Witam. Mam pytanie do was. Nie dawno.bawiłem.sie kluczykiem chciałem zmienić baterie w kluczyku i przestał dział aż całkowicie ta nie odpala ale drzwi otwiera zamyka ale nie odpali
To jest widok strony w wersji do druku
Witam. Mam pytanie do was. Nie dawno.bawiłem.sie kluczykiem chciałem zmienić baterie w kluczyku i przestał dział aż całkowicie ta nie odpala ale drzwi otwiera zamyka ale nie odpali
A bateria dobrze włożona? Może bieguny odwrócone?
Tak. zamykanie otwieranie szyby itp działa tylko nie odpali samochodu
A przy tej wymianie baterii nie uszkodziła się "pastylka'' od immobilizera?
Jak próbujesz odpalić to gaśnie kontrola od imo?
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Potwierdzam to co powiedział kolega argenta, bateria nie ma nic wspólnego z immo, a tylko immo wpływa na to, że nie można odpalić. Dwie opcje albo uszkodziłeś "pastylke" immo w kluczyku, albo faktycznie wypadła.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
Wlasnie nic nie wyleciała kurczę to pewnie uszkodzeniem a naprawa będzie droga ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ale przy zmianie baterii mogłem uszkodzić ? Jak to tylko taka szufladka jest. A to immo zupełnie obok. Tz tak myślę...
Otwierałeś kluczyk ??
W środku, na tej zielonej płytce, w najwęższym miejscu, powinna być przymocowana, jak to koledzy zwą, "pastylka", długości do 1cm i średnicy 2-3mm.
Koledzy nie piszcie głupot o jakiś pastylkach w kluczyku Fiata Cromy II ...:lol: bo tam żadnej pastylki niema !!!!
Jest układ scalony który jest podłączony do antenki ( taka ceweczka ) i aby działał potrzebuje zasilania... !!!!
Kolega cos źle wsadził baterie lub rozładowana i tyle...
Ale jesteś pewny tego co piszesz?
Dla mnie to się kupy nie trzyma, według twojej wersji bateria jest jednocześnie sprawna (bo działa np. zamek sterowany pilotem) i niesprawna (bo nie da się uruchomić auta). Możesz mi to jakoś wytłumaczyć? jest to gdzieś w instrukcji obsługi?
Według mojej wiedzy nadajnik zasilany baterią obsługuje wyłącznie drzwi, natomiast za blokadę zapłonu odpowiada chip RFID Fiat CODE II który nie wymaga zasilania z baterii i nie jest z nią w żaden sposób połączony. Można odpalić Crome bez baterii w pilocie, wystarczy że kluczyk znajdzie się w zasięgu anteny (stacyjki). Ale oczywiście chętnie dowiem się czegoś nowego, na pewno nie znam wszystkich wersji i modeli Fiata oraz detali działania różnych pilotów.
Zacznijmy od tego że bateria nie ma nic wspólnego z immobilizerem, on działa niezależnie za pomocą fal radiowych łączy się tzw. pierścieniem.
Jeśli posiadasz kod to podjedź i spróbuj zakodować kluczyć, jeśli wszystko jest na swoim miejscu (pastylka/układ)
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Tak, większość nazywa pastylka ta cewkę. Jakie głupoty ??
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie każdy wie jak wyglada cewka i dla takiego amatora słowo pastylka więcej powie niż słowo cewka.
Wyluzuj sie trochę
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Skpro już rozwiązałeś problem to zamknijmy temat, liseq
Tylko jakbyś przeczytał całość to gościu otwiera pilotem drzwi. A baterie wsadził inna
Bardzo proszę ;-)
Więc po pierwsze Croma posiada w pilocie nie zwykły transponder jak wy go nazywacie pastylkę a układ scalony .... dokładnie to PCF7941 ...
Załącznik 30166
Jak widać jest on dość rozbudowany i poza funkcjami sterowania ma również funkcje odpowiedzialne za zabezpieczenie...
Osobiście nie umiem odpowiedzieć w jaki sposób można uszkodzić ten pilot nie rozbierając go lub nie zalewając ( topiąc ) bo od strony baterii na płytce drukowanej nic niema...
Jeśli przestał działać i to tylko częściowo to też pytanie czy po włożeniu do stacyjki odblokowuje ją ( czy można przekręcić kluczyk ) jeśli można to jaki komunikat wyświetla na ekranie pod licznikami.... jeśli inny kluczyk działa a ten nie działa a bateria jest OK to musiało dojść do przerwania ścieżek lub uszkodzenia mechanicznego..
Ta cewka na końcu kluczyka ( płytki drukowanej ) to tylko antena... jeśli doszło do jej uszkodzenia to łatwo to zmierzyć omomierzem ...
Co do sprawdzenia mojej teorii każdy może to zrobić... wyjąc baterię i spróbować uruchomić auto.. ;-)
Taki post jest jak najbardziej pozytywny ale w dalszym ciągu to nie jest informacja, która zapewnia o tym, że immo potrzebuje zasilania. Natomiast pewne jest to, że jakas tam bateria nie ma prawa by unieruchomić auto. Immo to jest zabezpieczenie auta by niepowołane osoby nie mogły sobie z niego korzystać a każda bateria to "mizerne" urządzenie i nie może powodować unieruchomienia auta. Co by to było gdyby ktoś sobie wyjechał w ustronne miejsce i to w nocy a tu mu się bateria rozładowała? to zupełnie normalna rzecz i nie jest wieczna ani nie ma gwarancji działania np 24 m-ce więc nie może być utrudnieniem bo w każdym samochodzie jest wiele innych rzeczy, które mogą się popsuć. Jedno jest pewne nikt z nas nie wie co jest nie tak z tym kluczykiem więc nie ma o co sie kłócić. Kolega musi iść z tym kluczykiem do odpowiedniego zakładu aby sprawdzić jego działanie i jeśli będzie ok a nie będzie mógł uruchomić to znaczy, że się wy kodował i trzeba go ponownie dodać do systemu immo. Po przez forum nikt nic tu nie poradzi.
Tak jak piszesz. Baterie możesz wyciągnąć i auto odpali. Kupiłem cromę z 3 kluczykami bo jeden był uszkodzony (zalany) - nie otwierał ale silnik odpalał. Rozebrałem, przeczyściłem i zaczął działać. Tak więc podejrzewam uszkodzenie układu imo. ale proponuję iść do dobrego zakładu dorabiania i sprawdzić.
Robiłem to kilka razy w różnych egzemplarzach Cromy. Silnik startuje normalnie.
PCF7941 jest mi znany, Opel Chrysler Citroen i wiele innych systemów. Z danych producenta układu:
Zasilanie z anteny wystarcza do działania samego układu zabezpieczeń, natomiast funkcji reszta wymaga zasilania z baterii. Jest zrobione celowo, ze względów bezpieczeństwa.Cytat:
The Transponder circuitry does not require any battery supply