Witam,
Mam problem z moim kropem 1.2 60km 2002r. Gdy temperatura spada na zewnatrz do ok -10 to przy temperaturze glikolu od ok 0-25'C (2min po odpaleniu) pojawia sie problem z silnikiem. Auto traci zupełnie moc szarpie i nie jedzie- ( niekiedy pojawia sie efekt kangura). Generalnie im cieplej na zewnątrz tym efekt jest mniejszy i teoretycznie da się jechać. Problem pojawia się też z odpalaniem gdy ciepły(trzeba nim długo kręcić żeby odpalił, gdy zimny pali od strzala). Wymienione swiece wyczyszczona przepustnica i map sensor. Błędów typu marchewa brak.

Tak zachowuje sie zaraz po odpaleniu
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 13,6 V
Licznik przebiegu: 135405 km
Ilość ponownych zapisów: 1
Prędkość pojazdu: 7 km/h
Obroty silnika: 1246 obr/min
Temperatura wody: -7 °C
Temperatura powietrza: -5 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 11,1 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 8,7
Czas wtrysku: 4,160 ms
Czas ładowania cewki 1: 2,176 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,222 ms
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,6734 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,9223 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,8198 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,7759 V
Wypadające zapłony (uszkodz. emisji): NIE
Wypadające zapłony (uszkodz. katalizatora): NIE
Monitorowanie katalizatora: Ok
Monitorowanie systemu paliwowego: Ok
Obciążenie silnika: 40,750 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 703 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 782 mBar
Kąt przepustnicy: 14,7 °
Kąt przepustnicy: %
Pozycja pedału przyspieszenia: Średni
Pozycja silnika krokowego: 104 kroków
Nauczone otwarcie na wolnych obrotach: 0,0 %
Otwarcie siln. krok. w pętli zamkniętej: 3,5 %
Otwarcie nastawnika biegu jałowego: 32,8 %
Adaptacja koła fonicznego:
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,913 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,219 V
Integrator sondy lambda 1: 1,000000 %
Integrator sondy lambda 2: 1,000000 %
Stan lambda przed kat.: W pętli wpół zamkniętej
Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Bogata
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Ograniczenie dolne
Kontrola lambda 1 przed kat.: Ok
Wartość adaptacji składu mieszanki: 1,072475 %
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 1207 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: %
Napełnienie kanistra: 0,0000 %
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: Bar
Ciśnienie atmosferyczne: 974 mBar
Wejście automatycznej skrzyni biegów:
Pozycja dźwigni zmiany biegów:
Włączony bieg: 2

Tak zachowuje się w momencie braku mocy gdy próbuje go bujnąć na siłe
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 13,7 V
Licznik przebiegu: 135405 km
Prędkość pojazdu: 19 km/h
Obroty silnika: 1427 obr/min
Temperatura wody: 11 °C
Temperatura powietrza: -4 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 7,9 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 5,8
Czas wtrysku: 23,250 ms
Czas ładowania cewki 1: 2,172 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,208 ms
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 1,0492 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 1,2151 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 1,0053 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 1,1224 V
Wypadające zapłony (uszkodz. emisji): NIE
Wypadające zapłony (uszkodz. katalizatora): NIE
Obciążenie silnika: 70,625 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 951 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 960 mBar
Stosunek powietrze/paliwo:
Warunek adaptacji powietrze/paliwo:
Kąt przepustnicy: 41,8 °
Kąt przepustnicy: %
Pozycja pedału przyspieszenia: Średni
Pozycja silnika krokowego: 103 kroków
Nauczone otwarcie na wolnych obrotach: 0,0 %
Otwarcie siln. krok. w pętli zamkniętej: 2,5 %
Otwarcie nastawnika biegu jałowego: 28,4 %
Adaptacja koła fonicznego: Ok
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,043 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,083 V
Integrator sondy lambda 1: 0,750000 %
Integrator sondy lambda 2: 1,000000 %
Stan lambda przed kat.: W pętli wpół zamkniętej
Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Ubogi
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Ograniczenie dolne
Kontrola lambda 1 przed kat.: Ok
Wartość adaptacji składu mieszanki: 1,000000 %
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 1192 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Napełnienie kanistra: 0,0000 %
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: Bar
Ciśnienie atmosferyczne: 974 mBar
Wejście automatycznej skrzyni biegów:
Pozycja dźwigni zmiany biegów:
Włączony bieg: 2
ODCZYT PARAMETRÓW
Napięcie akumulatora: 13,7 V
Licznik przebiegu: 135406 km
Prędkość pojazdu: 42 km/h
Obroty silnika: 2142 obr/min
Temperatura wody: 21 °C
Temperatura powietrza: -5 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 15,6 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 13,2
Czas wtrysku: 20,244 ms
Czas ładowania cewki 1: 2,166 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,208 ms
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,9174 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 1,0834 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 1,1663 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 1,2688 V
Wypadające zapłony (uszkodz. emisji): NIE
Wypadające zapłony (uszkodz. katalizatora): NIE
Monitorowanie katalizatora: Ok
Monitorowanie systemu paliwowego: Ok
Obciążenie silnika: 111,500 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 922 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 940 mBar
Stosunek powietrze/paliwo:
Warunek adaptacji powietrze/paliwo:
Kąt przepustnicy: 38,8 °
Kąt przepustnicy: %
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Pozycja silnika krokowego: 107 kroków
Nauczone otwarcie na wolnych obrotach: 0,0 %
Otwarcie siln. krok. w pętli zamkniętej: 2,5 %
Otwarcie nastawnika biegu jałowego: 23,7 %
Adaptacja koła fonicznego: Ok
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,048 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,039 V
Integrator sondy lambda 1: 0,750000 %
Integrator sondy lambda 2: 1,000000 %
Stan lambda przed kat.: W pętli wpół zamkniętej
Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Ubogi
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Ograniczenie dolne
Kontrola lambda 1 przed kat.: Ok
Wartość adaptacji składu mieszanki: 1,000000 %
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 1104 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Napełnienie kanistra: 0,0000 %
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: Bar
Ciśnienie atmosferyczne: 974 mBar
Wejście automatycznej skrzyni biegów:
Pozycja dźwigni zmiany biegów:
Włączony bieg: 4

A tak zachowuje się jak jedzie już normalnie
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 13,7 V
Licznik przebiegu: 135406 km
Prędkość pojazdu: 52 km/h
Obroty silnika: 1958 obr/min
Temperatura wody: 48 °C
Temperatura powietrza: -5 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 29,7 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 22,4
Czas wtrysku: 4,626 ms
Czas ładowania cewki 1: 2,162 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,202 ms
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,8638 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,7808 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,7222 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,9565 V
Wypadające zapłony (uszkodz. emisji): NIE
Wypadające zapłony (uszkodz. katalizatora): NIE
Monitorowanie katalizatora: Ok
Monitorowanie systemu paliwowego: Ok
Obciążenie silnika: 18,875 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 270 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 272 mBar
Stosunek powietrze/paliwo:
Warunek adaptacji powietrze/paliwo:
Kąt przepustnicy: 0,4 °
Kąt przepustnicy: %
Pozycja pedału przyspieszenia: Średni
Pozycja silnika krokowego: 91 kroków
Nauczone otwarcie na wolnych obrotach: 0,0 %
Otwarcie siln. krok. w pętli zamkniętej: 3,0 %
Otwarcie nastawnika biegu jałowego: 17,2 %
Adaptacja koła fonicznego: Ok
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,727 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,786 V
Integrator sondy lambda 1: 1,250000 %
Integrator sondy lambda 2: 1,000000 %
Stan lambda przed kat.: Pętla zamknięta
Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Ubogi
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Ograniczenie dolne
Kontrola lambda 1 przed kat.: Ok
Wartość adaptacji składu mieszanki: 1,000000 %
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 920 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 8,1 %
Napełnienie kanistra: 0,1000 %
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: Bar
Ciśnienie atmosferyczne: 974 mBar
Wejście automatycznej skrzyni biegów:
Pozycja dźwigni zmiany biegów:
Włączony bieg: 4

Czy może ma ktoś pomysł co może być nie tak?