Cześć,
Potrzebuje zamontować bagażnik na przewóz rowerów (3-4). Macie doświadczenie czy w Tipo lepiej to zrobić na dachu czy zamontować hak i na haku? Chodzi o HB.
To jest widok strony w wersji do druku
Cześć,
Potrzebuje zamontować bagażnik na przewóz rowerów (3-4). Macie doświadczenie czy w Tipo lepiej to zrobić na dachu czy zamontować hak i na haku? Chodzi o HB.
Jak HB i 3-4 rowery to wolałbym zamontować hak + platforma. W poprzednim aucie miałem takie zestawienie i idealna sprawa, do Tipo też planuje zamontować z biegiem czasu hak.
Bez roznicy. Maksymalne obciążenie dla kuli haka jest takie same jak dla belek na dach... za to ładunek i rozładunek z haka znacznie łatwiejszy...
I na haku można szybciej śmigać wozrm i mniej świszczy [emoji16]
Tylko policz wagowo czy dasz radę, bo sama platforma to 15kg
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Mam hak od początku
Auto Hb
Bagaznik typu platforma na 3 rowery
Żadnych problemów
Spalanie około 6,1 litra .
Auto zapakowane na maxa.
Dzięki.
Macie jakieś sprawdzone modele takich bagażniów na hak wokół których warto być szukać? Nigdy nie stosowałem.
Hej.
Ja mam HB i 2 miesiące po kupnie zainwestowałem w hak, własnie celem wożenia rowerów na platformie.
Używam sporo, właściwie w lecie co weekend. Co roku robię ~ 6 kkm z platformą.
Jak dla mnie tylko platforma. Nie trzeba się babrać z belkami, uchwytami, targać rowery na dach, słuchać hałasu, zdzierać muchy z kierownicy itp.
Założenie platformy to 1min, +2min na każdy rower.
Nie kupuj badziewia, trudno to zamontować na haku (są takie na dokecane kluczem płaskim, zamiast prostej w użyciu dźwigni), a montaż roweru pozostawia sporo do życzenia (paski parciane zamiast dużych zapięć na zasadzie trytyki jak np. w wiązaniu snowboardowym). Ja mam Atera model Strada 3+1, to niemiecka konkurencja Thule. Większość niemieckich producentów samochodów sprzedając pod swoim znaczkiem bierze właśnie od Atery.
Co do kosztów to niestety od 1500-2000 trzeba wydać na firmową platformę ale kupujesz to na xx lat i używasz w kolejnym samochodzie, wiec koszt na rok użytkowania po czasie wychodzi niższy niż okazyjne wypożyczenie. Mi już dawno się zwróciła.
Pamiętaj o wiązce 13 PIN, większość platform ma na 13 zamiast 7.
Załącznik 36630
Ja zakupiłem dwa lata temu zima bagaznik firmy Amos na 3 rowery.
Nowa, wygodna platforma .
Cena 520 zł.
Polecam, naprawdę warto .
Szybki montaż na śrubę z łbem na szesciokat.
Byłem już z nim na Węgrzech,Czechach Niemczech itd.
Za ta kasę myślę że to dobry zakup.
Polecam InterPack Quattro drugi sezon zaliczył i jest ok.
Ja preferuje na dach... jest zawsze zalozony wiec nie trezba tracic czasu na tą czynnosc oraz auto zmiesci sie bez problemu w centrum miasta gdyz na dlugosc pozostaje takie samo. Nie mowie juz o kosztach dobrej platformy i haka. Wystarcza dobre uchwyty thule na dach i wsadzenie takiego roweru to zaden problem... spokojnie na trasie 130 mozesz jechac.
Myślę że bagaznik rowerowy na dach to gorsze rozwiązanie niż ten typu platforma na hak.
Auto pewnie więcej spali benzyny, kłopotliwy montaż rowerów, trzeba wciągnąć je na dach.
Zresztą wystarczy przyjrzeć się autkom na trasie, większość wozi rowery z tyłu.
Tak jest po prostu wygodniej...
A za wygodę się płaci... odwieczne prawo natury...
Też stałem przed podobnym dylematem. Uniwersalność belek dachowych (przewozić tam przecież można również kajaki, narty, deski serfingowe, drabiny) sprawily, że wybór mógł być tylko jeden. Ale ja mam SW, więc relingi, więc wybór na pewno był łatwiejszy.
Czy platforma na hak to jedyne rozwiazaniw w Tipo? Czy jest jakas opcja z dachem?
Jesli nie (tylko platforma na hak) to rozumiem ze tu nalezy sie nastawic na orientacyjne koszty:
- hak + robocizna w ASO 2000 zł;
- platforma 600 no-name a 1500 porządnej firmy a robocizna samemu? (czy lepiej dać do jakiegoś warsztatu i pewnie ze 200 zł.?).
Czyli w sumie nie mniej jak 3 tys. ... to sporo. W poprzedniej megance dachowy kosztował mnie 350 (no-name ale dobry jak sie okazalo) +150 montaz warsztatowy, czyli 500 zł.
Platformę sam montujesz na hak
Porządna to u 3k kosztuje [emoji16]
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Hak możesz sam kupić i zlecić montaż w ASO, wyjdzie taniej.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
To min. na jaki koszt nastawic sie calosci?
Kupujac hak sam, zleajac montaz w ASO i montujac samemu platofrme (czy na pewno jest to banalnie proste? - nie jestem z ludzi ,,zlota raczka'').
Jak w (prawie) każdym samochodzie - bagażnik dachowy plus stosowny osprzęt.
Jak pokombinujesz, to da się zejść w okolice 1kzł.
Ale jaka robocizna?? Jeżeli nowo zakupiona platforma będzie w częściach, to przeciętny przedszkolak w 20 minut to poskłada :mrgreen: