Ciekawa opinia, najbardziej zainteresowała mnie ta śruba z filtrem i czy podczas przegladu z wymianą oleju i filtra jest wymieniana tez ta śruba? https://www.youtube.com/watch?v=pX4fT9YVgnw
To jest widok strony w wersji do druku
Ciekawa opinia, najbardziej zainteresowała mnie ta śruba z filtrem i czy podczas przegladu z wymianą oleju i filtra jest wymieniana tez ta śruba? https://www.youtube.com/watch?v=pX4fT9YVgnw
Dzięki za odpowiedź, a mozesz mi powiedzieć co się dzieje z tą śruba podczas eksploatacji i ktora to śruba abym mógł wyjaśnić w serwisie co chcę wymienić?
To jest śruba łącząca przewód olejowy z turbiną. W środku niej jest sitko z tworzywa które ponoć ch.j strzela po jakimś tam przebiegu lub może się zatkać.
Podobne śruby są też w innych markach tyle że o połowę tańsze (np. PSA). Wiem że te 6 dych to nic na powiedzmy 50 kkm przebiegu ale żeby śrubka tyle kosztowała to już jaja. To już mogli na tym przewodzie filterek zrobić taki jak np. do lpg.
To jest ta śruba ? Załącznik 36513Załącznik 36514Załącznik 36515Załącznik 36514
Ja wymieniałem rzeczoną śrubkę. Stara była w niezłym stanie. Ale nowa była już kupiona więc została zamontowana.
Kupiłem na wyprzedaży ASO chyba za ok. 30 zł. Tym samym zapewniłem sobie tzw. święty spokój. A jak powszechnie wiadomo jest on bezcenny.
Stan tej śruby doskonale pokazuje jakość stosowanego oleju silnikowego. Zwłaszcza jak ktoś kupił auto używane.
Opisuję przypadek w starszym T-jetcie 2009 r.
To jest ta śruba. Oczywiście technologia i logistyka w XXI wieku nie pozwala aby takie sitko za złoty pindziesiąt było dostępne osobno (jest podobne do wymiennych jakie stosuje się w pistoletach lakierniczych) więc w dobie dbałości o środowisko trzeba kupić całość a stary komplet wyrzucić.
Odszczekuję moje narzekania :-). Bo na ten przykład w Multiair 2.0 żeby wymienić podobny gówniany filterek trzeba... ściągnąć głowicę :-).
https://www.auto-swiat.pl/porady/wsz...cc=ucs&utm_v=2
Cześć,
mógłby ktoś podać org. nr tej śruby z sitkiem wraz z podkładkami? Chciałbym ją wymienić po 55kkm.
Raz nie zawsze choć pewnie idzie taniej. Najłatwiej po prostu było mi wkleić linki bo tam kupowałem. Jak wymienisz daj znać o spostrzeżeniach, czy to czysta robota czy należy jakiś olej uzupełniać do smarowania turbiny bo coś uleci?
Już raz wykrecałem chyba w pobliżu 30kkm przebiegu, minimalnie parę ml oleju wycieknie tyle co nic. Nic nie musiałem dolewać. Dzwoniłem do ASO to mi powiedzieli ze śruba występuje w paczkach 10 szt. w cenie 50 pln netto. Więc zakupię na allegro, a podkładki od znajomego ogarnąłem z Erling-a za 70gr/szt.
Ja wymieniam co 30 tys km,
@Steyr
Daj znać jak wymienisz i zrób jakąś fotkę. Ja zbliżam się do 52kkm i myślałem że przy serwisie na 60kkm wymienię, ale jak u Ciebie po 55kkm będzie nie za dobrze to chyba będę musiał zmienić szybciej.