Witam. Moze ktos pomoze w diagnozie?
Podczas wlaczenia stacyjki wyskakuja błędy Esc i high holder i cisnienie opon nie dostępne. Auto nie odpala brak iskry sprawdzone, wszystkie czujniki silnika sprawne podmienione z drugiego auta.
To jest widok strony w wersji do druku
Witam. Moze ktos pomoze w diagnozie?
Podczas wlaczenia stacyjki wyskakuja błędy Esc i high holder i cisnienie opon nie dostępne. Auto nie odpala brak iskry sprawdzone, wszystkie czujniki silnika sprawne podmienione z drugiego auta.
Tipo nie pali 1.4 2021
Gwarancja / Serwis / ASO
Chyba, że import i znamy się do bramy...
Połączenia w kostkach sprawdzić czy dobrze wpięte , ELM co pokazuje
Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
Zobacz na kostkę kompa na ścianie grodziowej oraz czujnik mapsensor
Trochę się wyjaśniło. Rozpiecie wtryskiwaczy benzynowych generuje powyższe błędy. Po wpięciu i wykasowaniu czysty sterownik. Dalej nie pali. Brak iskry. Przełożone czujniki walu i walka oraz cewki zaplonowe. Benzyne podaje bo swiece mokre.
Co może blokować? Kluczyk drugi sprawdzony
Jakie błędy pokazuje komp? Masz lgg?
Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
Co to jest lgg? Lpg? Nie
Nie ma błędów. W obd widze jak kręcę sygnal obrotow z walu na poziomie 280 obr/min. Cewki dostaja 12V ale na świecach brak jest iskry. Wyglada na brak sygnału z kompa. Dopowiem ze podmieniałem sterowniki. Wyjalem z tego auta i podłączyłem pod drugie auto i uruchomiłem silnik na 5sek po czym immobilizer odcielo
Wyłącznik bezwładnościowy odcina paliwo
Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
Bezwladnosciowy to samo co czujnik uderzeniowy? Gdzie to jest zamontowane?
Czy jest w tym aucie czujnik bezwladnosciowy?
Czujnik w okolicy pasa przedniego a lokalizacja włącznika powinna być w instrukcji opisana.
Po pierwsze z przodu jest czujnik uderzeniowy.
Po drugie nie ma w Tipo typowo fizycznego wyłącznika bezwładnościowego pompy paliwa, jak to ma miejsce w GP, gdzie trzeba na nim guzik wcisnąć, do tego byłby komunikat przy odcięciu pompy, sekwencja odblokowania w instrukcji, nie pamiętam jej, trzeba pobawić się wajchą kierunkowskazu.
Po trzecie czujnik bezwładnościowy znajduje się w tunelu (poduchy, kurtyny, pompa, ESP, itd). Do tego wszystkiego są czujniki uderzeniowe i ciśnieniowe w drzwiach, czy wspomniany uderzeniowy na pasie przednim. Nie mam pewności, czy centralka nie jest równocześnie czujnikiem bezwładnościowym.
Autor niech wypisze kody błędów, a nie po omacku szuka nie wiadomo czego. Pierwsze do odczytania informacje ze sterownika silnika oraz body.
Fizycznie nie ma, jest tylko system blokowania paliwa który włącza się w przypadku zderzenia.
Ale miałbyś ikonkę na zegarach o tym informującą, poza tym system ten odcina paliwo, a piszesz że świece są mokre od paliwa :)
Rozumiem, że rozrusznik kręci tak ?
Ogólnie sprawdziłbym przekaźnik wtrysku i jego bezpiecznik. Chociaż gdyby coś było z nimi nie tak to miałbyś mnóstwo komunikatów o błędach pomiędzy zegarami.
Sprawdź czy na włączonej stacyjce dochodzi 12V do cewek.
Sprawdzałeś bezpieczniki pod maską ? Bo wygląda jakby nie było napięcia na cewkach, a za to odpowiada bezpiecznik pod maską o numerze F22.
I sprawdź wtyczkę która jest pod maską po prawej stronie komputera wtrysku, jest taka duża wtyczka, zobacz czy czasem się nie
wypięła.
No a u mnie taka akcja: chce odpalić auto wszystkie błędy świecą, wyciągam kluczyk a tam dalej wszystko świeci. Normalnie odlot. Odpinam klemy podpinam ponownie a tam dalej to samo a kluczyk w ręce. Po paru próbach rozwiązania tematu poruszałem palcem kostką pod kierownicą. No i teraz jest OK ale piszę bo może tu być przyczyna. Ja u siebie muszę się stacyjce przyjrzeć.
Masz gdzieś brak masy i komputer masę poprzez jakiś element bierze. I stąd masz choinkę na desce bo masz wszystkie napięcia zaniżone. Sprawdź instalację przekaźnika postacyjkowego, i spróbuj mu na obudowę masę podać. Nie podawaj tylko (plusa) napięć na pałę gdzieś w instalację bo komputer uwalisz.