Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    1
    Auto
    Punto 1.4
    Rocznik
    2013

    Wypadanie zapłonu - cylinder 4

    Witam wszystkich

    Proszę o radę odnośnie usterki. Od dłuższego czasu mój samochód (Punto 1.4b -78KM, rocznik 2013) wpada w wibrację na biegu jałowym. Zauważyłem też problem przy przyśpieszaniu. Przy dodaniu gazu samochód zaczyna chodzić jak traktor i na dodatek bardzo wolno wchodzi na obroty. Po krótkiej chwili można wyczuć "wbicie" w fotel po czym pracuje już normalnie. Dodać tutaj trzeba, że występuje to tylko gdy jest ciepły. Gdy podłączyłem OBD to wyskoczyły mi dwa błędy: P300 i P304. Jakiś czas temu wymieniłem świece z kablami ale problem nie zniknął. Podejrzenie padło na cewkę. Niestety koszt jej jest znaczący dlatego skusiłem się kupić używaną z roku 2010. Niestety to nie pomogło. Dodam że cewka jest w formie listwy( https://www.autoczescionline24.pl/oe.../55200112.html )
    Bardzo proszę o radę co może być przyczyną oraz jak to zweryfikować?
    Czy jest możliwość sprawdzenia cewki na jakimś specjalistycznym sprzęcie?
    Czy wiązka lub sterownik silnika mogą być przyczyną tych objawów?

    Dziękuję za zainteresowanie się tematem

    Pozdrawiam,
    Tomasz.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    • Typ Pliku: jpg 1.jpg (3.89 MB, 13 pobrań)
    Ostatnio edytowane przez T.gilkowski ; 23-05-2018 o 13:37



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał T.gilkowski Zobacz post
    Podejrzenie padło na cewkę.
    Z powodu że dlaczego?
    Lista przyczyn błędów P030X jest długa, układ zapłonowy to tylko jedna z wielu ewentualności (w praktyce wcale nie najczęściej występująca).


    Cytat Napisał T.gilkowski Zobacz post
    Czy jest możliwość sprawdzenia cewki na jakimś specjalistycznym sprzęcie?
    Oczywiście, zresztą nawet bez skomplikowanych urządzeń pomiarowych. Wydłubać listwę, wetknąć świece gdzie trzeba, podłączyć kabelek sterujący (jeśli wcześniej go odpięliśmy przy demontażu listwy), połączyć świece grubym drutem miedzianym ze sobą i razem do masy silnika. Można/trzeba użyć jakichś zacisków żeby się nie rozleciało. Zakręcić rozrusznikiem i obserwować czy jest iskra na każdej świecy. Metoda partyzancka, ale da się.
    A normalnie to trzeba zapłacić komuś kto się zna na robocie i ma sprzęt (pomiarowy) za diagnozę, albo wymieniać wszystkie części po kolei. Ta druga metoda jest preferowana przez tzw. "mechaników samochodowych" ponieważ klient płaci za każdą wymienioną część i robociznę (a fantazję niektórzy z nich mają, szczególnie jak widzą że klient się nie zna).

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    tak jak kolega powiedzal przyczyn moze być duzo, najpierw sprawdzić czy rzeczywiści eswiece daja iskrę, a jak nei daja to moze to być kabel WN, cewka, kabel sterujący cewką, ba nawet to moze być komp sterujący bo to on podaje impulsy na cewkę.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2015
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    68
    Auto
    Idea 1.4 70kW STAG 200
    Rocznik
    2004
    U mnie w Idei notorycznie wypadał zapłon na cylindrze nr 1, też wymieniłem świece, na chwilę pomogło jednak błąd powracał tak ok. raz w miesiącu. Auto również miało muła przy przyśpieszaniu po czym szło normalnie. Sytuacja wyjaśniła się gdy wracałem z roboty i nagle stracił moc oraz zaczął naśladować traktor . Cylinder nr 1 przestał pracować, po wymianie cewki wszystko wróciło do normy. Jednak po jakimś czasie błąd znowu powrócił, oczywiście licząc się z tym że decyzja może być nie trafiona a cewka kosztowała ok. 140 zł wymieniłem 3 pozostałe i od dobrych 7 miesięcy mam spokój Btw też kupiłem używaną cewkę, która w sumie niby była dobra, ale jednak nie była bo ten sam błąd powracał na używce.


 

Podobne tematy

  1. Grande Punto 1.4 16V Dynamic wypadanie zapłonów(4 cylinder)
    Napisany przez radex324 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 01-03-2023, 20:16
  2. Nie pali na jeden cylinder
    Napisany przez franek552 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-08-2015, 09:08
  3. błąd P0202-CYLINDER 2 INJECTOR
    Napisany przez jtbb na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-02-2013, 18:11
  4. Nie pali na jeden cylinder
    Napisany przez horvat76 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-06-2012, 20:53
  5. Nie Pracuje 1 Cylinder
    Napisany przez kozak677 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-09-2009, 10:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-evo-526wypadanie-zaplonu-cylinder-4-a-41256

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl