Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    8
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2013

    Pojawiający się napis start &stop niedostępny

    W moim kropku pojawił się napis start &stop niedostępny. Od czego to zależy aku w stanie dobrym. Co radzicie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    "Aby układ wyłączył silnik, akumulator powinien być naładowany; prądu musi wystarczyć na kolejny rozruch. Jeśli zapasu prądu nie ma, silnik się nie wyłączy.Temperatura w aucie musi być zbliżona do oczekiwań kierowcy. Jeśli jest np. za gorąco, motor musi napędzać klimatyzację. Gdy jest zimno, musi ogrzewać wnętrze.Silnik musi osiągnąć temperaturę roboczą. Jeżeli jest zimny, start-stop nie może działać, bo po pierwsze, nie ma to sensu (wychłodzony silnik bardziej truje i spala więcej paliwa niż ciepły), a po drugie, nie działa ogrzewanie wnętrza.Silnik lub jego osprzęt nie mogą być nadmiernie rozgrzane. Start-stop zadziała dopiero, gdy temperatura spadnie do bezpiecznego poziomu.Start-stop nie jest aktywny, gdy odbywa się regeneracja (wypalanie) filtra cząstek stałych w dieslu."
    to cytat,z mojego poprzedniego auta była lista 12 pkt jakie musi spełnić auto,aby SS działał,ot np zamknięta prawidłowo klapa silnika (może nie styka u ciebie czujnik klapy?). Piszesz ,że aku dobry,ale do SS musi być b.dobry ,inaczej komp go "pooszczędza"

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    "Aby układ wyłączył silnik, akumulator powinien być naładowany; prądu musi wystarczyć na kolejny rozruch. Jeśli zapasu prądu nie ma, silnik się nie wyłączy.Temperatura w aucie musi być zbliżona do oczekiwań kierowcy. Jeśli jest np. za gorąco, motor musi napędzać klimatyzację. Gdy jest zimno, musi ogrzewać wnętrze.Silnik musi osiągnąć temperaturę roboczą. Jeżeli jest zimny, start-stop nie może działać, bo po pierwsze, nie ma to sensu (wychłodzony silnik bardziej truje i spala więcej paliwa niż ciepły), a po drugie, nie działa ogrzewanie wnętrza.Silnik lub jego osprzęt nie mogą być nadmiernie rozgrzane. Start-stop zadziała dopiero, gdy temperatura spadnie do bezpiecznego poziomu.Start-stop nie jest aktywny, gdy odbywa się regeneracja (wypalanie) filtra cząstek stałych w dieslu."
    to cytat,z mojego poprzedniego auta była lista 12 pkt jakie musi spełnić auto,aby SS działał,ot np zamknięta prawidłowo klapa silnika (może nie styka u ciebie czujnik klapy?). Piszesz ,że aku dobry,ale do SS musi być b.dobry ,inaczej komp go "pooszczędza"
    na 100% to by się dopiero dowiedział gdyby się podpiól kompem do modułu SS i tam sparwdził jakie zdarzenie wywołało ze jest SS nie dostępny, czasem wystarczy mieć niezapięte pasy :-)

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Jeśli ma taką możliwość się podpiąć,to by to nam podał,a tak zgadujemy. Te pasy co podałeś,to może być jeden z warunków zadziałania SS. Lista powinna być chyba w instrukcji .

    Te punkty ,to m in. (poszukałem w instrukcji poprzedniego auta)
    Warunki automatycznego wyłączenia
    silnika
    â–* System stop-start nie został
    wyłączony ręcznie
    â–* Pokrywa silnika jest całkowicie
    zamknięta
    â–* Drzwi kierowcy są zamknięte lub
    pas bezpieczeństwa kierowcy jest
    zapięty
    â–* Akumulator jest wystarczająco
    naładowany i w dobrym stanie
    â–* Silnik jest rozgrzany
    â–* Temperatura płynu chłodzącego
    silnika nie jest za niska
    â–* Temperatura otoczenia nie jest za
    niska
    â–* Usuwanie oblodzenia szyb nie jest
    włączone
    â–* Układ klimatyzacji nie wstrzymuje
    wyłączenia silnika
    â–* Podciśnienie w układzie
    hamulcowym jest wystarczające
    â–* Samochód przemieścił się od
    momentu ostatniego
    automatycznego wyłączenia silnika

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    8
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2013

    Cool

    To z innej beczki czy MultiEcuScan wystarczy aby to zdiagnozować tą niesprawność. Dla mnie to dziwne przez połowę dnia się nie świeci aż nagle się pojawia napis star&stop niedostępny. Rano następnego dnia działa i znów się pojawia. Naładowanie akumulatora wynosi 13,6 ~ 13.8 V jak wykazywały mi różne programy których używałem. Mam ELM 327 v2.1 działa tylko niektóre funkcje no właśnie ale nie działa mi z MultiEcuScan.
    Ostatnio edytowane przez gasiorr ; 04-03-2017 o 18:24

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    w moim SS to grzebano przy pomocy examinra (czyli fiatowskiego softu) multi ecu nie ogarnia tego...przynajmniej na razie jeszce tego nie ogarnia (nie podaja w wykazie aby to obsługiwali)

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał gasiorr Zobacz post
    To z innej beczki czy MultiEcuScan wystarczy aby to zdiagnozować tą niesprawność. Dla mnie to dziwne przez połowę dnia się nie świeci aż nagle się pojawia napis star&stop niedostępny. Rano następnego dnia działa i znów się pojawia. Naładowanie akumulatora wynosi 13,6 ~ 13.8 V jak wykazywały mi różne programy których używałem. Mam ELM 327 v2.1 działa tylko niektóre funkcje no właśnie ale nie działa mi z MultiEcuScan.
    tak z innej beczki,czy aku masz oryginalny ,czy już kupowałeś nowy? Mi padł w Aveo po 3 latach i kupowałem nowy ,ale musiał być odpowiedni do systemu SS,bo napięcie ładowania potrafi być przy tym systemie inne ,niż w aucie bez SS

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    8
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2013
    aku mam orginalny

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    czyli ma ok 4 lat . Nie mówię ,że to co zapodam ,to na pewno,ale te nowe systemy wychwytują na bieżąco stan akumulatora (przy odpalaniu od innego pojazdu trzeba nawet odpiąć wpierw przewód od czujnika ładowania akumulatora - tak podaje instrukcja 500 X,a też mam SS) ,więc może być tak,że dzięki temu wiesz,że auto daje ci znać,że aku jest ok,ale nie na tyle,aby SS działał. Mi w Aveo na nowiutkim aku ładowanie od razu po odpaleniu wynosiło ..15.1 V ,ale chwilkę potem spadało do normalnego. Niestety teraz proces ładowania jest sterowany systemem /zapisem jakiejś krzywej /wzorem matematycznym w ECU

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    8
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2013
    Witam. Dziś przyszły kable i auto podłączyłem do kompa Więc wyskoczyły następujące błędy : p0504 pozycja pedału hamulca, c1215 styk pedału hamulca, b1010 styk pedału hamulca. Więc jak wnioskuję padł (pada) mi czujnik hamulca. Jak się mylę to dajcie jakieś inne podpowiedzi, i jak się domyślam to jest przyczyną wyłączania start &stop

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Pryśnij na ten styk preparatem na styki elektryczne,może tylko jest zaśniedziałe w środku ,albo brudne. Warunkiem odpalenia auta jest wciśnięty hamulec,czy sprzęgło u ciebie?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    8
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2013
    Wciśnięcie sprzęgła, ale serwis jak dziś rozmawiałem mówił że też może być tego przyczyna

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    8
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2013
    Witam sprawa załatwiona jak na razie. Okazało się że to jednak czujnik pedału hamulca. Wymiana i po kłopocie.


 

Podobne tematy

  1. System Start-Stop
    Napisany przez 1950 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-08-2018, 19:33
  2. Start stop punto evo 1.4 v8
    Napisany przez oczzko na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 14-11-2016, 00:31
  3. Dezaktywacja funkcji start&stop
    Napisany przez blantbest na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-06-2015, 15:48
  4. S&S start/stop
    Napisany przez mrozek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-09-2014, 13:16
  5. Start Stop
    Napisany przez wypity na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-04-2014, 20:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-evo-526pojawiajacy-sie-napis-start-stop-niedostepny-35821

multieuscan stsrt&stop fiatstart stop niedostepny abarthsystem start stop niedostepnyfiat cZujnik akumulatorafiat doblo 1.6 multijet stop start brak ladowaniakomunikat system start stop nie dziala sprawdz silnik fiat ducato 2 3start stop niedostepnyfiat punto 2012 start stop check enginestart stop renegade niedostepnyawaria start stop tipoawaria start stop po ladowaniu akumulatora tipofiat ducato start&stopfiat start stop niedostepnyA! Start stop silnik fiatwylaczony start stop i check engine punto evojak dziala starstop fiat brsvostopstart niedostepny zlec kontrole systemu jeepstart stop sprawdz silnik puntostartstop niedostepnystart stop niedostepny jeepPunto Evo startstop problempk.wynianie rozrzadu system start end stop nie dziala fiat bravo.2fiat system start stop niedostwpnyfiat 500 start stop

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl