Panowie. Jak w temacie.
Jak wymienić tylną wycieraczkę? Czy trzeba demontować całe ramię? Jeśli tak, to jak bezpiecznie zdjąć ze sworznia?
To jest widok strony w wersji do druku
Panowie. Jak w temacie.
Jak wymienić tylną wycieraczkę? Czy trzeba demontować całe ramię? Jeśli tak, to jak bezpiecznie zdjąć ze sworznia?
Wszystko ok. Tylko jak bezpiecznie zdjąć ze sworznia - jakiś ściągacz, czy jakiś inny bezpieczny domowy sposób? Sworzeń jest z wieloklinem i tak łatwo to nie chce zejść.
Młotkiem nie za bardzo bo jest to wszystko osadzone w szybie.
Jeśli tylko wymiana gumki to nie trzeba demontować ramienia . Zdejmowałem takie ramię w japończyku - należy podłożyć np deseczkę, panel podłogowy (kawałek oczywiście) i zrobić dźwignię za pomocą śrubokręta . Deseczka aby powiększyć pole nacisku - rozproszyć go .
Proponuję zaopatrzyć się w ściągacz. Wtedy nie ma możliwości zniszczenia szyby, lakieru, czy złamania ramienia, które jest z tworzywa.
Jeśli chcesz wymienić samą gumkę to spokojnie dasz radę ,robiłem to w swoim 500X . Wymieniając przednie gumki odcinałem ile trzeba i montowałem z tyłu , bez problemu wchodziło w szyny , bo to klasyczna wycieraczka z szynami (przynajmniej z roku 2016 ) zamontowana w ramieniu .
Jest ramię i wycieraczka w konstrukcji stalowej- ja chcę wymienić wycieraczkę z konstrukcją stalową.
Ja zmieniałem, nie trzeba demontować ramienia, na YT jest film jak to zrobić.
Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
Konstrukcja stalowa i 500X ...nie , nie pasuje :( . Tam są szyny metalowe prowadzące gumkę i to w plastikowym ramieniu ,wymiana banalna
Niech zgadnę.
Jest ramię z tworzywa, składające się z dwóch części. Jednej od strony mechanizmu i drugiej, w której jest zamocowane pióro z blaszkami prowadzącymi.
Zapewne można dokupić tą drugą część (w komplecie z piórem) i zapewne jest na wcisk.
Wymiana jeszcze banalniejsza niż zabawa z wpychaniem samego pióra razem z blaszkami.
Masz bana na wyszukiwarki internetowe? :-/
Trochę własnej inwencji...
Poza tym wystraczy obejrzeć konstrukcję wycieraczki (np na Allegro) i nawet żadnych filmów nie trzeba oglądać.
https://www.youtube.com/watch?v=XfPkaFNqfXM bardziej łopatologicznie się nie da, jeśli to Ci nie pomoże pozostaje wizyta w ASO.
https://www.youtube.com/watch?v=XfPkaFNqfXM
Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
Bosch ma pasujacy model H 840 (290 mm). Lokalnie nie widzialem, Allegro od 34 zlociszy z przesylka. Pytanie, czy to nowe pioro nie bedzie mialo innego odcienia tworzywa od starej reszty ramienia.
Kupilem sobie za 6 zl po rabacie metalowe pioro z grafitowa gumka w markecie. Po lekkim docieciu gumka bez drutow dala sie latwo zalozyc, bez demontazu ramienia. Potem wepchnac druty usztywniajace i szybciej/taniej juz sie nie da:redface:
Będzie, jest różnica w budowie, czy Bosch czy oximo czy inne. Najlepsza metoda "jeśli chcesz" to kupienie gumki i wymiana i co najmniej o połowę taniej