Witam wyglada na to ze problemy z moim silnikiem wynikaja z spalania stukowego i teraz pytanie wedlug diagnostyki widac ze czujnik jest z sytemowo wyłaczony czy tak ma byc i gdzie sie taki czujnik znajduje w naszyh silnikach
To jest widok strony w wersji do druku
Witam wyglada na to ze problemy z moim silnikiem wynikaja z spalania stukowego i teraz pytanie wedlug diagnostyki widac ze czujnik jest z sytemowo wyłaczony czy tak ma byc i gdzie sie taki czujnik znajduje w naszyh silnikach
Czujnik jest przykręcony do bloku silnika pod rozrusznikiem, najlepszy dostęp od strony kanału pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową.
Jest obok rozrusznika :
Załącznik 38964
a jakiś rzut z góry można prosić poglądowo w jakim miejscu go szukać i zobaczę go od góry czy musze na kanał
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
i jeszcze jedno pytanie dlaczego komp pokazuje ze czujnik jest nieaktywny
Bo nie ma spalania stukowego w momencie odczytu? ;-)
Czyli co innego stuka
Jakie zasilanie? Tylko Pb czy plus lpg? Opisz to stukanie, albo wrzuć filmik. Może coś stuka z napędu osprzętu, wtedy pasuje zrzucić pasek osprzętu i odpalić silnik bez osprzętu.
Nagrywałem nic bardzo nie słychać zasilanie narazie tylko pb dźwięk występuje tylko przy rozgrzanym silniku i przy przyspieszaniu po odpuszczeniu pedału gazu ustępuje mam też wrażenie że przy ruszaniu z 1 biegu prawie nie słyszalny ale na 2 już stuka
Jak masz gwarancję to uderzaj do ASO, bo tak to ciężko cokolwiek wywróżyć.
Umywają ręce jutro jadę do mechanika zobaczę co powie
Wiesz w ogóle co to jest spalanie stukowe kiedy najczęściej zachodzi czy tak na pałę szukasz?
stukanie najczęściej występuje miedzy 2 a 3 tyś obrotów i jest tylko podczas jazdy jak dodaje się gazu po zwolnieniu pedału gazu przestaje stukać na biegu jałowym tez nic nie słychać
Mam dokładnie takie same objawy tyle, że w T-jet. Ostatnio byłem w aso na pierwszym przeglądzie okresowym i zwróciłem na to uwagę, przejechał się ze mną mechanik i jak na złość w silniku cisza :roll: Posprawdzali silnik pod kątek ewentualnych luźnych elementów, ale wszystko podobno było w porządku. Tak jak mały pisze, występuje to najbardziej między 2-3 tyś obrotów przy obciążeniu, przyspieszaniu. Na biegu jałowym zero objawów. Mam wątpliwości czy to będzie spalanie stukowe ze względu na to, że silnik pracuje równo i nie wibruje w żaden sposób (przynajmniej u mnie) do tego nie leje paliwa na jakichś noname stacjach tylko zazwyczaj na bp/shell 95 a ostatnio 95 shell v-power. Dziwna i irytująca sprawa
Objawy mogą być bardzo mylne. np. przy przyspieszaniu i tylko na zakręcie w jedną stronę słychać terkotanie. Diagnoza: walniety przegub półosi. W rzeczywistości tylni tłumik spadł z wieszaka i uderzał o blachę . Tylko na zakręcie bo siła odsrodkowa i tylko pod obciążeniem bo tylko wtedy latał z odpowiednia amplitudą :-). Gdyby Wam regularnie spalało detonacyjnie w takim zakresie obrotów to pewnie byloby juz po silniku.
Jutro jestem umuwiony z kierownikiem serwisu odpowiedź pracownika była taka po pierwszej diagnozie ze ja sugerowałem skrzynie biegów więc ja sprawdzali i nic nie znaleźli żenada po prostu przejechali samochodem w jaki dziwny sposób 160 km i nic nie słyszeli a ja jak jadę 30 kilometow to słyszę mojego 20 letniego diesla który ma 470 tys kilometr zrobione
Witam serdecznie.Mam taki sam objaw stukania przy mocniejszym wciśnięciu gazu na 1i2 biegu między 2000a3000 obrotów silnik 1,4 95km czy pan rozwiązał problem jeśli tak to co było przyczyną proszę o odpowiedź i pozdrawiam.
Łączniki stabilizatora
Dzięki bardzo za podpowiedź, pozdrawiam.
Witam łączniki stabilizatorów wymienione ale prawdziwym winowajcą za metalowe dżwięki podczas mocnego wciśnięcia gazu na 1 i 2 drugim biegu okazał się taki metalowy łącznik poprzeczny pod silnikiem przykręcony czterema śrubami do wózka zawieszenia i on w pewnym zakresie obrotów podczas wibracji silnika ocierał o rurę wydechową bezpośrednio za katalizatorem. Na postoju wydawało się że wszystko jest ok ale szczelina między jednym a drugim elementem okazała się niewystarczająca. Zdemontowałem ten łącznik i były widoczne ślady otarć na jednym i drugim , lekka korekta kształtu załatwiła definitywnie problem , piszę o tym bo może się komuś coś takiego przytrafić . Pozdrawiam.
Możesz posłuchać filmiku czy tak ci stukało. https://youtu.be/xEyd8sSJkOI