To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Wymiana rozrządu -
Wymiana rozrządu
Hejka :)
Poczytałem troszke na forum odnosnie wymiany paska rozrządu dowiedziałem sie paru konkretych rzeczy jesli chodzi o firmy dostarczajace paski i rolki
"Hipo : Pasek Gatesa + rolki SKF i napewno nie będzie to gorszy zestaw niż oryginał."
Rada napewno sie przyda :)
Mam jeszcze pare pytan :D cieżka sprawa z dostepem ? Jakie specjalne klucze sa potrzebne ? przeczytałem posta o silniku JTD http://fiatforum.com.pl/topics6/ospr...ana+rozrz%B1du ale nie wiem czy w silniku 1.6 tzeba odkrecac koło :>?? chyba niee ma ktos jakies cenne porady ?
Gdzie znajde odpowietrzenie do baku ? gdy tankuje bryczke do pełna pistolet od dystrybutora co chwile mi wybija podejrzewam ze odpowietrzenie jest zatkane ...
Nie wiem czy ktos kiedys spotkał sie z takim dźwiękiem dochodzacym z pod maski podczas pracy silnika a mianowice po dodani gazu zaczyna cos tyrkotac równomiernie tak jakby hmmm to czego by to porównać, tak jakby ktos wsadził drut w szprychy od koła rowerowego i równomiernie obracał spotkał sie ktos z czyms takim ? podejrzewam rolke z rozrządu ewentualnie alternator jakies łożysko ? gdy bede rozbierał rozrzad zapale samochód z zrzuconym paskiem klinowym moze wtedy cos zawezi krąg poszukiwania pozdrawiam i sorki za tak lajickie przedstawienie sytuacji :? :?
-
Cytat:
Napisał dziwnyjaworzno
czy w silniku 1.6 tzeba odkrecac koło
z tego co pamiętam z czasów szkolnych to nie było potrzeby, dostęp z góry w zupełności wystarczał.
Cytat:
Napisał dziwnyjaworzno
Gdzie znajde odpowietrzenie do baku ?
Równoległa rurka idąca z wlewem.
Cytat:
Napisał dziwnyjaworzno
zaczyna cos tyrkotac równomiernie
Tyrkanie zmienia częstotliwość w zależności od obrotów?
Jeśli tak to mogą to być wtryski, jeśli nie to pochłaniacz par paliwa zwłaszcza jeśli ten odgłos wydobywa się z okolic prawego koła.
-
własnie tyrkanie sie nie nasila nie zwieksza tak jakkby swoich obrotów równomiernie przy kazdych obrotach tak sobie tyrka i własnie z okolic przedniego prawego koła podpowiesz gdzie ten parownik ? aaaa i czy przy wymianie rozrzadu wymieniac pompe ? jesli nie bedzie z niej ciekło jakie wasze rady ?? wskazówki ??
-
Żeby dostać się do pochłaniacza musisz ściągnąć prawe koło i odkręcić tylną część nadkola tam jest elektrozawór, puszka z węglem aktywnym i kilka szybkozłączek.
Cytat:
Napisał dziwnyjaworzno
czy przy wymianie rozrzadu wymieniac pompe ?
Masz napęd z paska wieloklinowego więc nie ma potrzeby, ale dobrze jest ją wymieniać razem z całym płynem co drugi rozrząd.
-
no ale tam nie ma zadnych wirujacych czy obracajacych rzeczy to jak to tak moze tyrkac prosze wytłumacz mi :roll:
-
No nie ma, ale elektrozawór jest i to on tyrka :)
-
czyli byłby do wymiany tak czy po wymianie filtra by ustało :>
-
Tego nie wiem, ale jak tyrka to dobrze przynajmniej wiadomo że działa :), a poza tym mnie też tyrka, ale nie zwracam na to uwagi.
-
hehe ok dzieki za podpowiedzi :) pozdrawiam serdecznie :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko:
od dzisiaj zabieram sie za wymiane rozrzadu wraz z kablami i swiecami bo jak sciagłem kable to sie cos z nich wysypało :( :? no ale nic nie wolno sie zrażać
-
Pamiętaj żeby przed wykręceniem świec przedmuchać powietrzem gniazda co byś paprochów do silnika nie nasypał.
-
Blokady do rozrządu masz ?
-
Cytat:
Napisał waho.
Pamiętaj żeby przed wykręceniem świec przedmuchać powietrzem gniazda co byś paprochów do silnika nie nasypał.
tak to wiem bo tam same liscie dzieki za podpowiedz :)
Cytat:
Napisał Q..
Blokady do rozrządu masz ?
nie nie mam
jednak musiałem odkrecic koło oraz jedna czesc nadkola potem zrzuciłem paski klinowe, sciagłem jedno mocowanie napinacza dalej odkreciłem obudowe rozrzadu odpiołem chłodzenie alternatora i tyle chyba i rozrzad prezentuje sie nie najgorzejj teraz bedzie najgorsze odkrecic głowna szajbe oraz ustawic rozrzad to co tyrkota to na jednym pasu od samego przodu jest klima tak ?? i tam wydaje mi sie ze bedzie łożysko ustrzelone ale dlaczemu terkot nie wzrasta wraz z obrotami ?? nie wiem bede zakładał pojedynczo paski i szukał... narazie tyle udało mi sie podziałac dnia dzisiejszego :) tzn jakies 4 godzinki bo wczesniej układałem chodnik do zmroku ;d jutro moze juz założe rozrzad i bedziemy myslec dalej :lol: :lol: :lol: :lol: nie wiem dlaczego mam peknieta obudowe cewki zapłonowej :? :? :? :? ktos chyba wczesniej za mocno ja dokrecił :red_kartka: na jednej srodkowej srubie no i pompa wody sucha bo nigdzie nie widac wycieków ;d
dawno dawno temu jak miałem tico to tez sam wymieniałem rozrzad tylko ze tam były znaki na kole pasowym rozrzadu i tyle sprawdzało sie GMP tłoka czy sie znaczki pokrywały i skrecało sie a tutak czytam w ksiazce o jakis płytakach z tarcza ;/ i inne pasci nie da sie jakims domowym sposobem tego ustawic np tak jak w tico na znaki i GMP ?? ewentualnie wiem ze mozna załozyc pasek na takie samo ustawienie kół pasowych tylko warunek jest taki ze zadne koło nie moze sie obrucic wzgledem drugiego poratujcie chłooooooooooopakiiiiii :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
-
Zdjąłeś już pas rozrządu bez blokad?
-
niee pasek został jutro za to bede sie zabierał
-
na kołach nie ma znaków i jeden z wałków przy wymianie paska nie jest w "martwym" punkcie , spore ryzyko bez blokad
-
to co ja mam teraz zrobic :d znalazłem ze pasek trzeba wymieniac co 120 tys lub 6 lat ja mam nalatane 194 tysiaki rocznik 96 i co teraz ? ? ? ? ?
-
jak chciałem zrobić rozrząd w swoim pierwszym 1.6 to pojechałem do mechaniora i zapytałem ile? odparł 250 (oczywiście robocizna) , kupiłem na allegro blokady + klucz do napinacza za podobną kwotę i zrobiłem sam, przy następnym samochodzie 250 w kieszeni zostało.
-
dziwnyjaworzno, jak to co - wiesz kiedy miałeś wymieniany? Jak nie to wymieniaj i się nie zastanawiaj! Bo możesz mieć niespodziankę i tłok spotka się z zaworami.
-
heheh jasne ze zrobie tylko jeszcze nie wiem jak ale napewno zrobie hehehe jak nie ja to kto napewno nie mechanik ;d
u mnie tez tyle krzycza od 200 do góry za wymiane ale juz popytałem frendli i moze zkołuje sie od ziomka znajomka jakies blokadki ;d
podpowiesz jak zakłada sie te blokady i jakis specjalny klucz musi byc do tego napinacza
[size=2][ Dodano: 2009-11-08, 13:08 ][/size]
witam :)
Jest niedziela 8 listopada :D
Jestem juz po wymianie paska rozrzadu i powiem wam wcale to nie takie straszne jak to rysuja blokady mialem ale zaraz zobaczycie na fotkach jakie :D wystarcza do wymiany paska dobre znaki rysowane markerem i jest po problemie blokady sa potrzebne owszem ale do ustawiania rozrzadu zaworow ale nie do wymiany paska bynajmniej jest taka moja opinia :lol: wymieniłem równiez paski klinowe, swiece i autko normalnie zapierdziela :D dzisiaj znowu sie nie nie dałem TDI-kowi :D z hiszpańskim terperamentem :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: przy wymianie rozrzadu zmieniłem tez klameczki tak jak ktos wczeniej opsiywał na forum z pierwsza jest wycwika ale potem juz leci i jesli zostawiasz stare ciegna to ci odchodzi czas na regulacje nowego. tu macie zestaw moich wspaniałych blokad
blokada koła zamachowego
http://img32.imageshack.us/img32/888...chowego.th.jpg
blokada wałków rozrządu
http://img252.imageshack.us/img252/5...rozrzdu.th.jpg
i mi tyle wystarczyło do wymiany paska nie wspominajac o kluczu 36 na nakretke koła pasowego i dobra silna reka do odkrecenia badz długa rurka ;d
Odnosnie wymiany klamek i centralnego zamka po wymianie jak zamykam lub otwieram drzwi po zamknieciu lub otwarciu słysze dziwne trrr wie ktos od czego to moze być ? :?: :?:
pozdro i dzieki za rady