To jest widok strony w wersji do druku
-
Oporność cewki 1.2 16v
Witam, orientuje się ktoś jaka powinna być prawidłowa oporność cewki w Punto 2 fl 1.2 16v ? Wszędzie podawana jest głównie do 8v i wynosi okolo 6,6 do 8. Ja natomiast potrzebuję do 16v tam jest jedna zespolona cewka dla 4 cylindrów. Z moich pomiarów na dwóch różnych cewkach wychodzi 12.8 do 13.2 (Bosch i MM)
-
Ja na nowej cewce zmierzyłem i wyszło ok 11 . Skąd te 8, to nie wiem. Na starej było ok 13- 14 i była do wymiany. Przerywało.
-
Kolego jakiej firmy kupiłeś cewkę? Przerywał cały czas czy jakoś specyficznie jak zimny, gorący czy wilgotno na zewnątrz ?
-
Nie pamiętam jakiej firmy, ale na pewno stara była uszkodzona. Objaw to taki, że raz przerywało, a raz było dobrze. Założone lpg
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zacznij od świec. Na zimnym odpal silnik na chwilę i zaraz wykręć świece. Jeżeli będzie zalana to prawdopodobnie jej wina. Zapłon jest jednocześnie 1-4 z jednego wyjścia oraz 2-3 z drugiego
-
Ok, dzięki za odpowiedź. U mnie występuje objaw że w wilgotne dni po postoju kilkugodzinnym po odpaleniu nie chce wkręcać się na obroty. Po chwili się to udaje i potem już jedzie w miarę normalnie.
-
To może być wina przewodów. Aby sprawdzić przewody, spryskaj je wodą. Jeżeli mają przebicie to ich wina.
-
Przewody sprawdziłem kilka dni temu i ,,dyskoteka,, także wiem że na pewno do wymiany tylko dziwi mnie jedno bo w styczniu je wymieniałem i kupiłem beru więc firma jedna z lepszych a mimo to już przepalone. Także na myśl przyszło mi że coś nie tak z cewka może być skoro tak szybko się uszkodziły.
-
Aż niemożliwe. Na przewodach musi być wyrażna iskra. Bardzo delikatne iskierki to normalne zjawisko. Musisz to wziąć pod uwagę. A co ze świecami. Opór na cewkach masz dość duży i może dawać małą iskrę.
-
No właśnie ta cewka jest zagadką bo w instrukcji znalazłem że oporność ma być między 6,8 a 7,8. Ty napisałeś że masz około 11 i jest ok. Ja mam trochę więcej i zastanawiam się czy to cewka czy jeszcze coś innego. Świece ok zmieniane nie tak dawno, kolor osadów ok.
-
A co z czujnikiem przy kole pasowym alternatora. Wszystko w porządku
-
Tam nic nie robiłem, jak to zdiagnozować sprawdzić ?
-
Tylko wizualnie, czy wszystko jest na swoim miejscu
-
Jak w końcu rozwiązałeś problem
-
Wymiana kabli nie przyniosła skutku. Problem rozwiązałem ,,sprejkontaktem,, rozłączyłem wiązki od sterownika popsikałem wtyczki i gniazda tym sprejem po kilku minutach podłączyłem. Naprawa się powiodła, samochód już nie dławi jak wczesniej.
-