Fiat Croma typowe usterki
Elektryka - Awariom ulega stacyjka (nie można uruchomić samochodu), dochodzi do uszkodzenia wiązki układu ABS, znamy też co najmniej kilka przypadków pęknięcia obudowy alternatora (zamienniki – od 450 zł wzwyż). W starszych egzemplarzach często nie działa podgrzewanie lusterek – z reguły trzeba wymienić wkłady. W wersji 2.2/147 KM nagminne są problemy z czujnikami poziomu i temperatury oleju. Niekiedy głupieje układ głośnomówiący Blue & Me (system nie rozpoznaje telefonu).Silniki - Najwięcej problemów sprawia benzynowy silnik 2.2 produkcji Opla. Oprócz usterek elektroniki musicie też liczyć się z nietrwałym rozrządem (dochodzi do uszkodzenia napinacza, a w konsekwencji – do rozciągnięcia łańcucha), a także z koniecznością regularnego kontrolowania stanu zaworów. Na ich trzonkach osadza się olejowe błoto – czyszczenie kosztuje co najmniej 800-900 zł. Drugi z benzyniaków GM (1.8) jest mniej kłopotliwy. Niektórzy kierowcy skarżą się na podwyższone zużycie oleju, ale poza tym nie mamy żadnych zastrzeżeń. Diesle konstrukcji Fiata cieszą się wśród mechaników świetną opinią. Odmiany 1.9/120 i 150 KM borykają się tylko z usterkami osprzętu, a poważne awarie są najczęściej wynikiem nieprawidłowej eksploatacji. Z jednym wyjątkiem: w wersji 150-konnej do 2007 r. zbyt często dochodziło do uszkodzenia klapek w kolektorze dolotowym. Dziś ceny nowych kolektorów są w miarę przystępne – ASO żądają za nie ok. 1200 zł. W topowej odmianie 2.4/200 KM początkowo problemy sprawiał układ wtryskowy, znamy też przypadki uszkodzonych kolektorów ssących, niekiedy posłuszeństwa przedwcześnie może odmówić pompa wody.Zastrzeżenia można mieć co do precyzji zmiany biegów, często pomaga wymiana linek . „Automat” miewa kłopoty z hydraulicznym sterownikiem (od 3000 zł).Karoseria - Nadwozie Cromy zostało dobrze zabezpieczone przed korozją. Jeśli coś rdzewieje, to głównie elementy wydechu. Wnętrze sprawia całkiem dobre wrażenie, choć jakość materiałów w autach sprzed liftingu mogłaby być nieco wyższa. Zbyt szybko zużywa się np. skóra, którą obszyto kierownicę oraz gałkę zmiany biegów. Stacyjkę umieszczono w dość niefortunnym miejscu (ryzyko zalania napojem umieszczonym w uchwycie).Układ jezdny - Zawieszenie pochodzi z Opla Vectry C – zamienność części jest niemal pełna, dlatego warto porównać ceny w serwisach obu marek i wybrać lepszą z ofert. Sam układ jezdny jest w miarę trwały. Najczęściej wymieniać trzeba łączniki stabilizatora, nieco trwalsze mogłyby być tylne wahacze (fot.). Bardzo często dochodzi do uszkodzenia przekładni kierowniczej, znamy przypadki przeciekających chłodnic. Czasem zacina się hamulec ręczny – Fiat przeprowadził akcję naprawczą.