Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez bnbn1

Temat: luzy zaworowe silnik 1.4 && KM 350A1000  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013

    luzy zaworowe silnik 1.4 && KM 350A1000

    witam

    potrzebuje informacji jakie są wartości luzów zaworowych dla silnika 1.4 77KM 350A1000

    mam na mysli wartośc plus tolerancja, potrzebuje tych danych aby wyregulowac luzy w moim toczydle :-)

    dodatkowo zapytam jaka jest kolejnośc zaworów patrząc od lewej do prawej, czy to jest WS-WS-SW-SW ?

    a już poza konkursem: przy zakładaniu pokrywy zaworów wystarczy nowa uszczelka czy tak jak to na niektórych forach jest napisane, nalezy użyć silikonu (to po co by była ta uszczelka) ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    znalazłem informacje iż wartości luzów to:

    ssanie 0,3 mm
    wydech 0,4 mm

    czy ktoś to może potwierdzić ?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    sam sobie odpowiem dla potomnych gdyby tego potrzebowali

    z dokumentacji "service manuale" dla motore 1.4 8V 350A1000

    gioco valvole aspiracione (ssanie) 0,3 mm
    gioco valvole scarico (wydech) 0,4 mm

    tolerancji niestety nie podali ale zakładam że to 0,05 mm

    kolejność to WS-WS-SW-SW

    mały psikus bo pokrywa głowicy ma jedną uszczelkę standrdową do wiekszości silników fire o tej pojemnośc ale do tego jeszcze 4 małe okragłe uszczelki dla kanałow olejowych... trzeba bylo jeszcze to skombinowac (czytaj dokupić) bo zakładac starych zaprasowanych nie zamierzałem, dlatego odrazu kupcie to w komplecie.

    największy problem to jak sie dostać do podkładek regulujących, najlepiej sobie przygotowac coś co mozna włozyc miedzy "szklankę" a wałek rozrządu (ale tak aby nie blokować podkładki) , obracamy tak rozrządem aby krzywka otworzyła zawór, potem wkładamy blokadę i kiedy krzywka pójdzie w górę to szklanka zostanie w dole, potem tylko mały śrubokręt i szczypce, tylko uważac z paluchami aby ich nie stracić gdyby szklanka odbiła po wyjęciu mierzymy grubośc aby wiedzieć o jakiej wartości założyć nową (czy cieńszą czy grubszą)

    wiadmo trzeba glowice dokładnie wyczyścić jak i pokrywe (miejsce uszczelki) tzn odtłuścić aby to dobrze przylegało, moment dla śrubek pokrywy to 10 Nm.

    co ciekawe przebieg 100 tyś km (a powinna być kontrola po 60 tyś) i tylko 2 zawory do regulacji na wydechu cylinder 1 oraz 3, bo jeden miał 0,35 mm a drugi 0,50 mm ... nie wiem czemu ten jeden miał wiekszy luz. Więc jak widac silnik fiata trzyma swoje parametry dośc dobrze ale juz następnym razem kontrola za następne 60 tyś km :-)

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    zapomniałem dodac iż w punktach gdzie uszczelka ulaga zalamaniu pod katem (półokrągłe części głowicy) należy dac silikon na głowice nie na uszczelkę :-) , tak przynajmniej było fabrycznie wiec zrobiłem dokładnie tak samo :-)

    oczywiście wcześniej to wyczyścić dokładnie

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2017
    Skąd
    Oberschlesien
    Wiek
    57
    Postów
    4
    Auto
    punto evo
    Rocznik
    2010
    a ja słyszałem czy wyczytałem kiedyś ,że zawory sa automatyczne jakoś tak w tym silniku, automatyczne dopasowanie sie , mam chyba ten sam typ silnika, a zawory chyba sa chydrauliczne.



    Postautor: drivergrande » 26 paź 2009, 22:05
    witam
    posiadam grande punto 1.4 8V 07r od nowosci zrobiłem nim 65tys
    wóz sprawuje sie bez problemów

    dowiedziałem sie w jednym ASO ze musze zrobic regulacje zaworów przy 60tys (to dziwne bo przeglady są co 30 tys i przy pierwszym przegladzie nietrzeebabyło robic kontroli zaworów?) natomiast w innym ASO twierdzą ze silniki 1.4 8V maja hydrauliczne kasatory luzów zaworowych i nietrzeba przy zaworach nic robic a jeszcze w innym ASO twierdza ze hydrauliczne kasatory sa ale w 1.4 16V a w 1.4 8V zawory sie reguluje.

    niewiem czy to niewiedza mechaników czy poprostu szukaja przysłowioego jelenia (w ASO zarzadali 250zł za regulacje zaworów) niechce również dowiedziec sie jak jest z tymi zaworami jak bedzie juz zapuźno.

    prosze o pomoc
    Ostatnio edytowane przez popmix ; 23-04-2017 o 22:49

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W 1.4 8V trzeba regulować zawory - system "płytkowy". W moim GP dopiero przy 180tyś. km trzeba było dokonać regulacji. Przy 90tyś. km nie było potrzeby, luzy były ok, ale sprawdzenie było.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2018
    Skąd
    Lubuskie
    Wiek
    45
    Postów
    29
    Auto
    Fiat GP
    Rocznik
    2010
    W tych silnikach luz po nagrzaniu się zwiększa

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    539
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    1. Co się dzieje w pracującym silniku, to już nie wasza sprawa (tak, luzy "pływają", w obie strony, ciaśniej/luźniej). Producent podaje warunki regulacji - w większości silników na świecie na zimno i koniec tematu.

    2. Zawory w większości (chyba w 90-99%) Fiatowskich 8V się reguluje, przy LPG obowiązkowo co 20-30 tys. km (bez gazu można raz na 100-150 tysięcy kilometrów sprawdzić dla spokoju, np. przy każdej wymianie paska rozrządu).

    3. Uszczelki nie są doskonałe i to norma, że się je czasem wspomaga klejami/smarami. Pytania w stylu "to po co uszczelka" (skoro trzeba silikon) świadczą o niewiedzy praktycznej (ale spoko, każdy kiedyś zaczynał "od zera").

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    1. Co się dzieje w pracującym silniku, to już nie wasza sprawa (tak, luzy "pływają", w obie strony, ciaśniej/luźniej). Producent podaje warunki regulacji - w większości silników na świecie na zimno i koniec tematu.

    2. Zawory w większości (chyba w 90-99%) Fiatowskich 8V się reguluje, przy LPG obowiązkowo co 20-30 tys. km (bez gazu można raz na 100-150 tysięcy kilometrów sprawdzić dla spokoju, np. przy każdej wymianie paska rozrządu).

    3. Uszczelki nie są doskonałe i to norma, że się je czasem wspomaga klejami/smarami. Pytania w stylu "to po co uszczelka" (skoro trzeba silikon) świadczą o niewiedzy praktycznej (ale spoko, każdy kiedyś zaczynał "od zera").
    service manuale mowi aby sprawdzać na zimnym (swoja drogą zrób to na ciepłym gdy ma silnik 90 stopni..... czekam na chetnego ) co się dzieje po rozgrzaniu to projektant juz uwzglednił.

    dodam jeszcze że jak ktos twierdzi że 1,4 8V oraz 1,2 8V nie trzeba regulowac luzów - szybko zmieniaj mechanika ten nie ma zielonego pojęcia
    siwymw lubi to.


 

Podobne tematy

  1. Uszczelniacze zaworowe + popychacze 1.4 12v
    Napisany przez kamikk93 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-06-2016, 23:35
  2. Luzy na przegubach
    Napisany przez Geremy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 25-03-2015, 16:23
  3. jtd 105 km płytki zaworowe czy ktoś to w ogóle robi ??
    Napisany przez puzoniasty22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 22-01-2014, 21:22
  4. [osprzęt silnika] Płytki zaworowe
    Napisany przez zetrix666 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-03-2010, 13:08
  5. [silnik] luzy zaworow
    Napisany przez RoRo na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2009, 19:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-evo-526luzy-zaworowe-silnik-1-4-km-350a1000-33875

fiat 1.4 77km luzy zaworowe

fiat grande punto 1.4 8v luzy zaworoweluzy zaworowe grande puntoluzy zaworowe grande punto 1.4grande punto 1.4 8v luzy zaworowepomiar luzu zaworowy punto 1.4 poradnikfiat 1 4 luz zaworowyluzy zaworowe punto evo 1 4grande punto 1.4 8v regulacja zaworowluz zaworowy grande punto 1.4szklanki fiat 1.4 77kmzawory fiat 1.4zaworh grande punto 1.4Fiat albea silnik 350a1000 zaworysilnik fiat 350a1000silnik fiat 1.4 regulacja luzujakii jest luz zaworow w punto 1000luz zaworowy punto 1.4 8vluzy zaworowe punto1.4 co ilefiat linea 1.4 8v co ile regulacja zaworowjak ustawic luzy zaworowe fiat 1.4 8vjak ustawic zawory fiat 1.4 8vplytka zaworowa grande puntofiat 1.4 77 luzy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl