Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Punto 1.2 automat
    Rocznik
    2001

    Punto 1.2 2001r automat - coraz mniej ochoczy

    Czesc ekipa
    No i spelnilem swoje male marzenie. Cale zycie jezdze jakimis krowami a zawsze chcialem miec malego Fiata tak, brzmi to dziwnie ale z zona sprzedalismy Jeepa i kupilismy m.in. Punto 2001 1.2 automat z lpg stag 200
    Zona dzieki mojemu skrzywieniu zakochala sie w automatach i wybor padl na powyzsze punto
    Zadowoleni bylismy na maksa, zwlaszcza lejac 6,5l a nie 21l. Mamy go trzy tygodnie, pierwszy dzieN trasa na mazury 420km. Zauwazyc sie jednak dalo, ze przy mocnym wcisnieciu gazu samochod jak by podskakiwal. wystarczylo popuscic gazu i bylo ok. Teraz w ciagu 5 dni zrobilismy 3 wycieczki autostrada do szpitala po 350km kazda. Predkosci trasowe rzedu 120-135km. No i cholera jasna zjawisko sie nasililo. az strach bylo wciskac gaz. Na economy czy co to tam (literka e przy dzwigni zmiany biegow) jeszcze gorzej go chodzilo, zrzucal biegi strasznie ostro i krecil sie bog wie po co. Ale nadal punciaczek jechal OK ze tak powiem.
    Najgorsze nastapilo dzisiaj. Zona dostala boli porodowych to A2 i dzida do Lodzi. Predkosc 130-140 i jedziemy. Co ciekawe wczesniej mial bardzo niskie zawsze obrot. A tu nagle 3500 przy 130km/h. Po zrobieniu 60km z czego 30 na autostradzi e okazalo sie ze fiat nie jedzie. Nie rozpedza sie, zle przerzuca biegi i glupieje. Nagle moja predkosc spadla do 90-100 i ledwo sie wloklem. W takim momencie to troche glupia wpadka
    przelaczylem wahje na reczne majtanie biegami, ciut madrzej to robilem niz skrzynia ale nadal nie jechal. Z bramek ledwo ruszal, z gorki bujnal sie do 120 a zaraz bralem tira i .. zwolnil do 90. Wciskac gazu nie moglem bo obroty lecialy strasznie do goru bez efektu w przekazaniu mocy. Pod koniec jazdy zaczela sie swiecic czerwona kontrolka samochodziku Z otwarta maska.
    Ledwo dojechalismy do szptala.. i nie wiem czy wrocimy. Wlasnie siedzd na porodowce i staram sie wspieraz zonke
    Mial ktos taki przypadek? A moze ktos z Lodzi lub Warszawy jest s stanie pomoc.
    olsju w skrzyni nie sprawdzalem bo nie bylo czasu na to, moze rano mi sie uda choc jeszcze nie sprawdzalem nawet gdzie sie spdawdza olej w gearboxie i czy na rozgrzanym, pracjujacym na N czy na zimnym na postosu.
    Poprosze o jakies podpowiedzi, sugestie i doswiadczenia.
    Dziekuje i pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    417
    Auto
    Brava 1.6 16v Ulysse 3.0 V6 500x 1.5
    Rocznik
    1996 2005 2023
    To podskakiwanie to możliwe przeguby wewnętrzne. Autem bardziej rzucało przy przyśpieszaniu? Jeśli chodzi o samą pracę skrzyni warto sprawdzić olej. Sprawdza się na pracującym silniku, na miarce z jednej strony masz skalę dla zimnego oleju a z drugiej dla ciepłego. Miarkę zlokalizujesz pod akumulatorem z przodu skrzyni. Warto jeszcze podłączyć się komputerem do sterownika skrzyni i silnika sprawdzić ewentualne błędy. Pozdrawiam ciebie no i żonkę

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Punto 1.2 automat
    Rocznik
    2001
    Dzieki. Jest zdrowy synek na powierzchni.
    Na zimnym jechal rano calkiem ok ale po lekkim rozgrzaniu zaczely sie znowu kwiatki.
    Hmm niezle skitrany ten bagnet. A jak go sie wyciaga? Szarpie - nie idzie. Krece - nie kreci sie.. a nie chce wyrwac calej rurki. A moze ma jakies zabezpieczenie, ktorego.nie widzialem turlajac sie.po chodniku pod szpitalem?

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Mi to wygląda i bym stawiał na niedobór oleju w skrzyni. Czym prędzej sprawdź jego poziom, a najlepiej to go wymień na nowy i zalej do poziomu.

    PS Gratulacje z okazji narodzin syna!
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Punto 1.2 automat
    Rocznik
    2001
    Ok tylko mam do domu 120km. I po pierwsze nie moge wyjac bagnetu po drugie musial bym pewnie zrobic ewentualna dolewke "czegos" zeby dojechac do domu o tam jak jalezy zrobic wymiane.
    Gdzies czytalem, ze zwykly mobil 220 daje rade..

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Punto 1.2 automat
    Rocznik
    2001
    No i dojechalem do domu, pomalutku 90-100 na autostradzie i bez problemow, byle bez buta na zimno chodzi super
    ogarne sie i zerkne na ten olej.
    Hmm A on ma chlodnice oleju? Bo skoro po nagrzaniu sie "psuje" to oprocz stanu moze warto sprawdzic chlodniczke..
    Tutela zamowiony 2l tylko teraz dopasc filtr oleju..

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    417
    Auto
    Brava 1.6 16v Ulysse 3.0 V6 500x 1.5
    Rocznik
    1996 2005 2023
    Na uchwycie miarki oleju masz zatrzask na metalowym sprężystym pasku, jak go odegniesz to ciągniesz miarkę do góry, kręcić się nie będzie bo ma klin który ustawia ją tylko w 2 pozycjach. Chłodnice oleju są dwie, połączone szeregowo. Jedna jest taka solidna aluminiowa, druga to zwykła U rurka przed chłodnicą klimy, przez wlot w zderzaku widać obydwie. Filtr będzie bardzo ciężko dostać jedynie serwis. Ile auto ma przebiegu? Może to wcale nie wina skrzyni a silnika i jak się rozgrzeje to powoduje takie kwiatki. Jak mi siadły przewody WN to właśnie auto było mułowane wypadał zapłon ale tylko na ciepłym silniku, na zimnym było ok.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Punto 1.2 automat
    Rocznik
    2001
    Hej,
    Ok dobralem sie kilka dni temu do tego. I moge krecic bagnetem od skrzyni
    Ogolnei strasznie scisło tam siedzi. A zatrzasku zadnego tam nie widzę. Wyjałem go tak ze od gory złapałem sznurkiem, od dołu troche ruszałem, kreciłem i wylazł. Po prostu straszliwie ścislo siedzi.
    No i oleju oczywiscie brak, na samym dziobku miarki sie ukazuje.
    Oczywiście 2l oleju juz kupilem Tutela, czekam na filtr. Po rabacie jakies 170zł wyszedł.
    Tylko jakos nie moge odkrecic tego starego, cholera, co za dojście Ale powalczę z tym.
    Ciekawe gdzie olej ubywał, bo ewidentnie gdzieś zmykał, gdyż skrzynia coraz gorzej pracowała i coraz gorzej i coraz gorzej.

    Przebiegu ma ponad 190 tys

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Punto 1.2 automat
    Rocznik
    2001
    Pomóżcie
    Nie wiem OCB.
    Wymienilem filtr, wymienilem olej. Wlalem 2l (uprzedzajac Wasze pytanie - przy nalewaniu nie wyciekło wiecej jak 20-30ml).
    Z tego co czytałem to wlazi max niecałe 2l, że po wlaniu 1,5l juz warto kontrolować ilosc dolewanego oleum.
    A u mnie? po wlaniu 2l na zimno jest praktycznie minimum, na ciepło jeszcze sporo za mało. Po dobrym rozgrzaniu, przewachlowaniu biegami, ustawieniu na "N" i pracującym silniku bagnet pokazuje, ze jeszcze dobre 0,5l wlezie żeby byl odpowiedni stan. Co Wy na to?
    Punciaczek jeździ ale nadal szarpie i dziwnie wrzuca biegi jak dostanie dużo gazu (ale napewno lepiej jeździ niż przed wymianą). Tak wiec sprawa dotyczyc może tej ilosci oleju ale czemu nadal jest za mało?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Punto 1.2 automat
    Rocznik
    2001
    I co? Nikt nic nie podpowie?
    Dziwne, że po wlaniu 2l oleju - na zgaszonym jest OK a na pracujacym duuużo za mało.
    A zawsze sprawdzało sie olej w automacie na pracującym silniku.
    Nie wiem czy dolewać oleju czy nie ..

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Punto 1.2 automat
    Rocznik
    2001
    Ok oleje podolewane. Calyc zas bylo za malo.Wlalem 2,5l. I bylo minimum. Teraz oberwal straszne baty (ciagle skrzyynia chodzila źle !!). SPrawdzam a tu jest za duzo oleju. I nagle po tych batach zaczęła skrzynka chodzic dobrze
    Mam dwa błędy
    P1135 (lambda? .. pewnie przez LPG)
    P1709 - a to co to ??
    Dodam, ze po przebutowaniu Puncinki zaczęła się swiecic kontrolka:



 

Podobne tematy

  1. Punto II 1.2 16V automat
    Napisany przez american77 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-03-2018, 21:04
  2. Hak automat lotkę do Grande Punto
    Napisany przez stilo3d na forum Kupię
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-01-2015, 13:53
  3. interesuje mnie jakie macie spalanie punto 2 1,2 8w 2001r
    Napisany przez piotrek.punto na forum Punto II
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 07-06-2014, 16:12
  4. Błędy P0352 fiat punto 1.2 8v 2001r.
    Napisany przez Tomasuzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-09-2013, 13:33
  5. [auto na części] Wszystkie części samochodu Fiat Punto 2 1.9 JTD 2001r
    Napisany przez Bazylmdc na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-08-2013, 22:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czerwona kontrolki w punto grande

punto 1.2 automat przy cieplym oleju nie jedzie

czerwona kontrolka fiat punto

Fiat P1709

skrzynia CVT fiat punto

punto 2 automat opinie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl