Czy ktoś z posiadaczy Fiata Croma pokusił się o zamontowanie świateł do jazdy dziennej??
Jak tak to proszę o fotkę pogladową
To jest widok strony w wersji do druku
Czy ktoś z posiadaczy Fiata Croma pokusił się o zamontowanie świateł do jazdy dziennej??
Jak tak to proszę o fotkę pogladową
Zależy czy przed FL czy po FL.
W przed FL widziałem w miejscu halogenów,i również moduł drl w światłach drogowych.
Croma po FL
Nie ma jak zbytnio ich w zderzak ładnie wkomponować, to propnuję moduł drl do światłech drogowych.
Dla mnie osobiście, "upychanie " na siłę dziennych w Cromie jest bez sensu. Nie ma to ekonomicznego uzasadnienia (no chyba, że ma się na pokładzie ksenony) a ozdoba to żadna. Ale jeśli ktoś lubi agrotuning to zawsze można.
Osobiście bym wybrał taką opcję jak taka croma z zdjęcia.
Magneti Marelli, Croma przed FL. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...56d3070ef8.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A może ktoś zakładał do wersji poliftowej
Większość montowała w Cromie przed FL.
W tym wątku chyba są dwa lub trzy auta po FL http://fiatklubpolska.pl/croma-446/s...cromy-18962/12
Yt też wypluł filmik
https://www.youtube.com/watch?v=IjX95P8PFsA
Google też mi taką crome pokazało w obrazach
Niestety do cromy po fl cięzko coś dobrać, żeby ładnie w zderzaku wyglądało.
Ja mam crome po lifcie z bixenonem i dokupulem jakis modul do dziennych ze swiatel drogowych, poki co nie zalozone ale musze sie wybrac do jakiegos szpeca, mam nadzieje ze da rade to tam podlaczyc, bo zadne zewnetrzne ledy uniwersalne mi sie nie widza do tego przodu
No i to się wydaje najlepsze wyjscie.
Zastanawiam się nad dołożeniem modułu. Tylko przyznam się szczerze, że nie zakładałem jeszcze w aucie z taką elektroniką i mam pewne obawy. Boję się, że po wpięciu pod przewody od żarówek świateł drogowych prąd popłynie tam gdzie nie powinien i żeby mi nie popaliło elektryki.
Znajomy ma zamontowany moduł polskiej firmy Lepard https://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/ . Sam mając Bravolota zamierzałem taki zamontować pomimo, że akurat w Bravo był patent montażu DRL obok halogenów w zmodyfikowanej ramce. Dobry moduł to moim zdaniem jedyny sensowny sposób aby w Cromie posiadać światła dzienne. Dużą zaletą Lepardów jest możliwość konfigurowania oraz funkcja czujnika zmierzchu. Co do montażu to jeśli ktoś nie jest mocny w elektryce to zawsze lepiej korzystać z usług fachowca.
Też miałem niby dobry moduł założyłem w JGC i siał zamieszanie. Głupiał panel klimatyzacji. Dlatego teraz z dystansem podchodzę do tych urządzeń.
Zgadzam się z Tobą w 100%, że moduł może "siać ". Trzeba sobie zadać pytanie czy te dzienne są nam potrzebne. Jak już pisałem, mogę zrozumieć chęć posiadania dziennych jak mamy ksenony. Ale przy zwykłych światłach sensu nie widzę. Reasumując jak ktoś bardzo chce to niech zakłada mduł bo ale inne rozwiązania prestiżu nie dodają.
Teraz z tym sianiem zamieszania wystraszyliscie, kupilem jakis modulik za 40zl z allegro, pol biedy jak zamieszanie bedzie odwracalne po demontazu, czujnik zmierzchu natomiast mam fabryczny w aucie i dlatego fajnie byloby miec dzienne i xenonow uzywac tylko wieczorami
nie panikuj - miałem moduł drl podpięty pod " długie", potem podpiąłem pod przeciwmgielne - nic nie sieje w elektronice, z czujnikiem zmierzchu super sprawa lepsze to niż psełdo ledy które defacto widać dopiero z 2 metrów , montaż jest banalnie prosty + i - do klem akumulatora 1 przewód do światła postojowego i 2 do świateł bądź drogowych lub przeciwmgielnych - najlepiej przewody znaleźć w skrzynce bezpieczników koło aku i tam można schować sam moduł
ps: obecnie powożę focusa i nie mam xenonów i automatycznego włącznika świateł (nie gasną po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki) ale moduł drl podpięty pod światła mijania - zgodnie z literą polskiego prawa światła mijania mogą być wykorzystane jako światła do jazdy dziennej i nie muszą mieć specjalnego oznaczenia :lol:;-)
O to dzięki, na dniach sie za to wezme w takim razie 😀👍
Montowałem moduł Leparda do długich. Większość przewodów razem z modułem montuje się w skrzynce z bezpiecznikamj pod maską. Po jakiś czasie przerobiłem na same halogeny. Trochę jednak rażą tr światła...
Moduły DRL przeważnie mają na 30-40% lub możliwość regulacji ile % chcesz.
Moja obawa dotyczy właśnie wpięcia się pod przewody od drogowych bo prąd wtedy popłynie też w drugą stronę niż na żarówki, czyli w moduły samochodu i Bóg wie gdzie jeszcze :mrgreen:
Założył bym sobie bo to wygodne jest i światła zaświecają się przy wzroście napięcia i nie obciążają tak aku przy odpalaniu silnika jak zwykłe światła, które świecą się od razu po przekręceniu kluczyka.