Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Opolskie
    Wiek
    40
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Punto I 75 SX

    Punto I 75SX - nie odpala :-(

    Witam

    Mam od początku zakupu mam problem z moim Puntem I 75 SX, tj. ma czasem "słabszy" dzień i nie chce odpalić. Poprzedni właściciel poradził mi abym w takich chwilach otworzył klapę i "popsikał" WD Contact na wtykach gdzie są włożone bezpieczniki (mniemam od pompy paliwa). Fakt faktem wystarczyło odczekać parę minut i ruszył niczym rakieta Tomahawk, a zdarzyło mi się to już kilka-kilkanaście razy. Jednak wczoraj coś się zmieniło.... odpalił dopiero po godzinie, a i tak stwarzał wrażenie jakby w ogóle nie miał zamiaru (pewnie zrobił to abym przestał go już męczyć). A dzisiaj to już się poddał.... ładowałem aku, psikałem WD Contact, a on kręcił kręcił i nic... O co chodzi z tym demonem ?! Normalnie popchnąłbym go do Odry, ale przyzwyczaiłem się do Dziada.
    Może to pomoże, że czasem podczas jazdy zapalała się "marchewka" (jakaś kontrolka od wtrysków!?), ale dałem gazu i gasła.
    Od czego trzeba zacząć sprawdzenie lub co wymienić ?
    Z góry dziękuje za odpowiedź.
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    w takim wypadku to pozostaje tylko diagnostyka komputerowa i sprawdzenie czy nie ma w ecu żadnych błędów. Problemy z odpalaniem mogą świadczyć o uszkodzeniu jakiegoś czujnika np. czujnika cieczy lub czujnika położenia wału. Dlatego też podjedź na komputer i zobacz w czym tkwi problem. Koszt ok 100zł

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2011
    Skąd
    Wrocław Psie Pole
    Postów
    90
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD
    Cytat Napisał massior Zobacz post
    Od czego trzeba zacząć sprawdzenie lub co wymienić ?
    Wypadało by się przyjrzeć przekaźnikowi głównemu zasilania i przekaźnikowi pompy paliwa. Poprzedniemu właścicielowi podziękuj za dobrą radę - WD-40 nie nadaje się do usuwania śniedzi ze styków. Idę o zakład, że przyczyną problemu jest brak zasilania pompy paliwa ze względu na zaśniedziałe i skorodowane m.in. od bezmyślnego używania WD-40, styki przekaźnika pompy albo uszkodzenie tego przekaźnika. Czy po włączeniu zapłonu i zgaśnięciu kontrolki CODE słychać przez dwie, trzy sekundy charakterystyczny dźwięk pompy paliwa ? Czeka Cię wizyta u elektryka jak nie masz pojęcia o elektryce. Problem można wyeliminować w 10 min. i po wyczyszczeniu i zakonserwowaniu złącz odpowiednimi środkami zapomnieć o nim na kilka długich lat
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 13:13 ---------- Poprzedni post dodany był o 13:09 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]
    Cytat Napisał dudu$ Zobacz post
    czujnika cieczy lub czujnika położenia wału
    Uszkodzenie czujnika cieczy nie unieruchamia silnika a jedynie utrudnia jego rozruch w niskich temperaturach ze względu na zły skład - zbyt ubogi - mieszanki paliwo/powietrze. Uszkodzenie czujnika położenia wału objawia się jedynie kiedy silnik jest gorąc - silnik wtedy pali bardzo opornie, ale się odzywa. U kolego jest to podręcznikowy problem ze starą, niekonserwowaną instalacją elektryczną czego dowodem jest chwilowy powrót do życia po wytrąceniu wilgoci przez WD-40
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Tak jak kolega obstawiam za śniedzią. Sprawdź jak kolega napisał czy słychać pompkę, jeśli tak czy podaje prawidłowo paliwo.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Opolskie
    Wiek
    40
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Punto I 75 SX
    Nie WD-40 a WD-Contact (do poprawy stykow). Styki tez czyscilem swego czasu. Fakt faktem w lato nie mialem problemu, chyba że jakaś smętna pogoda była, ale to przez caly wiosenno-letni okres moze raz sie zdarzylo. Głównie jak piździawka się na dworze zaczyna robić.
    Tyle że dziwne iż kiedyś to pomagało a teraz już nie... :-(
    A co do pompy paliwa to działa, slychać jak nabija ciśnienie a potem charakterystyki "klik" - domyslam się iż przekaźnik zlapal, więc to raczej ten bezpiecznik od pompy smiga. Bo poprzedni wlasciciel mowil ze jak pompa nie ruszy to mam psikac.
    Dzisiaj niestety juz nie dalem rady przemierzyc czujniak polozenia walu, cewki ani iskry sprawdzic, ale jutro sie ostro za to biore.
    Jakies rady co mozna sprawdzic ?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2011
    Skąd
    Wrocław Psie Pole
    Postów
    90
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD
    Wd-40 czy WD Contact jedno g. Ja sam Widzisz ogólnym problemem u Ciebie jest elektryka a na 90% oba przekaźniki (nie bezpieczniki bo to nie ta liga urządzeń) tj. główny od zasilania ECU i przekaźnik od pompy paliwa są do sprawdzenia. Możliwe, że przy małym obciążeniu wszystko działa normalnie a podczas rozruch, kiedy rozrusznik ciągnie potężny prąd jest kupa. Należy rozebrać całość łącznie z podejściem przewodów od spodu podstawek przekaźników i wyczyścić oraz zakonserwować każde złącze, z naciskiem na przewód zasilający pompę paliwa. Czujnikowi położenia daj święty spokój - to nie tędy droga. Na zimno będzie miał odpowiednie parametry.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Opolskie
    Wiek
    40
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Punto I 75 SX
    No dzisiaj sie wziołem za bestię - rozebrałem pół silnika i w reku szmata i miernik

    Rezystancje :
    - cewek - 1 Ohm
    - Wstyskiwacze paliwa (MPI) - 4.2 Ohm
    - Regulator biegu jałowego - 47 Ohm
    - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - 16,5 kOhm (pizgało dzisiaj)
    - Czujnij temperatury powietrza - 11,85 kOhm
    - Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego - ok. 500 Ohm (przerwa 1.5mm)

    Przetarłem tu i tam szmatką , czasem papierem ściernym i pilniczkiem i poskładałem do kupy.... i odpalił za pierwszym razem :-/
    Więc dalej nie wiem co go bolało... widać żyje swoim życiem

    Dzięki za porady.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2011
    Skąd
    Wrocław Psie Pole
    Postów
    90
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD
    Jak nas od czasu do czasu pobolewają stawy tak Twoje auto jak widać strzyka na stykach
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2011
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    7
    Auto
    Punto 1,1

    Test Czujnika Położenia Wału (TDC Sensor)

    Czujnik położenia wału spokojnie można ocenić na zimno. Te 500 omów, to już za mało, postępuje degradacja izolacji (będzie dawał za niskie napięcie).
    Polecam lekturę: Fiat Punto (forum): Czujnik położenia wału (test).
    Wideo:
    Ostatnio edytowane przez pmx007pl ; 12-08-2012 o 23:30 Powód: Powód Edycji? Co was to obchodzi?


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Odpala i gaśnie, odpala i ... nie trzyma obrotów
    Napisany przez Kamciu86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 116
    Ostatni post: 09-09-2013, 15:51
  2. Grande zimny silnik nie odpala na benzynie. Na gazie odpala.
    Napisany przez lukasz2511 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 10-12-2011, 23:46
  3. Punto nie odpala. Elektryka? Rozrusznik?
    Napisany przez los_anwilos na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-09-2011, 12:48
  4. grande punto nie odpala po stłuczce bezpiecznik wciśnięty
    Napisany przez maly5 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-02-2011, 18:59
  5. Ciepło - Odpala, Zimno - Zalewa i nie odpala. Palio 1.2 8v
    Napisany przez daro3 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 07-02-2010, 18:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat punto 1 nie odpala

punto 1 nie odpala

punto nie odpala

punto1 nie pali na jeden wtrysk forum

fiat punto nie odpala

pompa paliwa punto 1

punto nie zapala

fiat punto czasami nie odpala

punto 1.2 nie palipunto 1 forumpompa paliwa fiat punto 1 nie dzialapunto 1 pompa paliwapunto 1.2 nie odpalapunto brak zasilania pompyczujnik rozruchu zaplonu fiat puntoczujnik polozenia walu punto 1 test punto czujnik polozenia walufiat punto 1.2 nie odpalaschemat instalacji elektrycznej fiata punto 1 1996 1 2 benzynapompa paliwa fiat punto 1.2 75sx

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl