Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2015
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    10
    Auto
    Punto EVO 1,4 8V
    Rocznik
    2011

    Diagnostyka Evo 1,4 8v z użyciem kabla VAGKKL

    Witam
    Chciałbym zasięgnąć informacji od kolegów i koleżanek z większym doświadczeniem jak przełączać zworki na wtyczce złącza OBD2 typu VAGKKL (wersja z przełącznikiem: 7, 3, 1/9, 12/13) przy diagnozowaniu poszczególnych modułów tego auta z użyciem programu Multiecuscan?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    527
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Post

    Poszukaj sobie (Google) i nie zakładać ludzie takich lamerskich tematów (jakich są dziesiątki na każdym forum i ciągle przyłazi ktoś i pyta o to samo). Przykładowo oficjalne forum/strona programu MES miała chyba opisy, schematy kolorowych przejściówek (które zastępują przełączniki i odwrotnie).

    Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars - całe Grande/EVO można chyba ogarnąć dwiema przejściówkami, żółtą i zieloną.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 29-01-2023 o 20:27

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2015
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    10
    Auto
    Punto EVO 1,4 8V
    Rocznik
    2011
    Dzięki za odpowiedź, ale z tego co wiem moje złącze (VAGKKL z przełącznikiem: 7, 3, 1/9, 12/13) posiada już zmiany zawarte w tych przejściówkach które wskazałeś i chciałbym uniknąć kupowania nowych.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Ale EVO nie zrobisz Vag KKL . Potrzebujesz ELM-a i przejściówki żółtej nr 3

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2015
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    10
    Auto
    Punto EVO 1,4 8V
    Rocznik
    2011
    Nawet tą wersją z przełącznikiem (zwierającym odpowiednie piny)?VAGKKL.jpg

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Ale EVO nie zrobisz Vag KKL . Potrzebujesz ELM-a i przejściówki żółtej nr 3
    Grande Punto też Elm327/STN1170 i adapter nr 3.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2015
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    10
    Auto
    Punto EVO 1,4 8V
    Rocznik
    2011
    Kolego krowka1978 z tego co wiem ELM327/STN1170 nie posiada przełącznika zamieniającego piny jak mój przedstawiony w linku wyżej. Poprzednio miałem Punto 2 1,2 8V i łączyłem się tym kablem z modułami: silnik, airbag, abs po odpowiednim przestawieniu przełącznika (odpowiednio w położenie 7 dla silnika, 3 dla airbag i 1/9 dla abs-a). Chciałbym wiedzieć czy tym samym kablem mogę diagnozować evo po przestawieniu tego przełącznika i w jakie położenie?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Wprawdzie zwracasz się do krówki ale ,ja Ci odpowiem . Nie będę się rozpisywał dlaczego nie zrobisz nic w swoim nowym aucie Vagiem . Poczytaj sobie na stronie Multiecuscana co potrzebujesz do swojego samochodu (tam jest lista modeli i czym są sterowniki obsługiwane) ,a tam wyraźnie jest napisane ELM i A3czyli przejściówka żółta . Inne protokoły są na nowsze auta.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Grande Punto też Elm327/STN1170 i adapter nr 3.
    Ja to wiem . A autor pyta o EVO więc mu odpowiedziałem konkretnie na jego pytanie.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2015
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    10
    Auto
    Punto EVO 1,4 8V
    Rocznik
    2011
    OK. Przyjąłem do swej wiadomości i dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2015
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    10
    Auto
    Punto EVO 1,4 8V
    Rocznik
    2011
    Po długim przeglądaniu ofert sprzedaży Elm327 doczytałem iż najbardziej odpowiednim była by wersja v1.3 tego użądzenia (podobno obsługuje najwięcej protokołów) a w obecnej sprzedaży widzę jedynie wersje v1.5. Czy ta wersja złącza diagnostycznego v1.5 z redukcją A3 (tą koloru żółtego) będzie odpowiednim kąpletem do diagnostyki mojego EVO 1,4 v8 z 2011roku?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2015
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    10
    Auto
    Punto EVO 1,4 8V
    Rocznik
    2011
    Witam po przerwie. Widzę iż nikt z kolegów/koleżanek nie podjął się udzielenia odpowiedzi na moje wątpliwości. Nie wiem czy spowodowane jest to brakiem wiedzy w tym temacie? Ktoś na pewno posiada doświadczenie w tym zagadnieniu. Osobę takową proszę o podzielenie się wiedzą z kolegą, który przeciera dopiero szlaki w tej dziedzinie.
    Ostatnio edytowane przez Andrzej281172 ; 10-02-2023 o 16:15

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2015
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    10
    Auto
    Punto EVO 1,4 8V
    Rocznik
    2011
    Kolego KOBRA. Dziękuję za odpowiedź lecz wydanie kwoty po nad 200 zł. na jednorazowe (prawdopodobnie) użycie to gra nie warta świeczki. Czy zamiast tego elm327 nie można użyć takiego za 30-40zł z znanego portalu aukcyjnego z wersją v1.5?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    PL
    Postów
    63
    Auto
    GP 1.4 8v
    Rocznik
    2007
    ELM327 w wersji V1.5 nigdy nie był produkowany przez twórców (kanadyjską firmę elm electronics). Wersja V1.5 to "radosna" działalność chińczyków, która nic nie znaczy. Z tańszych interfejsów szukaj takiego z mikrochipem Pic18f25k80, powinien być zgodny ze standardem 1.4b i przyzwoicie działać. Oczywiście do tego żółty adapter, bez niego połączysz się tylko z ECU silnika i pompą ABS.
    Ostatnio edytowane przez Pioner ; 11-02-2023 o 00:54

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2015
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    10
    Auto
    Punto EVO 1,4 8V
    Rocznik
    2011
    Witam kolego Pioner. Wszystko rozumiem tylko po czym poznać iż dany interfejs posiada mikrochip PIC12C508. Prawie żaden sprzedawca nie podaje na jakim chipie zbudowany jest układ danego ELM-a?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tylna wycieraczka żyje własnym życiem ...
    Napisany przez Mike01 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-11-2019, 17:57
  2. Tylna wycieraczka żyje własnym życiem
    Napisany przez error20 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-03-2019, 23:03
  3. Vagkkl + fes 3.2
    Napisany przez adekpp na forum Croma
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 24-04-2016, 01:18
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-07-2013, 16:43
  5. Dmuchawa żyje własnym życiem
    Napisany przez dziad na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-02-2012, 21:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl