potrzebuje informacji jakie silniki były montowane w Doblo i jaki najlepiej wybrać pod względem awaryjności i ekonomi
To jest widok strony w wersji do druku
potrzebuje informacji jakie silniki były montowane w Doblo i jaki najlepiej wybrać pod względem awaryjności i ekonomi
powiem ci ino tyle nie kupuj 1.9D! Duzo osob zachwala 1.9JTD 105 km, ale nie wiem jak on prezentuje sie z awaryjnością.
z jakich względów??? awaryjność czy osiągi???Cytat:
Napisał Fintosz
awaryjnosci i ekonomi jazdy
a jak w ogóle z trwałością podzespołów, zawieszenie, układ kierowniczy, korozja??
Silniki montowane w Doblo, z którymi się spotkałem: 1.2 8v, 1.4 8v, 1.6 16v (benzyna); 1.3 MultiJet 16v, 1.9 D 8v, 1.9 JTD 8v, 1.9 JTD MultiJet 8v. (diesel)
Najlepiej sprawują się silniki Diesla prócz 1.9D (stary klamor). Polecam najbardziej z silnikiem 1.9JTD/MultiJet ze względu na ich osiągi i znikomą awaryjność.
Jeśli chodzi o zawieszenie, z przodu oparte na Macphersonie (wahacze typu Siena/Albea), tył wyposażony w resorowaną belkę. Częstą usterką zawieszenia jest luz na sworzniach i tulejach wahaczy przednich.
Karoseria jest znośna, rzadko kiedy występują ogniska korozji, chyba że spowodowane zadrapaniami w sposób mechaniczny.
To ciekawe bo ja z przodu wymienilem tylko amory i pozatym nic sie nie dzieje nawet galki od 5 lat sa dobre, natomiast tyl to ciekawa sprawa, drazek stabilizatora przymocowany do podwozia na gumach(nie wymiennych) i gałki ktore raz na 2 lata tzreba wymieniac, resory skrzypiejace (smarowanie we wlasnym zakresie nie pomoglo), a odradzam kupowac tanich amorow z allegro firmy RECORD!! 3 razy w ciagu 3miesiecy je reklamowalem bo amory zesuwały sie z gum na srubach. Jak bedziesz kupowal samochod patrz czy ma chlapacze za przednimi kolami bo w tym miejscu szybko lakier schodzi od kamieni itp.
Nie do końca masz rację, ten silnik to taki dziwny wynalazek oparty chyba na JTD bo z tego co ten motor widziałem to nie zauważyłem podobieństwa do starego 1,9D z lat 88-95.Cytat:
Napisał Etiuda
starszy silnik do ktorego troszke eletroniki dolozyli
:)
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0000388.jpg
Tak wygląda 1.9D 64KM którego większość ludzi się wystrzega. Podczas montażu paska rozrządu trzeba również ustawić pompę wysokiego ciśnienia na znaki, czego nie robi się już w JTD czy MultiJet gdyż one mają zmieniony układ wtryskowy.
Zdjęcie które przedstawiłeś to starszego modelu, ale za wiele różnic nie ma :roll: fakt starszy silnik i slaby ale w miarę wytrzymały, nie trzeba uwazac na paliwo, i czesci tańsze.
Witam
Kupiłem doblo 1,9 jtd 105km 8z osobowe bez ABS i Klim. i z tego ci się naczytałem na forach wszelkiego rodzaju z diesla najbardziej polecali ten silnik. Kupiłem z p.136t.km od pierwszego własciciela, od lipca zrobiłem 10t.km. i nie widzę nic niepokojącego. Wierzyć nie wierzyć zużycie oleju silnikowego 0% po 10t.km.przejechanych - sprawdzam co 2-3t.km. . Jedyne co polecam to lanie "dobrego" diesla. Jak wlałem "zwykły" ON to powyżej 2.5 tys. obrotów przy ostrym gazie czarno jak za Ikarusem, po wlaniu np: Dynamic z Lotosu lub Vpower z Shella spokój praktycznie zero dymienia - dopiero po 4t. lekko zakopci. Spalanie przy mojej eksploatacji nie przekracza 6l/100km. 75% procent miasto. Co do stabilizatora z tyłu nie ma większego problemu z wymianą gum - kupiłem auto ze stukami ww. i w serwisie na przeglądzie ( serwis nie fiata po rozmowie z serwisem fiata zrobili to tak jak robią w Fiacie w Krakowie ) - demontaż drążka - szlifierka katowa - nowe gumy - migomag - i jest OK - i śmieszne pieniądze. A co do zawieszenia to zależy od eksploatacji ( użytkowania ) jak ktos uważa to nie ma problemu. W moim Doblo wymieniono z zawieszenia tylko wachacze przód amory tył ( Doblo nie lubi lekkiej d... ) no i ja zrobiłem stabilizator tył. 110t.km wymienony alternator - powodu nie znam. Klocki , tarcze, i inne normalnie zuzywające się rzeczy pomijam bo w każdym aucie zużywają się podobnie. To tyle co do awaryjności wg, mnie po przebiegu prawie 147t.km.
Wady blacharskie:
Wypłukiwanie progów na łączeniach - mniej więcej po środku progu
Wypłukiwanie narożników drzwi przesuwnych od strony drzwi przednich
Matowienie lakieru na drzwiach przesuwnych od strony tylnich kół
Chlapacze przód obowiązkowe wtedy unikamy lub minimalizujemy jw. wymienione
Pozdrówka
Dzieki za rade na temat drążka stabilizatora :lol: Alternator tez padl, wymieniali w fiacie i powiedzieli ze jest on narażony na błoto i wode od spodu auta(brak osłony pod silnikiem), widze ze blacharka nie tylko u mnie sie sypie, dokladnie tak samo jest w moim przypadku ino ja nie mam chlapaczy.
WitamCytat:
Napisał Fintosz
U mnie jest osłona silnika od nowości - więc może inna przyczyna ale nieistotne, w inych fiatach jest ten sam problem z alternatorami. Te typy tak maja :)
Co do blacharki to za progi, poprawki na drzwiach i przemalowanie zmatowien zapłaciłem we wrześniu 700 netto i jeszcze facet zrobił mi konserwację progów i drzwi w tej cenie - progi pomalowane 2 razy i na to jeszcze bezbarwny ( mam autko czerowne bez metaliku ). Co do blacharki to u mnie nie było jako takiej korozji tylko wypłukiwanie lakieru włącznie z podkładem, to autko tak bierze wode poprostu i wypłukuje jak pod ciśnieniem :(. Mam chlapacze od nowości więc i tak jakaś osłona jest :)
Co do drążka to da się kupić same gumy ( Fiat przewiduje wymianę całego niestety ) jest jakaś firma co to sprowadza ( tak jak pisałem Fiat też tak robi ) a więc oszczedza się sporo kasy - tylko jeden problem przy naprawie bo trzeba zbiornik opuścić więc lepiej żeby był prawie pusty.
I jeszcze jedno na koniec odnośnie serwisów
Fiat ma 120 netto z r.g. jeżdże do starego serwisu gdzie jeździłem jeszcze z polonezami ( były serwis FSO - teraz robią prawie wszystkie auta ) i 80 netto za r.g. więc dużo taniej a naprawa takiej samej jakości ( pytają się jakie częśći czy oryginalne czy zamienniki tanie czy lepsze, jaki olej czy lepszy czy "tańszy" jak zostawiłem im auto to "co godzinę" telefon i konsultacja ile chcę wydac na materiał - a do dosyć istotne, robociznę pomijam oczywiście )
Pozdrawiam
Jako były współużytkownik Fiata Dobló 1.9 jtd 105 ponieważ mój ojciec miał taki pojazd, to polecam ten samochód jedynie z tym silnikiem, silnik ten dobrze radzi se z gabarytami pojazdu, a i spalanie jest zadawalające, jeździłem również Dobló z dielsem 1,3 i tego silnika już nie polecam, może i mało pali , ale jeśli chodzi o jazdę to straszny muł.
Widze że każdy ma/miał jakiegoś diesla a co z benzyniakami?
Jak doblo to tylko Diesel byle nie 1,3 podobno też mulasty ale oczywiście zależy od tego do czego auto będzie użytkowane. Benzyna albo muł (1,2) albo przepał (1,4 i 1,6). Jeżdzę już różnymi autami od prawie 20 lat i poniżej 100 kM nie ma co się kupować.
Pozdrawiam
* Jeżdzę już różnymi autami od prawie 20 lat i poniżej 100 kM nie ma co się kupować.* - widzę doświadczony kierowca, napisz którym jeździło ci się najlepiej i który najmniej awaryjny :)
Witam
Co do mojej opinii o autkach typu doblo
Mam dużo znajomych co jeżdżą blaszankami różnego typu i stąd mam opinie na temat silników " kultury jazdy " , awaryjności.
Zawsze jeździłem benzyniakami - przeważnie jakieś kombi lub klapa z tyłu ( hak i przyczepa - wystarczało do pracy ) - do kupna auta typu doblo zbierałem się chyba dwa lata - jakoś nie miałem przekonania do diesla a o benzyniakach w tym wykonaniu naczytałem się i nasłuchałem od znajomych dużo. A więc benzyniaki odpadły ze względu na mulastość lub wir w baku ( robię dziennie około 70-100km - nie jestem kurierem - po mieście a więc spalanie ważne, no i dynamika ). Miałem chwilę Kangoo 1,6 16V było ok ale spalanie na miasto odpada o kombi które miałem nie wspomnę 10-11l/mieście. Co do awaryności autek które miałem, szczerze powiem nie narzekałem - ale po tylu latach jeżdżenia chyba trafiłem na to co chciałem - z doblo "odpukać" jestem narazie chyba najbardziej zadowolony ( wreszcie jak pije mineralną z 1,5l butelki mieści się nad głową ) no i spalanie poniżej 6l - jeżdżę w miarę dynamicznie poza piskami opon oczywiście. Do tej pory mam jeszcze drugie autko ( prywatne ) KIA Shuma 150 t km przejechane ( pierwszy wydech, pierwsze sprzęgło, olej zużycie 0%) i nic się nie dzieje poza normalną eksploatacją - śmieją się z KIA ale ja jestem też zadowolony.
Wracając do Doblo - przejechane prawie 150t km w 5 lat zużycie oleju 0% - każde auto ma swoje wady i zalety (nawet VW i inne) - kwestia użytkownika i jak "wjeżdża na krawężniki 30cm"
Do tej pory miałem 8 aut
Zadowolenie: KIA Shuma i Doblo reszta jako tako
Pozdrawiam
Ile już zrobiłeś kilometrów w swojej kadencji? :)