Witam. Mam Punto I 1.2 i spalanie LPG wynosi 12-13l/100km. Sprawdzałem już termostat jest sprawny, byłem też do regulacji.
W czym może być problem? Co teraz mam zrobić?
Witam. Mam Punto I 1.2 i spalanie LPG wynosi 12-13l/100km. Sprawdzałem już termostat jest sprawny, byłem też do regulacji.
W czym może być problem? Co teraz mam zrobić?
Jaką masz instalację?
Jak duży przebieg masz wykonany na tej instalacji gazowej?
Jak stary jest reduktor?
Z wiekiem reduktor gazu coraz gorzej sprawuje swoje zadanie przez co może to prowadzić do wzrostu spalania.
Przypadkiem nie falują Ci obroty?
Kto regulował instalację? Zakład?
Jak ją wykonywali? Na "ucho i czuja", czy z przyrządami do pomiaru składu spalin?
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Nie wiem, nie mam żadnych papierów, nie znam się na tym, to jest mój pierwszy samochód. Z tego co się zorientowałem to chyba sekwencyjny, mam takie coś jak emulator w takiej czarnej puszce. Jak mogę sprawdzić jaką mam instalację?Jaką masz instalację?
Samochód kupiłem niedawno, nie wiem ile poprzedni właściciel jeździł, ale instalacja jest z roku 2005.Jak duży przebieg masz wykonany na tej instalacji gazowej?
Nie mam pojęcia...Jak stary jest reduktor?
Można go jakoś sprawdzić czy jest dobry? Mogę sobie go sam wymienić?Z wiekiem reduktor gazu coraz gorzej sprawuje swoje zadanie przez co może to prowadzić do wzrostu spalania.
Tzn...?Przypadkiem nie falują Ci obroty?
Tak zakład gazowniczy z jakimś miernikiem.Kto regulował instalację? Zakład?
Jak ją wykonywali? Na "ucho i czuja", czy z przyrządami do pomiaru składu spalin?
Czyli z tego co zrozumiałem mam się zainteresować reduktorem?
Po pierwsze dobrze wyregulować instalację na analizatorze spalin.
Jeżeli spalanie się nie zmieni to całkiem możliwe, że membrany odpowiedzialne za rozprężanie gazu w reduktorze są już poprostu zużyte.
Co do falowania obrotów to chodziło mi o takiej sytuacji kiedy na rozgrzanym silniku obroty na biegu jałowym falują.
Np. powiedzmy normalnie mają 900obr./min., a falują to znaczy, że skaczą i nie trzyamją ciągle tych 900 obrotów/min.
Może to świadczyć właśnie o złej dawce podawanego paliwa, a gdy membrany są zużyte to falowanie lub problemy z utrzymaniem obrotów biegu jałowego właśnie występują.
Coś zakład, który regulował sugerował? Byłeś drugi raz na regualcji?
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
13l/100km wydaje mi się ok. Znajomi w punto 1.2 8v mają podobne spalanie w granicy od 11l do ok 14l. Zależy to też od rodzaju gazu bo nie na każdej stacji jest on znakomitej jakości, oraz od tego w jakim cyklu się jeździ. Znajomi maja instalację fiatowską "Tartarini".
Nic mi nie faluje, zakład tylko wyregulował i tyle, wymienił jakiś filtr czy coś, wziął kasę i bye.
Chyba najrozsądniejszym wyjściem będzie jechać do jakiegoś innego zakładu i powiem co się dzieje.
Jestem studentem, więc paliwo bije mnie po kieszeni, a wymieniać coś na ślepo ciągle to głodówka będzie.
Nie ma szans, moim znajomym takie punta 1.2 spalają po 8-10l. A nie 13 czy 14. Przecież tankując 14 LPG to za chwilę taniej mi wyjdzie jeździć na benzynę a nie kupowałem po to samochodu z gazem żeby tyle płacić za LPG. Jak będzie spalał 10L to mnie już to zadowoli... Pomyślcie co będzie w zimie 20 L ?! Tyle to mi prawie do całej butli wchodzi....13l/100km wydaje mi się ok.
a sprawdzałeś ile pali ci benzyny? bo wtedy wina nie będzie leżeć w instalacji gazowej, tylko np.: w sondzie lambda itd.
jeśli na benzynie jest OK to jedz do innego zakładu gazowniczego i powiedz im o problemie.
Odczyty sondy lambda mają decydujące znaczenie na spalanie gdy się jeździ na benzynie.
Na LPG po to jest emulator, aby oszukać komputer. Emulator nie ma znaczenia na spalanie no chyba, że się zepsuje to wtedy komputer może przejść w tryb awaryjny.
Generalnie myślę, że powinieneś się udać do dobrego zakłądu gdzie wyregulują Ci instalację.
Może takiego większego, lepszego, aby na analizatorze spalin ustalili Ci mieszaknę.
Poza dużym spalaniem silnik na LPG pracuje ładnie?
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Na benzynie nie wiem, bo nie jeżdże, poza tym mam do wymiany jeden wtrysk.
Poza dużym spalaniem wszystko pracuje w miarę, ale wolę żeby jakkolwiek pracowało a nie spalało aż tyle ;/
A da się np tak ustawić LPG żeby samochód był słabszy i mniej spalał?
Napisał miszko
nie zgodzę się z Toba, gdyż to zależy od instalacji gazowej, (emulator sondy lambda w sekwencji = kiepska sekwencja lub Pan Kaziu gazownik.
jeśli masz do wymiany cos(np.wtrysk) to go napraw a nie robisz z auta bombe na kolkach, z czego ty chcesz obniżać moc? obniżysz moc i będzie palił więcej bo nie poradzi sobie z masa własną. wiec nic nie kombinuj bo można więcej stracić niż zyskać.
sorry jeśli cie uraziłem poprzez moja szczerość.
najlepiej to zeby samochód wogóle na powietrze jeżdził. zgadzam sie z wypowiedzią przedmówcy. pojedz człowieku do normalnego pozadnego warsztatu LPG i po krzyku. tez jestem studentem i co z tego jak sie kupiło amochód to trzeba sie liczyć z wydatkami niestety na tym nie ma co oszczedzac bo to wczesniej czy później wyjdzie niestety nie na dobre
przemtol, jest kilka emulatorów:
- emulatory wtryskiwaczy
- emulator sondy lambda
- emulator OBD (gdy mamy dwie sondy)
Generalnie jeżeli to prosta instalacja z emulatorem sondy to tenże emulator nie ma znaczenia na spalanie.
Jego uszkodzenie już tak, ale gdy działa to nie.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
No tak, ale my nie wiemy dokładnie jaka instalacje ma kolega, wiec dlaczego wykluczać ze sonda nie ma pływu na to? Moim zdaniem warto zadać sobie trochę trudu i sprawdzić ile pali benzyny. Wtedy tez będziemy wiedzieć ile pali PB i będzie można oszacować ile powinien palić LPG i szukać problemu już w samej instalce.Napisał miszko
przemtol, kolega za zapewne instalację 2 generacji jedną z prostrzych pewnie na sterowniku bingo...
W najbliższym czasie pojadę do jakieś serwisu to zapytam czy wiedzą jaka to instalacja przy okazji. Jedyne co mi się udało znaleźć to takie pudełka "Kontroler Sondy Lambda STAG2-L" i "Emulator Wtryskiwaczy lecho E4" nie wiem czy to akurat do LPG...ale nic więcej nie znalazłem.