-puszczonym-sprzegle-lozysko-oporowe-11498

lozysko w sprzegle

lozysko sprzegla punto2

lozysko oporowe

uszkodzone lozysko oporowe

lozysko na sprzegle
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl