CZałącznik 32298Załącznik 32299
Cześć macie pomysl jak przykleić te listewki. Wcześniej ktoś kleił je na kropelkę ale to nie działa. W zimę podeszła woda i odstrzelily listewki. Potrzebny klej który pracuje a nie twardy jak kamień.
To jest widok strony w wersji do druku
CZałącznik 32298Załącznik 32299
Cześć macie pomysl jak przykleić te listewki. Wcześniej ktoś kleił je na kropelkę ale to nie działa. W zimę podeszła woda i odstrzelily listewki. Potrzebny klej który pracuje a nie twardy jak kamień.
Czysto teoretycznie - klej do szyb samochodowych?
Lepszy butapren (budowlany). I szybko wiążący i "pracujący", tj. elastyczny. Do tego odporny na wodę (kauczuk syntetyczny) i na wysokie/niskie temperatury. Kosztuje kilkanascie zlotych za puszkę 0,8litra.
Za pomocą tego kleju przykleilem kiedys listwę miedzyokienna w fordzie fusion. Trzymała jak trzeba. Spróbuj, nie pożałujesz.
Ps. Uważaj tylko, zeby nie pobrudzić klejem widocznych powierzchni klejonych części, bo jak stężeje, to ciezko sie go usuwa.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
To powiedzcie proszę jak to złapać czym? Bo klej zanim zaschnie potrzebuje czasu.
Ok nie doczytałem ze butapren budowlany. Dziękuję za pomoc. Mam jeszcze tylko nadzieje ze nie rozpusci gumy do której przyklejana jest lisyewka.
Byłem w brickomarche i lipa. Był zwykły butapren którego czas wiązania to 12h. Kupiłem wiec jakiś klej od firmy dragon do gumy i metalu. Plan jest taki. Nałożę klej i przykleję listewkę taśmą bezbarwna żeby nie odchodzila. Zobaczymy może wypali.
Bo podano czas pelnego wiązania.
Butapren działa tak, ze jak go naniesiesz na klejone czesci, po ok. minucie tworzy sie na warstwce kleju coś tak jak skórka - przykladasz do siebie klejone części, przyciskasz i same sie trzymają.
Mogłeś zapytać na forum.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Spoko ten klej kosztował 4zł. Jak coś pójdzie nie tak to i tak nie stracę majątku. A powiedz mi lepiej nakładać całosciowo tzn na całej długości czy odcinkami po kilka cm.
Całościowo.
Najlepiej okolice klejonych części zabezpieczyc np. taśmą malarską, a małym pędzelkiem płaskim o dość sztywnym włosiu nanieść klej butapren na powierzchnie, które mają zostać przyklejone. Trzeba to robić dość szybko, bo klej butapren ma tendencję do szybkiego "zamarzania" :-)
Po minucie, dwóch minutach, gdy utworzy się na klejonych powierzchniach "skórka" na kleju, dociskasz klejone części i powinny sie trzymać same (bez zadnego dodatkowego docisku).
Uwaga: raz przyklejona część klei się niemal "na amen" i trzeba uwazac, aby podcZas klejenia jej nie przekrzywic, bo bedziesz musiał ją oderwac razem z klejem.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Od butaprenu 10x lepszy jest Patex Classic
Zobaczymy ten co kupiłem. Najważniejsze żeby nie był cyjanoakrylowy. Bo znowu podejdzie woda i odpadną te listewki.
Moze to głupi pomysł, ale myślałeś o kleju na gorąco?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Oczywiście. Ale boje sie ze jak auto zostanie na słońcu to ten klej zacznie mięknąć.
Szybciej. Nakładasz jak najcieńszą warstwę kleju na obie strony. Czekasz ok 10-15 min aż klej jest całkowicie wyschnięty (już się nie lepi do palców nawet). Bardzo mocno dociskacz na całej płaszczyźnie. Koniec klejenia. Można jechać.
PS: Różnica miedzy butaprenem jest taka, że mniej śmierdzi, ma "lepszy" kolor po wyschnięciu, szybciej schnie, przy dociskaniu nie ma znaczenia czas dociskania tylko siła. Wystarczy mocno przycisnąć i już. Mniej więcej po kilkudziesięciu minutach uzyskuje się pełną siłę spoiwa, natomiast przy większej powierzchni klejenia to życzę powodzenia przy odklejeniu choćby słabo dociśniętych elementów.
No i lipa. Posmarowałem obie części cienka warstwa kleju. Przyłożyłem, przykleiłem taśmą aby klej złapał i co? Widzę, że pod taśmą listewka się rusza. Kończą mi się pomysły...