Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
Like Tree3lubi to!

Temat: problem z elektryką  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2019
    Skąd
    rychwał
    Wiek
    56
    Postów
    14
    Auto
    punto 2 1.2 60s
    Rocznik
    2001

    problem z elektryką

    problem z elektryką
    Dzień Dobry. Zwracam się do was o pomoc w walce z awarią mojego Puntasa. A mianowicie. Zaczeło się od tego, że pewnego dnia Punto 2 rocznik 2001 zaczął kręcić ale na odpalił. Po przekręceniu kluczyka nie podniosła się wskazówka paliwa oraz zaczęła mrugać lampka od rezerwy, a także nie zgasła lampka żółta z rysunkiem silnika. Z racji tego, że samochód stał na dworze i miał przez pare dni uchylone delikatnie szyby a padał deszcz myślałem że może zawilgotniał więc wstawiłem go do garażu. Po paru dniach spróbowałem odpalić samochód i okazało się że zrobił to bez problemu. Tylko paliła się lampka z silniczkiem. Po zdjęciu klemy minusowej na parę godzin ten problem też znikł. Przez parę dni było ok. Niestety w najmniej oczekiwanym momencie znowu problem powrócił i to tylko na parę godzin. Mineło parę dni normalnej eksploatacji i samochód znowu zawiódł z tym samym problemem. Dodatkowo w czasie jazdy przestał działać prędkościomierz i kierunkowskazy. Trafił do warsztatu na lawecie. Po zdjęciu z lawety samochód normalnie zaczął pracować tylko paliła się lampka silniczka. Problem się powtarza w wilgotne dni. Objawy: po przekręceniu stacyjki nie podnosi się wskaźnik paliwa. Słychać prace pompy. Następnie zaczyna mrugać lampka rezerwy i zapala się podświetlenie tablicy rozdzielczej. Brak kierunkowskazów, długich świateł, świateł awaryjnych, sygnalizacji podgrzewania tylnej szyby, sygnalizacji i światła tylnego przeciwmgłowego. Wyczyściłem wszystkie bezpieczniki oraz wszystkie punkty masowe. Efekt żaden.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2015
    Skąd
    Gorzów Wlkp
    Postów
    21
    Auto
    Punto 1,2,Bravo 2.0 20v,Palio 1,6,Alfa147
    Rocznik
    11.2000
    Witam.Moim zdaniem wychodzi jednak na to że problem jest z masą przełącznika i tablicy.Miałem takie przypadki w serwisie ale minęło już wiele lat i pamięć zawodzi.O ile pamiętam masa ta jest wewnątrz pojazdu po lewej lub po prawej stronie z boku nadkola za wykładziną lub listwą.
    Ostatnio edytowane przez lutkolba2 ; 27-11-2020 o 16:37
    slawolp lubi to.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał lutkolba2 Zobacz post
    Witam.Moim zdaniem wychodzi jednak na to że problem jest z masą przełącznika i tablicy.
    Tak by mogło być i być może jest , ale światła mijania działają a to ta sama masa przełącznika i BSI .
    A to by mogło oznaczać , że masa jednak jest . Ja bym wymontował BSI i przyjrzał się w szczególności tylnemu 36 pin gniazdu i wtyczce.
    Przy okazji można sprawdzić masę .
    slawolp lubi to.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2019
    Skąd
    rychwał
    Wiek
    56
    Postów
    14
    Auto
    punto 2 1.2 60s
    Rocznik
    2001
    Dziękuje za komentarz. Masa jest po stronie pasażera. Też do niej dotarłem. Była bez zarzutu. Ale i tak ja przeczyściłem.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dziękuje za komentarz. Mam pytanie. Czy masa idzie od punktu masowego bezpośrednio do BSI? Czy może po drodze jest jakieś gniazdo/złaczka?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Z punktu masowego wychodzi kilka przewodów masowych jednocześnie .Do BSI biegną równolegle dwa przewody masowe i wchodzą do tylnej wtyczki , o której wcześniej pisałem na piny 8 i 9 . Z tego samego punktu masy biegnie trzeci przewód do włącznika świateł awaryjnych oraz czwarty do przełącznika zespolonego pod kierownicą.Wszystkie te przewody biegną bezpośrednio .Pierwszym miejscem krytycznym jest właśnie ten punkt , a dokładnie co się dzieje wewnątrz czarnej obudowy . Drugim miejscem które może odpowiadać za awarię jest tylne gniazdo 36pin . Do tego gniazda dochodzi masa ,sterowanie światłami awaryjnymi ,sterowanie migaczami, jest połączenie sieci can z licznikiem , zasilanie licznika itd. Dlatego oględziny tego miejsca pod kątem zaśniedzenia , zawilgocenia , białego nalotu, jest również wskazane . To oczywiście nie wszystkie możliwe przyczyny usterki .
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2019
    Skąd
    rychwał
    Wiek
    56
    Postów
    14
    Auto
    punto 2 1.2 60s
    Rocznik
    2001
    Dziękuję za super wytłumaczenie. Rozumiem że do wtyczki 36-pinowej na 8 i 9 pin wchodzi masa i z tej samej wtyczki wychodzi z pina 36 i 31 sygnał do zespołu wskaźników. Pytam bo na schemacie wygląda to trochę inaczej.

    Przechwytywanie.jpg


    I jeszcze jedno pytanie. Jaka jest możliwość że uszkodzeniu uległo BSI?

    Pozdrawiam.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez slawolp ; 08-12-2020 o 01:57

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Tylne 36 pinowe gniazdo z niebieską wtyczką na schematach jest traktowane jako trzy osobne złącza , określane jako D - E - F . Co do Bsi , jeżeli jest sprawne i co bardzo ważne prawidłowo zasilane , musi wykonywać podstawowe funkcje takie jak sterowanie oświetleniem , centralnym zamkiem , podgrzewaniem szyby itd. Uruchomienie auta to jest zupełnie inny temat . Na przykład światło awaryjne , do prawidłowego działania potrzebuje tylko napięcia +12V na bezpieczniku F53 , masy pin 8.9 oraz chwilowego podana masy poprzez włącznik świateł awaryjnych na pin 34 .
    Jeżeli spełnione są te warunki minimum , a nie słychać przynajmniej tykania przekaźnika można założyć , że Bsi jest uszkodzone. Tak czy owak należy dokonać solidnych pomiarów elektrycznych aby być pewnym diagnozy .
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2019
    Skąd
    rychwał
    Wiek
    56
    Postów
    14
    Auto
    punto 2 1.2 60s
    Rocznik
    2001
    Witam ponownie.
    Na obecną chwilę jestem po wyczyszczeniu "czarnej kostki" przy punkcie masowym C20 i sprawdzeniu przewodów masowych od punktu masowego do BSi (pin 8,9) oraz przewodów z pinów 36 i 31 do tablicy wskaźników. Jest ok. Same piny w gnieździe 36-pinowym wyglądają na czyste. Teraz przy sprzyjającej temperaturze podłączę tablice wskaźników oraz BSI i zobaczymy jaki będzie efekt. Dziękuję za pomoc.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2019
    Skąd
    rychwał
    Wiek
    56
    Postów
    14
    Auto
    punto 2 1.2 60s
    Rocznik
    2001
    Witam ponownie. Aktualizacja!!!

    Złożyłem. I kicha. Już nie ma opcji, że jest i niema. Teraz już jest tylko niema. Nie mam już pomysłu, gdzie jeszcze zajrzeć, co sprawdzić. Próbowałem nawet odpalić bez podłączonej tablicy wskaźników. Brak efektu. Może spróbować odpiąć wszystkie kable od BSI, zostawić tyko ten tylni z pinem 36 i włączyć zapłon bez odpalania by zobaczyć czy coś się zmieniło. Tylko czy do BSi są tylko te tylnie gniazda, czy również te z przodu? Proszę o poradę.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Wszystko co istotne opisałem w poście 7 . Z tego co Ty napisałeś wynika , że do BSI dochodzi minus czyli masa oraz plus 12V i jesteś tego pewny .
    Mimo wszystko nie działają nawet światła awaryjne . Tak wygląda test BSI aby sprawdzić działanie podstawowych funkcji , w tym wypadku świateł awaryjnych .
    Jeżeli tak podłączone BSI będzie działało , a w samochodzie nie to oznacza , że jest problem z zasilaniem i źle sprawdziłeś masy lub plus 12V dochodzące do BSI . Jeżeli nie będzie działało to znaczy , że jest uszkodzone i pora poszukać innego .
    Tu jest link do filmu aby nie być gołosłownym https://youtu.be/hOUhBZIErCs
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2019
    Skąd
    rychwał
    Wiek
    56
    Postów
    14
    Auto
    punto 2 1.2 60s
    Rocznik
    2001
    Dziękuję bardzo. Super.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2019
    Skąd
    rychwał
    Wiek
    56
    Postów
    14
    Auto
    punto 2 1.2 60s
    Rocznik
    2001
    Dzień Dobry. Wszystkiego Najlepszego z okazji Świąt.
    A teraz do rzeczy. Sprawdziłem BSI metodą podaną przez Ciebie. No i okazało się, że BSI jest uszkodzone, no chyba że sam je załatwiłem, bo przewód podłączony do pinu 34 przyłożyłem do plusa akumulatora a nie minusa. Nie zmienia to faktu, że po poprawnym podłączeniu BSI nie przeszło testu. Teraz chcę kupić inne. Takie znalazłem. Pytanie: co to jest to czarne z dwoma gniazdami i gdzie to znajdę w punto? czy mogę tym licznikiem zastąpić licznik który mam obecnie gdzie jest tylko prędkościomierz i wskaźnik paliwa? Czy muszę kupić całość, czy tylko wystarczy BSI? Pozdrawiam.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Witam serdecznie i odwzajemniam życzenia .

    Cytat Napisał slawolp Zobacz post
    no chyba że sam je załatwiłem, bo przewód podłączony do pinu 34 przyłożyłem do plusa akumulatora a nie minusa.
    To nie powinno nic uszkodzić.
    Cytat Napisał slawolp Zobacz post
    co to jest to czarne z dwoma gniazdami i gdzie to znajdę w punto?
    To jest ECU czyli moduł sterujący silnika , a znajduje się pod filtrem powietrza obok przepustnicy.
    Cytat Napisał slawolp Zobacz post
    czy mogę tym licznikiem zastąpić licznik który mam obecnie gdzie jest tylko prędkościomierz i wskaźnik paliwa
    Raczej tak , ale nie na pewno Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - Wymiana licznika dodatkowo trzeba przeprowadzić korektę przebiegu aby nie było problemów na przeglądzie .
    Cytat Napisał slawolp Zobacz post
    Czy muszę kupić całość, czy tylko wystarczy BSI?
    Wystarczy poszukać BSI o tych samych numerach i w jakimś serwisie RTV zlecić przelutowanie pamięci eeprom 93lc66 z obecnego do zakupionego BSI. Bez zamiany eepromu wszystko będzie działało oprócz uruchomienia silnika .
    Myślę , że to najtańsza opcja ponieważ na allegro BSI można nabyć już za od około 40zł .
    Ostatnio edytowane przez ampro ; 27-12-2020 o 14:09

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2019
    Skąd
    rychwał
    Wiek
    56
    Postów
    14
    Auto
    punto 2 1.2 60s
    Rocznik
    2001

    Talking

    Witam. Sukces. Po wymianie BSI i przelutowaniu eeprom-a Puntas odpalił. Zostały tylko palące się lampki:
    Kontrolka Check Engine myślę, że zgaśnie po zdjęciu na parę godzin minusowej klemy. Natomiast nie wiem co z kontrolką "poduszki kierowcy"? Bezpiecznik jest nie uszkodzony.
    Pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    213
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2x.02.2016
    Wygląda jakby nowe bsi było z rozbitka? Jeśli tak, to skasowanie błędów rozwiąże problem.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z elektryką
    Napisany przez DziadekR na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-01-2020, 10:38
  2. Problem z elektryką
    Napisany przez Bishop2007 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-08-2019, 22:49
  3. Problem z elektryką
    Napisany przez dpl na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-12-2015, 22:36
  4. Problem z elektryką
    Napisany przez Jacko415 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-08-2013, 13:37
  5. Problem z elektryką
    Napisany przez Necol na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-09-2010, 16:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl