Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Punto Evo 1.4
    Rocznik
    2010

    Pytania odnośnie Fiat Punto Evo

    Witam, mam parę pytań odnośnie mojego nowego auta: Jest to auto sprowadzone z niemiec. Fiat punto evo 2010r 1.4 77KM

    1. Nie wiem jak ustawić żeby na wyświetlaczu pokazywało temp. zew. Nie mogę tej funkcji znaleźć jak przeglądam opcje w menu. Czytając instrukcje obsługi takowa opcja występuje i potem widoczna jest na wyświetlaczu na lewo od godziny. Ja mam tam puste miejsce. W każdym modelu ta temp.występuje? Bo według instrukcji to tak.

    2. Ostatnio jadąc nocą, zauważyłem, że pokrętła od nawiewu, temp i miejsca nawiewu nie świecą, wnioskuje że występują tam żarówka/ki? Trudna jest wymiana ich? Samemu lepiej czy ASO?

    3. Następna rzecz: nie działają mi tylne szyby manualne, podejrzewam, że mechanizm podnoszenia jest uszkodzony. Zamówiłem takie, jak to w ogóle wymienić? czy lepiej ASO?

    4. Nie działają mi również światło cofania, przeciwmgielne tył i tablica rejestracyjna. Możliwe, że te cofania i mgielne nie są podłączone, aczkolwiek może żarówki się przepaliły. Moje pytanie czy trudno to wymienić i lepiej w ASO czy samemu?

    5. Dostałem tylko 1 kluczyk i to bez pilota. Muszę dorobić sobie z pilotem, najlepiej w ASO czy jakieś firmy co się dorabianiem kluczyka do fiata zajmują? Podejrzewam, że w ASO 2x więcej będą chcieć.

    6. Również schowek na rzeczy naprzeciw siedzenia pasażera, nie zawsze się zamyka. A na dziurach sam się otwiera, ktoś za dużo siły musiał używać. Co mogę ew.z tym zrobić?

    7. Przy otwieraniu skrzypią trochę drzwi tylne, da się ich jakoś posmarować czy olać to?

    Dziękuję ślicznie za odp.
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    odpowem to co wiem, bo mam takie same toczydło, jest tutaj gdzieś elearn dla grande (prawie to samo) tam jest opisana wiekszosc procedur (np jak wymienic zarówki podświetlenia) :-)

    1.nie wiem, u mnie jest, moze coś z czujnikeim temperatury (brak czujnika, bo ktoś sie nim "zaopiekował", albo nie podpioł gdy grzebał w aucie)??

    2. w miare proste, pod warunkiem że masz minimalne/srednie zdolnosci manualne, jak sie nie myle najpierw trzeba zdjac gałki a pod nimi śruby (jak pamietam dobrze), wszstko delikatnie aby nie połamać :-)

    3. prawdopodobnie zatarła się linka (u mnie ruda jedną wszamała) domontaż boczka drzwi, czyli klamka do demontażu (uważaj aby nie połamać, przyjrzyj się dokądnie jak zdjac blokade i lekko wyjdzie) potem odręcenie śrubek w podłokietniku, jakaś miekka elestyczna podkładka i od spodu podważasz zatrzaski (nie polecam śrugokreta bo porysujesz blache chyba że coś plastikowego pod niego podłożysz) jak zaczepy puszczą to boczek do góry, potem odklejasz wygłuszenia (tylko nie zdezintegruj go, aby się dalo go przykleić), następnie demontaż całego podnośnika, moim zdaniem linki sam nie wymienisz, pozostaje albo zakup na szrocie sprawnego (ja tak zrobiłem), albo zakup regenerowanego (np na alledrogo) stary odkupują, chyba że wolisz poziom hardcore, kupujesz zestaw naprawczy i sam linke wymieniasz, ja dalem sobie spokój bo jak pamiętam trzeba bylo to nitowac (albo prasowac podnośnik), w aso za nowy zawołali...chyba z 300 zeta.
    w nowym posmaruj linke jakims tawotem aby wilgoć jej nie zjadła.

    4. nie wiem może ktos nie podłaczył kabla, sprawdzałes bezpieczniki ?? demontaż lampy prosty srubokret do tego potrzebny, gorzej jak coś z wiązką kabli (ale sama to ona się nie popsuła), sprawdź czy jest napięcie w lampach, jaki stan żarówek, jak żarówki ok a brak napięcia...to bezpiecznik, a jak to nie to to szukamy w okablowaniu, dobrze by było mieć schemat (jak wspominałem może jakaś kostka rozłaczona) :-)

    5. są firmy co dorabiają klucze, dziwne że nie dali klucza z pilotem to jest klucz podstawowy, ten bez pilota to drugi. ja kiedyś do pandy takowy dorobilem.... za chyba to było 150-200 zeta (jak dobrze pamiętam), w ogóle czy dostałeś kody do klucza?? bez tego ASO nie dorobi nowego, (ci od dorabiania sobie poradzą skopiują kody immoblajzera), tak samo powinieneś dostać kody do radia :-) czy w ASO drożej zadzwoń zapytaj :-)

    6. schowek nie wiem, kiedyś punto II miał taki problem... zakąłdalo sie spinkę od węzy na zatrzask i pomagało, tutaj pierwsze słysze że taki problem.

    7. skrzypienie drzwi... to taki gratisowy bajer, poczekaj do lata, bedzisz miał jak drzwi od stodoły jak się to nagrzeje :-) ja mialem 2 razy wymieniane na gwarancji ograniczniki, to one skrzypią, smarowanie czymkolwiek nie pomagało a wręcz pogarszało sprawę (smar, wazelina, olej) . az pewnego dnia spece w aso posmarowali to czyms jak stwierdzili głebokopenetrującym (ale nie bylo to WD-40, na pewneo było w spraju) i się przeprosilo, nie pamiętam jak to się nazywało.

    od siebie dodam dwie ważne rzeczy, nie wiem jaki przebieg (i czy realny ) ma fura ale co 5 lat (lub 120 tyś km) wymiana paska rozrządu, to jest silnik kolizyjny więc nie ma co czekać, druga ważna sprawa to regulacja luzów zaworowych, powinna być robiona co 60 tyś km, inaczej wypalą sie gniazda zaworowe (głowica do remontu/wymiany, ale nie popadajmy w panikę...mozna to zrobic nieco poźniej), to w miare prosta czynnośc (ale trzeba sie w oleju pobrudzić) sam ją ogarniam w garażu, wiekszosc użytkowaników to ignoruje, a potem płacz.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Ja podejdę do tematu z innej strony. Sprawdzałeś cokolwiek przy zakupie? Zapewne kupiłeś u handlarza? Mi to wygląda na egzemplarz po powodzi/składany z przystanków.
    Przede wszystkim, jaka to wersja?

    1. Obejrzyj prawe lusterko od dołu, jeśli wystaje sutek to czujnik fizycznie jest, jeśli nie, to albo lusterko nie od tego samochodu, albo nie miał
    2. Instrukcje znajdziesz w sieci, w GP jest trochę inaczej, więc tu nie pomogę.
    3. Swojego Grande mam od nowości, rocznik 2007 i z szybami z tyłu problemów nie ma. Do demontażu plastików są specjalne plastikowe narzędzia, nie są drogie, posiadam, polecam.
    4. Dziwne, że nie sprawdziłeś działania świateł, dodatkowo na zegarach komputer pokazuje błąd tych świateł - może być z nimi różnie...
    5. Auto bez dwóch kluczyków? Ja osobiście takiego bym nie kupił.
    6. Pewnie uszkodzony zamek.
    7. Trzeba przesmarować specjalnym smarem, ale w moim GP też z tym problemów nie ma, coś się tam zadziało. WD 40 nie jest smarem, wręcz wysusza

    Co do rozrządu. W przypadku jazdy po mieści zalecana wymiana co 4 lata, przebieg to maks. 100kkm. Mój latem zaliczył drugą wymianę rozrządu i pierwszą regulację zaworów, przy poprzednich 90kkm nic nie trzeba było regulować. Reguluje się płytkami, więc zalecam podjechać do warsztatu, żeby nie płacić za niepotrzebne płytki - oddasz brudną po montażu, zapewne ze śladami? W razie potrzeby zeszlifujesz, gdy nie będzie odpowiedniego wymiaru?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Ja podejdę do tematu z innej strony. Sprawdzałeś cokolwiek przy zakupie? Zapewne kupiłeś u handlarza? Mi to wygląda na egzemplarz po powodzi/składany z przystanków.
    Przede wszystkim, jaka to wersja?

    1. Obejrzyj prawe lusterko od dołu, jeśli wystaje sutek to czujnik fizycznie jest, jeśli nie, to albo lusterko nie od tego samochodu, albo nie miał
    2. Instrukcje znajdziesz w sieci, w GP jest trochę inaczej, więc tu nie pomogę.
    3. Swojego Grande mam od nowości, rocznik 2007 i z szybami z tyłu problemów nie ma. Do demontażu plastików są specjalne plastikowe narzędzia, nie są drogie, posiadam, polecam.
    4. Dziwne, że nie sprawdziłeś działania świateł, dodatkowo na zegarach komputer pokazuje błąd tych świateł - może być z nimi różnie...
    5. Auto bez dwóch kluczyków? Ja osobiście takiego bym nie kupił.
    6. Pewnie uszkodzony zamek.
    7. Trzeba przesmarować specjalnym smarem, ale w moim GP też z tym problemów nie ma, coś się tam zadziało. WD 40 nie jest smarem, wręcz wysusza

    Co do rozrządu. W przypadku jazdy po mieści zalecana wymiana co 4 lata, przebieg to maks. 100kkm. Mój latem zaliczył drugą wymianę rozrządu i pierwszą regulację zaworów, przy poprzednich 90kkm nic nie trzeba było regulować. Reguluje się płytkami, więc zalecam podjechać do warsztatu, żeby nie płacić za niepotrzebne płytki - oddasz brudną po montażu, zapewne ze śladami? W razie potrzeby zeszlifujesz, gdy nie będzie odpowiedniego wymiaru?
    patrzac na kwity producenta to wymiana paska rozrządu to co 120 tyś km , lub 5 lat lub co 4 lata jeżeli fura jeżdzi w miescie, zakładam że sobei jaj nie robią podając takie wartości :-)
    szlifowanie płytek --> tylko na szlifierce precyzyjnej i od spodu płytki aby nie zedrzeć góry (góra hartowana, w sumie to cała hartowana) aby było to po prostu równe w całej płaszczyźnie, tylko że ja w ASO za płytke dałem coś 4-5 zeta, wiec nie wiem czy szlifowanie bedzie opłacalne bo trzeba odpalić maszynę co nie kosztowała 100 złotych tylko ładnych iles tam tyś zlotych (albo i więcej), no chyba że ktoś lubi "druciarstwo" to jego sprawa :-)
    droższa może być nowa porządna uszczelka z chlorokauczuku

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Patrząc na kwity producenta jet tam też, że olej należy wymieniać co 30kkm/2lata, a w przypadku uciążliwych warunków lub małych przebiegów co rok. Wymieniasz co 30kkm, jak piszą w instrukcji?
    Co do płytek. Co w sytuacji, gdy nie można dobrać rozmiarówki płytki?
    Uszczelka - nie wolno zapomnieć o założeniu nowych oringów na kanałach olejowych do obudowy pokrywy zaworów, którymi pompowany jest olej do smarowania wałka rozrządu

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    65
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2017

    Smile

    Cytat Napisał Xavian Zobacz post
    Witam, mam parę pytań odnośnie mojego nowego auta: Jest to auto sprowadzone z niemiec. Fiat punto evo 2010r 1.4 77KM

    1. Nie wiem jak ustawić żeby na wyświetlaczu pokazywało temp. zew. Nie mogę tej funkcji znaleźć jak przeglądam opcje w menu. Czytając instrukcje obsługi takowa opcja występuje i potem widoczna jest na wyświetlaczu na lewo od godziny. Ja mam tam puste miejsce. W każdym modelu ta temp.występuje?

    7. Przy otwieraniu skrzypią trochę drzwi tylne, da się ich jakoś posmarować czy olać to?


    Pozdrawiam
    Co do pokazywania temperatury na wyświetlaczu to nie każde punto evo ma taką funkcję na wyświetlaczu gdyż są one różne i mają różne dodatkowe funkcje i widać to w instrukcji.

    Co do ograniczników tylnych drzwi to wada konstrukcyjna powoduje że skrzypią. Smarowanie nie pomaga na dłuższą metę ha wymieniłem u siebie i jest spokój.
    Na resztę pytań masz już odpowiedzi

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Patrząc na kwity producenta jet tam też, że olej należy wymieniać co 30kkm/2lata, a w przypadku uciążliwych warunków lub małych przebiegów co rok. Wymieniasz co 30kkm, jak piszą w instrukcji?
    Co do płytek. Co w sytuacji, gdy nie można dobrać rozmiarówki płytki?
    Uszczelka - nie wolno zapomnieć o założeniu nowych oringów na kanałach olejowych do obudowy pokrywy zaworów, którymi pompowany jest olej do smarowania wałka rozrządu
    tak wymieniam olej co 30 tyś km, zazwyczaj jest to raz na rok (choc ostatnio mniej jeżdzę), wymianę co roku sugeruja jak masz małe przebiegi lub jazde miejską co jest logiczne bo silnik czesto odpalany więc zanim pompa poda olej to wszelkei wałki na sucho jadą, no i olej nie rozgrzany, u mnie to głownie autostrada czasem 500 km bez dotykania hamulca lub sprzegła (kolcki hamulcowy wytrzymały 80 tyś km) :-) na razie jeżdzi oleju nie bierze, warunek to olej jaki przewidziął producent (albo o tych samych parametrach) bo lanie niby lepszych wynalazków może dac opłakane skutki (zmieniesz W40 na W30 lub W50...to albo będzi zrywać film albo za gęsty będzie, zasadowośc i inne tez ważne)

    jak może braknąc rozmiarówki?? luzy zaworowe się zmniejszają więc musisz dawać wieksze płytki (nie wiem czy szlifierka zwiększa grubośc....może ja takiej magii nie znam), producent jak pamiętam oferuje płytki w tolerancji (jak dobrze pamiętam) +/- 0,02 mm jak nie mają rozmiaru (ja np potrzebowałem 2,2 mm) to po prostu zamówili poczekałem cały jeden dzień, koszt jak wspomniałem 4-5 zł sztuka, uszczelka to logiczne że zmieniamy całą uszczelkę pokrywy + 4 oringi :-)

    kwestia wyboru właściciela czy chce to sam zrobić czy jedzie do speca :-)

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Mi do głowy nawet nie przyszło, żeby 30kkm robić od wymiany do wymiany. W brak brania oleju nie uwierzę, mój ma wymieniane maks co 15kkm, przy przebiegu 180kkm znika pomiędzy wymianami 0,5l, przecieków nie ma - mam auto od nowości. Gdyby tam bylo 10l oleju, to inaczej wyglądałoby zużycie. Jakie zdolności filtrujące ma filtr w okolicach 20kkm? Dlaczego aktualnie skrócono w nowych autach wymiany co 15kkm? Akurat mi o klasach i dbaniu o olej nie trzeba mówić, szczególnie, że w Viagrze mam MultiAir'a, o który trzeba dbać Można lać olej o wyższej klasie ACEA, ale o zadanych parametrach lepkościowych. Na pamięć znam parametry oleju do Kropka i Viagry - z ciekawostek - dwa miesiące po zakupie zadzwonili do mnie z ASO, przy którego salonie kupiłem autko. Zaproponowali wymianę oleju na Lotos 5W40 jakiś tam. W każdym bądź razie do Viagry ma być olej 0W30, spełniający minimum normę ACEA C2 /API SN. Żaden Lotos jej nie spełnia w gęstości 0W30, a co dopiero zaproponowana zła gęstość Podziękowałem za taką troskę, pierwsza wymiana za 5300km na taki jaki trzeba.
    Co do płytek, gdzie napisałem o zwiększaniu grubości? Skoro jest tolerancja, w temat się nie zagłębiałem, to problemu ze zbyt grubą płytką nie ma. Rozrząd i ustawienie zaworów robiłem w ASO (swoją drogą auto serwisuję sam, ale na rozrząd i zawory oddałem w celu otrzymania dwuletniej gwarancji).

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Mi do głowy nawet nie przyszło, żeby 30kkm robić od wymiany do wymiany. W brak brania oleju nie uwierzę, mój ma wymieniane maks co 15kkm, przy przebiegu 180kkm znika pomiędzy wymianami 0,5l, przecieków nie ma - mam auto od nowości. Gdyby tam bylo 10l oleju, to inaczej wyglądałoby zużycie. Jakie zdolności filtrujące ma filtr w okolicach 20kkm? Dlaczego aktualnie skrócono w nowych autach wymiany co 15kkm? Akurat mi o klasach i dbaniu o olej nie trzeba mówić, szczególnie, że w Viagrze mam MultiAir'a, o który trzeba dbać Można lać olej o wyższej klasie ACEA, ale o zadanych parametrach lepkościowych. Na pamięć znam parametry oleju do Kropka i Viagry - z ciekawostek - dwa miesiące po zakupie zadzwonili do mnie z ASO, przy którego salonie kupiłem autko. Zaproponowali wymianę oleju na Lotos 5W40 jakiś tam. W każdym bądź razie do Viagry ma być olej 0W30, spełniający minimum normę ACEA C2 /API SN. Żaden Lotos jej nie spełnia w gęstości 0W30, a co dopiero zaproponowana zła gęstość Podziękowałem za taką troskę, pierwsza wymiana za 5300km na taki jaki trzeba.
    Co do płytek, gdzie napisałem o zwiększaniu grubości? Skoro jest tolerancja, w temat się nie zagłębiałem, to problemu ze zbyt grubą płytką nie ma. Rozrząd i ustawienie zaworów robiłem w ASO (swoją drogą auto serwisuję sam, ale na rozrząd i zawory oddałem w celu otrzymania dwuletniej gwarancji).

    no dobrze branie oleju to był skrót myślowy, zazwyczaj po przebiegu 20-25 tys km trzeba dolać około 0,2-0,3 litra (olej to bierze TSI z pewnej niemieckeij firmy), filtr oleju jego zdolnośc wyłapywania zależy od tego jaki to filtr, dodatkowo on wyłapuje 2 rzeczy, jedna to tzw "sadza", drugi to metalowe nazwijmy to opiłki, jedno i drugie pojawia się gdy jest odpalany zimny silnik (brak smarowania + nieszczelności zanim się rozgrzeje), stąd zalecenie wymiany co roku lub co 10 tyś km jeżeli są to małe przebiegi lub w mieście (na niższych biegach aby pokonac tą samą odległość silnik musi się "obrócic" wiecej razy czyli ilośc cykli ruchu tłoka jest większa niż jak jedziesz autostrada na 5 biegu aby pokonac dana odległość). cyferki przed jak i za W w oleju to jedno sa jeszcze takie ważne czynnki jak ilośc popiołu (to raczej ważne aby nie zapychać DPFa) zasadowośc czyli zdolnośc wypłukiwania osadów itd itp.

    inna sprawa czy w ASO przykręcają taki filtr jak zalecił producent??? ano nie po ostatniej wizycie u niech (jeszce na gwarancji) wyszlo ze zapodali najtanszy filtr na rynku, z tym że to jeszce wtedy ślubna jeżdziła robiąc 5 tyś km rocznie, teraz to ja piłuje toczydło w celach zarobkowych i będę męczył aż nie zrobi 250 tys a potem się zobaczy czy nie pociągne do 450 tyś km.

    co ciekawe olej po 30 tyś km jest jedynie brązowy (a nie czarny jak to ma maiejsce w dieslu), aż z ciekawości jak będę znow wymeiniał wrzuce to na mikroskop zobaczyć czy coś w nim pływa czy tylko termicznie zmienił kolor

    generalnia prawda jest taka jak masz silnik okrętowy lub cięzarówkę lub inną koparkę gdzie silnik ma pracować 20-30 lat, to już niewielkie czynniki sa wazne, w samochodzie osobowym który użytkuje zwykły człowiek i jest założenie ze go max po 10 latach eksportuje w świat (np do polski) to jaki jest cel stosowania czegos innego niż zalecił producent, prędzej ruda zje budę i progi niż krzywki wałka rozrządu się wytrą w silniku :-)

    co do płytek, to luzy się zmniejszają, wiec aby zwiększyć odległość pomiędzy płytką a wąłkiem rozrządu to przeba włozyć grubszą płytke, więc tutaj szlifierka się nie przyda :-/
    ja sobie ASO w tej kwestii odpóściłem bo wstępnie zaśpiewali 350 zeta, wiec zakup uszczelki z oringami jakieś 80 zeta (tak wiem można taniej za 30 zł..ale wole porządny chlorokauczuk) + conieco silikonu wysokotemperaturowego (pozostalo po wymianie pompy) szczelinomierz + suwmiarka + klucz dynamometryczny + 2 płytki do wymiany + 2 godziny roboty, dało to dodatkowy jeden pełny bak paliwa
    przy rorządzie nieco więcej roboty i trzeba mieć wiecej sprzetu, chyba że nei wymieniasz pompy płynu ale genralnie silnik wymaga odkręcenia z jednej strony gdyż mocowanie jest w miejscu rolki napinacza i jej inaczej nie odkręcisz, robota na 6 godzin jak nic...ot takie weekendowe hobby, które wolę robić dla bardziej satysfakcji niż oszczędności (choć tak przy rozrządzie jest znaczna)

    podstawa też to posiadanie service manualii oraz tabel z momentami dokręcania + narzędzia.
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 04-12-2016 o 13:51

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    tak wymieniam olej co 30 tyś km, zazwyczaj jest to raz na rok (choc ostatnio mniej jeżdzę), wymianę co roku sugeruja jak masz małe przebiegi lub jazde miejską co jest logiczne bo silnik czesto odpalany więc zanim pompa poda olej to wszelkei wałki na sucho jadą, no i olej nie rozgrzany, u mnie to głownie autostrada czasem 500 km bez dotykania hamulca lub sprzegła (kolcki hamulcowy wytrzymały 80 tyś km) :-) na razie jeżdzi oleju nie bierze, warunek to olej jaki przewidziął producent (albo o tych samych parametrach) bo lanie niby lepszych wynalazków może dac opłakane skutki (zmieniesz W40 na W30 lub W50...to albo będzi zrywać film albo za gęsty będzie, zasadowośc i inne tez ważne)

    jak może braknąc rozmiarówki?? luzy zaworowe się zmniejszają więc musisz dawać wieksze płytki (nie wiem czy szlifierka zwiększa grubośc....może ja takiej magii nie znam), producent jak pamiętam oferuje płytki w tolerancji (jak dobrze pamiętam) +/- 0,02 mm jak nie mają rozmiaru (ja np potrzebowałem 2,2 mm) to po prostu zamówili poczekałem cały jeden dzień, koszt jak wspomniałem 4-5 zł sztuka, uszczelka to logiczne że zmieniamy całą uszczelkę pokrywy + 4 oringi :-)

    kwestia wyboru właściciela czy chce to sam zrobić czy jedzie do speca :-)

    zwracam honor, luzy zaworowe się zmniejszają wiec tzreba dawac cieńsze płytki aby go powiększyć do wskazanych wymiarów (jakas zaćme miałem ), więc tutaj szlifierka może się przydac (o ile takie szlifowanie jest opłacalne), ja niemniej bym wolał płytki zrobione przy pomocy profesjonalnej obrabiarki oraz odpowiedznio utwardzone, koszt nowych nie jest jakiś kosmiczny gdyby luzy się powiększały nalezałoby dawać grubsze płytki (co teoretycznie może sie zdarzyć, na jednym zaworze tak miałem)

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2017
    Skąd
    Braniewo
    Wiek
    57
    Postów
    2
    Auto
    alfa gt
    Rocznik
    2005
    Powinno być ustawione


 

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.2 99r - Dwa pytania
    Napisany przez LAGER na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-04-2016, 12:49
  2. Kupno punto JTD - pytania nowicjusza
    Napisany przez Pemonides na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-03-2014, 00:16
  3. Punto HGT pytania o skrzynię i klimatyzację
    Napisany przez BerryHGT na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-04-2013, 09:36
  4. Pytania LAIKA odnośnie Palio Weekend 99
    Napisany przez PalioDriver na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 26-08-2012, 13:03
  5. Komunikaty odnośnie świateł.
    Napisany przez Grześko na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-01-2012, 22:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat silnik 1.4 8v 0w30

zmiana obudowy pilota grande punto

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl